HTML

zugfirkász

Egy kutyaütő webzsurnaliszta privát hülyeségei - már nem Amszterdamból.

Dr. Justice

18:40 | 01.07.

Tényleg feleslegessé vált az MTI?

A Fidesz mai bejelentése Az Index mai értesülése alapján kormányra kerülésekor jó alaposan átvariálná a közszolgálati médiát, többek között felszámolná a Magyar Távirati Irodát (MTI) a Fidesz. A hír kapcsán vitába keveredtünk pár kollégával, hogy vajon mi lehet a közvélekedés az ügyben, és mivel a munkánk folytán alaposan érintettek vagyunk a kérdésben, nem sikerült objektíve dűlőre jutni. Lássuk tehát, mit gondol a közvélemény (sic!)! Szavazz Te is, meg kell-e szüntetni az MTI-t! Indoklások pro és kontra jöhetnek kommentben.

Update: Fidesz már cáfolt is, ami jelentheti azt is, hogy tényleg. Mindegy, a kérdés akkor is adott, tessék szavazni.

154 komment

Címkék: mti fidesz szavazás

A bejegyzés trackback címe:

https://zugfirkasz.blog.hu/api/trackback/id/tr681654777

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kis kály (törölt) 2010.01.07. 20:39:20

Ha a médiának MTI kell, fizesse maga a költségét, ne állam bácsit várja erre. Piac van gyerekek, Tájékoztató Iroda Kubában meg Észak-Koreában van.

Dr. Justice · http://dotkom.blog.hu 2010.01.07. 20:39:29

@szárny: Na ez az utolsó reakcióm, aztán abbahagyom, mert szerintem te tuti rejszolsz az asztal alatt erre a témára. Na szóval: ez egy blog, nem újság. Látom, hogy nem érted, nem tudod mi az, nem veszi be az agyad, csak a vörös köd van, meg a suttogó hangok, de ez akkor is csak egy blog. Nem kell csekkolnom a hírforrást. Belinkeltem a forrást, olvassa el, döntse el ki-ki magának. Az egész pusztán arról szól, hogy megkérdeztem az embereket, hogy szerintük mi a helyzet. Pont. Béke veled.

mirikrantz 2010.01.07. 20:40:12

@Space: na, végre, akivel egyetértek. Kábé erre gondoltam.

julios 2010.01.07. 20:40:16

Az MTI bulvár. Már rég nem figyelek rájuk.

kis kály (törölt) 2010.01.07. 20:41:24

@lánczi sixx... izé... suxx:

Rengeteg félrefordításuk volt, meg mondatatkihagyásuk, ami által mindig fényezték a Gyurcsány-Bajnai rezsimet. Atomot nekik, nem közpénzt. Örüljenek, ha megússzák a börtönt.

Space 2010.01.07. 20:42:54

@juliosastre: Én még nem olvastam olyan MTI hírt, ami úgy keződött volna, hogy Iszel Tünde levetkőzött, Zalatnay felöldözött, az XY-nak kiesett a szeme... hát, ez a bulvár. Szerinted hol van ilyen jellegű MTI hír?

szárny 2010.01.07. 20:44:58

@Dr. Justice: Oh, most jön az a valódi, hamisíttatlan, mimózalelkű, mélyterézvárosi megapprehendálás; eztet szeressüüük...
Amivel úgye, majd eltakarjuk, hogy az ellenfél tudja, miről beszél... hogy ellentétben velünk, a nagy BLOGGEREKKEL, már látott MTI-hírt, sőt többet, mint ahány napja minket világrasz...ültek...

Te szánalmas kis pöcs...

brlv24 2010.01.07. 20:45:05

Azert komoly köd van itt is a fejekben:)

Space 2010.01.07. 20:46:00

@kis kály: Szerintem semmit nem fényeztek, bár mindenbe bele lehet magyarázni mindent, bármit.
Egyébként te mindig hibátlanul dolgozol? Soha nem hibázol? Akkor talán nem is dolgozol. Hiszen, aki nem dolgozok, az nem is hibázik. Hát, inkább máshova kéne az atom... Lenne ötletem.

helota (törölt) · http://www.bibliotecapleyades.net/biggestsecret/biggestsecretbook/images/biggestsecretbook42.jpg 2010.01.07. 20:51:25

Az MTI az utóbbi időben(korábban nem követtem, bár az archivumúk mai szemmel visszanézve izgalmas) egy elképzelhetetlenül alacsony szinvonalú, manipulált és manipuláló "hír" forrás.
1. Ellenőrizetlenül bevesznek híreket. Mondjuk média hackre kiválóan alkalmas annak aki ezzel akar szórakozni.
2. Közleményeik karaktere alámegy a legocsmányabb búlvárlapnak is. Semmi komoly infó, olyan amiért esetleg meg is kellett volna dolgozni.
3. Olyan szinten a kormány szócsöve, hogy akár a kormányszóvivői tisztséget is megérdemelné.
4. Egyediségben szegény, még a a fentebb leszidott bulvármédiák önálló arculatától is sokat tanulhatna.
5. Nem is próbálnak felkutatni új hírcsatornákat. Hiába, hogy ötödik napja azzal(egy hír) van tele a világsajtó egy része, ők nem is tudnak róla, hisz ők a világsajtó csak egy általuk jól körülhatárolható hírcsatornáit tekintik forrásnak.
6. A határon túli magyarságról csak olyan mainstream információkat hoznak amelyek hír kategóriában csak hullának számíthatnak. Ez ügyben javaslom nekik továbbképzésként halgassanak meg pár Kiss Róbert Richárd adást az info rádión, hogy hogyan is lehet tálalni egy népcsoport vagy akár a határon túli magyarság eseményeit híreit.
7. Már nem lát el igazán senkit hírekkel, mert a hírek nagy részét már a hírportálok állítják elő(master of copy paste), így eredeti funkcióját felszámolta.

kamasuka 2010.01.07. 20:52:27

Ez a második hír ma hasonló témában. Beindult az MSZP? (Az első a kínais volt.)

szárny 2010.01.07. 20:52:58

@Dr. Justice: Írod: "Nem kell csekkolnom a hírforrást." Ezt kitől tanultad így? Gyurcsánytól? vagy Debreczeny elvtársadtól, aki ezzel védekezett a bíróság előtt? Vagy csak szimplán a világuralom küldetéstudata?

p.gono 2010.01.07. 20:53:50

Na már megint valami, amihez a közvéleménynek kurva sok köze van. Mindenki kurvára vágja, hogy mi az MTI, és még azt is tudja, hogy az ottdolgozók 90% 300%ban túlfizetett, mert még a munkájukhoz is kurvára ért.
A közvélemény is lemondhatna már!!!

segabor 2010.01.07. 20:56:30

Dolgoztam nekik egy évig. Nem fogok sírni, ha felszámolják. Egy tipikusan szoc. érából megörökölt cég, amely nem változott meg.

szárny 2010.01.07. 20:57:58

@p.gono: Most majd lemond a közvélemény... legalábbis a 9 és fél százalékot elérő MSZM botoxfejű elnöknője(?) ezt fogja majd rikácsolni...

Space 2010.01.07. 21:01:46

@helota: Szerintem a véleményed nem "független"! Lerí róla(d) a politikai hovatartozásod! Nem lehetne legalább a véleményekből kihagyni a politikát? Vagy már ennyire a véretekben van? Itt már semmi nem politikamentes? Még a "saját" vélemény sem? Akkor az már nem saját! :((
...akkor meg nem kéne hangoztatni - szerintem.

szárny 2010.01.07. 21:02:16

ullátom, zugfirkász barátom télleg berágott, és amúgy demokratikusan kitiltott...
"avagy dünnyögj egy új mesét / fasiszta kommunizmusét"...

kis kály (törölt) 2010.01.07. 21:02:22

@Space: neoliberális manipulációgyár az mti. börtönbe a munkatársaival.

szárny 2010.01.07. 21:02:53

Bocs, visszavonva! Csak a gépem késett.

_belo_ 2010.01.07. 21:03:43

érdekes lett volna a fütyesz kinyilatkoztatás előtt egy szavazás..
ez az eset nagyon hasonló az mtv-hez.. senkit sem érdekelt addig ameddig a maszop el nem kezdte szivatni..

stratez 2010.01.07. 21:05:24

Kampány van, tehát mindenki össze-vissza hazudozik, az is, aki állít, az is, aki cáfol. Az MTI-re egyébként ráfér egy alapos fazonigazítás, ahogy az összes közmédiumra is. Ez után a válság után, semmi nem marad, és nem is maradhat változatlan. Persze az ott dolgozók a változatlanságban, a munkahelyek megőrzésében érdekeltek. Az ország viszont nem...

Rá Dios 2010.01.07. 21:09:03

marosy:

Azt mondod zsidó? Te mennyiért vetted az "y"-t?

Amúgy mi seme gyszerűbb, mint leváltani eg yintézmébny vezetőjét. Méghogy "néhány fős" kormányzati iroda... Valaki másutt már beidézte a megfelelő régi-új nevet: "Tájékoztató Iroda". Persze nem tudod, az mi volt, kié volt és milyen volt...(Segítek. Komintern, capisco?)

Rá Dios 2010.01.07. 21:10:53

Engem persze az aggaszt, hogy milyen, nem is mondom kikre emlékeztető szakszerűséggel rejtik, jelentékteleítik el egyik hírrel a másikat, a fontosabbat: a lényeg ugyanis: ODA A MAGYAR RÁDIÓ! És vele mindaz, ami a magyar médiában még valamennyire "nyugatias" volt.

hercegnö 2010.01.07. 21:11:31

@Viktus:
és az nem zavar, hogy 30 000 politikust tartasz el az adódóból?

Rá Dios 2010.01.07. 21:13:25

@szárny: Otthon is így beszélsz? Minél gyengébb a szöveg, annál nagyobb a hang?

partyface1973 · http://blog.puruttya.hu/ 2010.01.07. 21:14:30

Tehát akkor összegezzünk:

- az Index forrása megbukott, levették vezércikkből, de mivel felelős szerkesztő nincs kéznél, ezért azért kinthagyjék a címlapon
- mivel a felelős szerkesztőnek nincs agya (szily, ott vagy?) kirak egy semmilyen blogbejegyzést oldalra.
- a semmilyen blogbejegyzés nem az mszp:fidesz arányt hozza: kínos.
- az indexet szarrá fogják perelni, szerintem joggal, de ez szubjektív.

Most a helyes kérdés az, hogy vajon a többi cikket is ennyire vegyük komolyan? Pedig mondjuk Kocsis MVM-es bukását szívesen elhittem volna, a BKV-s témák is hitelesnek tűnnek, de ez?

Egyébként közületek bárki is képben van azzal, hogy a gyakorlatban mit csinál az MTI?

Rá Dios 2010.01.07. 21:15:40

@kis kály: Fizetnek neki. Mint mindenütt. Nem ingyen van. Ha nem jó, ha nem kell, nem veszik. Bizony így van.

ÁkiBáki (törölt) 2010.01.07. 21:16:04

Ohh, egy jó kis zsidózás!
Már éppen ideje volt. Vagy csak figyelmetlen voltam?

Rá Dios 2010.01.07. 21:19:30

Az Index kis keretes cikkben kijelenti, hogy távirati irodák pedig jobb helyeken nincsenek, majd - a legfontosabb országokban - felsorol vagy két tucart ellenpéldát.
Mintha csak azt mondnaám: Az Index jó, csak szar. (Már bocsánat.)

helota (törölt) · http://www.bibliotecapleyades.net/biggestsecret/biggestsecretbook/images/biggestsecretbook42.jpg 2010.01.07. 21:21:02

@Space: Hmmmm a politikai hovátartozásom? Érdekes ezt még eddig senki sem találta ki, a családtagjaim sem. Szerinted melyik politikai párthoz vonzódom?:)

ÁkiBáki (törölt) 2010.01.07. 21:28:00

@partyface1973:
Hát persze: híreket ad-vesz, mint legfőbb profil. Aztán egy kicsit kihangsúlyoz, kicsit felnagyít s kicsit agyon hallgat. Csak meghatározott forrásokkal tart kapcsolatot, mert ugye azok autentikusak. Szerintük ugye.
Aztán befolyásol, ha éppen ezt várják a gazdák.
Mert ugye nálunk mindennek van olyan. Mostanában nem így mondják, mert ez nem trendi, de végül is ez a lényeg.
Manipulátorok Társasági Irodája.
Talán, de biztos nincs igazam, majd jönnek a cáfolatok.

prometheus_X 2010.01.07. 21:36:36

Szűnjön. Én vele együtt megszüntetném a Parlamentet is, vagy 8 milliárd Eurót lehetne spórolni vele évente.

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.01.07. 21:37:51

igent nyomtam, de csak 1 okbol: 10 hir portalbol 11 nem alkalmaz ujsagirokat, mert egyszerubb script-tel leszedni a hireket MTI -rol. es igy mindegyik oldalon szorol-szora ugyanaz a tartalom.
en szeretnem latni,h van netes ujsagiras ahol az MTI -s hirnek utananneznek, kiegeszitik tenyekkel, velemenyezik. (kb. ahogy a juj.hu videok)

prometheus_X 2010.01.07. 21:40:41

@ÁkiBáki: Az, hogy manipulál, nem szempont. Minden médium ezt teszi, a többség minimum annyira, mint az MTI. Aztán attól van kevésbé, meg van jobban manipuláló. Eleve: bármilyen írott anyag befolyásolhatja az olvasót. Lehet, hogy pont az én kommentemet olvasva fog változni valakinek a véleménye, de az is lehet, hogy a Tiédet olvasva. Ez is manipuláció? Gyakorlatilag nem mondjuk annak, technikailag az.

ÁkiBáki (törölt) 2010.01.07. 21:49:58

@prometheus_X: Különbséget tennék azért a tájékoztatás és a manipuláció között. Az, hogy elolvasom a véleményed, még nem jelenti azt, hogy azonosulok vele.
De lehet, hogy én is hasonlóképpen vélekedem, akkor igen. De ez nem a te véleményed hatása.
Egyébként pedig "a hír szent, a vélemény szabad."
Ezzel azonosulni tudok. De nem mindegy milyen formában kapom a hírt. Mennyire van torzítva, esetleg elhagyva belőle, avagy hozzáadva.
És ez a manipuláció. Nem az, hogy meghallgatlak. Az esetleg csak befolyásolhatja a véleményem, de nem manipulálja.
Szerintem.

lavór 2010.01.07. 21:50:57

Vihar a biliben ez az egész. :)

Rá Dios 2010.01.07. 21:53:29

@lavór: a lavórban, akartad mondani :-)

Meglehet. Lehet, hogy az MTI tesztelte egy álhírben a saját jövőjét? :-)

gitáros 2010.01.07. 21:58:46

Nem egészen értem, hogy az a fidesz-drukker, aki szerint az MTI "pártállami" meg ilyesmi, azt miért zavarja? Mert Vityának pont majd (tőle) független médiára lesz a legégetőbb szüksége,mi?
Marhák.

kis kály (törölt) 2010.01.07. 22:03:56

@gitáros: közpénzből, a mi adónkból hazudozik az MTI. Levesbe vele, elég volt belőle, leállítani az állami csöcsöt és éljenek meg tisztán a piacról.

lavór 2010.01.07. 22:08:39

@Rá Dios:

Á, az edény mindegy. :)

Lehet csámcsogni megen' valamiről.
Addig se "őket" szapulják.

ÁkiBáki (törölt) 2010.01.07. 22:09:52

@gitáros: Egy BBC-t szerinted mennyire zavar, hogy éppen aktuálisan melyik oldal van hatalmon?
Elmondom, semennyire, sőt kínosan vigyáznak, nehogy kevesebb támogatást juttassanak nekik, mint mondjuk az elődjük, mert azonnal megtámadja őket a sajtó.
Persze nem csak ez működik ott másképpen, de hát a gyerekbetegségeket ki kell nőni.
Ez a rendszer még csak húsz éves. Ki nem csinált f@szságokat húsz évesen?

Karlitosz 2010.01.07. 22:11:51

így van elég a Talmudista Irodából, Vincze Mátyásra is kötél vár.

mikénehavóna 2010.01.07. 22:14:44

Le a hírekkel és az információval! Az mind ballib manipuláció!
A múltat el kell törölni! Le az MTI archivummal is!
Éljenek a pártszóvivők!

Karlitosz 2010.01.07. 22:25:37

Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.

UFO szállt le Voronyezsben

Moszkva, 1989. október 10. kedd (AP/DPA) - Szovjet tudósok megerősítették, hogy óriási emberek által vezetett nem földi űrhajó szállt le egy szovjet városban, jelentette a TASZSZ.

Tudósok megerősítették, hogy ismeretlen eredetű repülő tárgy
(UFO) szállt le nemrég Voronyezs város egyik parkjában.
Azonosították a leszállás helyét és megtalálták a nyomaikat az
idegeneknek, akik rövid sétát tettek a parkban - közölte a szovjet
hírügynökség.

A TASZSZ szerint Voronyezs lakói előbb egy lángoló gömböt vagy
korongot láttak a város felett. Az UFO utána leszállt, és három,
emberhez hasonló lény szállt ki belőle, egy robot kíséretében. A
szemtanúkat félelem fogta el.

A lények 3 sőt 4 méter magasak voltak, és a fejük nagyon
kicsinek látszott. A gömb vagy korong körül járkáltak, majd hirtelen
eltűntek benne - idézte a TASZSZ a szemtanúkat.

Genrih Szilanov, a voronyezsi geofizikai laboratórium vezetője
azt mondta a TASZSZ-nak, hogy amikor a tudósok a hír alapján kutatni
kezdtek az UFO után, egy 20 méter átmérőjű besüppedést találtak és 2
mélyvörös színű ismeretlen összetételű követ. Ezekről az ásványtani
elemzések azt mutatták ki, hogy ilyen anyag a Földön nincs. +++

muhaha...
MTI...

Répajáró 2010.01.07. 22:27:27

Valaki adjon már egy MTI-s linket, és mutasson rá mi benne a manipuláció, meg egy kurucinfósat és mutasson már rá, hogy mitől biztos, hogy az olyan igaz. Biztos a keresztény erkölcs miatt.
Engem bármiről meglehet győzni, csak adjatok linkeket, meg összehasonlításokat. Meghálálom, mert ezek komolyan érdekelnek.

Red Velvet 2010.01.07. 22:28:46

Ma lényegében az MTI az egyetlen lehetősége a civil szervezeteknek, kistelepülési önkormányzatoknak, hogy a híreik eljussanak a sajtóhoz.
Az Országos Sajtószolgálat vagy valami hasonló fenntartása közügy. Ahogy az is, hogy legyen olyan médium, amelynek kötelező tudósítót küldeni olyan eseményekre (pl.tudományos témájú sajtótájékozató), amelyek a kereskedelmi médiát nem érdeklik, mert nincs ott Győzike. A vidéki és külföldi MTI-tudósítók nélkül pedig még több "csak budapesti" hír kerülne a sajtóba, mert így olcsóbb. Ez az érem egyik oldala, ami miatt érdemes lenne megtartani az MTI-t.

A másik oldalon viszont a probléma az, hogy az MTI-nél keverednek a közfunkciók és a kereskedelmiek. Többek között azért nem éri meg Reuters-igényességű hírügynökséget piaci alapon fenntartani Magyarországon, mert az mindig versenyhátrányban lesz az MTI-vel szemben. Az MTI ugyanis ugyanúgy árulja a médiumoknak a termékeit, mint a piaci cég, de alá kínálhat, mert állami támogatást is kap és a dolgozók fizetését is az állam állja.

Rwindx 2010.01.07. 22:36:09

@gitáros: Mivel a pártállami jelzőt én írtam magamra veszem.

Szóval pont annyi eszed van mint ami látszik.
Egyrészt nem tudhatod milyen pártállású vagyok.
Másrészt nem tudod mit várok el hogyan működjön Mo. De segítek azt várom el hogy normálisan, ebbe pedig nem fér bele egy ilyen szar, akárki is irányítja.

Érted? Kizárt dolog, nulla ésszel lehetetlen.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.07. 22:45:08

Ezt nem tudom elhinni, nem lehet komoly ez az értesülés.

pepe07hu 2010.01.07. 22:49:37

És a nép él a közhatalommal, s szavaz. Most 55-45-re áll a vesszen, olyan mint a Chelsea - Wigan labdabirtoklás, nem sokat változik a végéig.
Ha becsukjuk, ez csak az első lépés, aztán tiltsuk be a külföldi lapokat, és szakítsuk meg a telefon és egyéb kommunikációs kapcsolatokat, mert így teljes a kép. Vissza 1951-be, hajrá! Talán még égessünk könyveket! Még emlékszem, hogy paráztam a vonaton Hegyeshalomnál hazafelé 84-ben, hogy megtalálja-e a vámos az angol nyelvű (számára ismeretlen, a rendszerre veszélytelen, de politikatörténeti) könyveket a hátizsákomban.
Miért mindig ez a megtart vagy eldob a kérdés? Miért nem megjavítjuk, ami nem működik megfelelően? A hülyeség monnon már le végre!

pepe07hu 2010.01.07. 22:51:15

@Red Velvet:
Kösz, korrekt! Mivel értesz hozzá, nem sok babért kapsz itt!

2010.01.07. 22:55:38

Magyar Távirati Iroda - kicsit anakronisztikus már a neve is :)

Dr Genya (törölt) 2010.01.07. 22:58:03

@Red Velvet: Jó látni hogy vannak józan emberek is,akikinek van némi fogalmuk is a témáról.

csekk 2010.01.07. 22:59:52

Egy gazdag ország arra költ amire csak akar.
Na de! - Csóri Magyarország meg ne akarjon ilyesmi médiagnómokat üzemeltetni amilyent még a nálunk lényegesen gazdagabb államok kormányai sem engedhetetnek meg maguknak.

tbb 2010.01.07. 23:00:20

@marosy: "Ez a szlogen is le van járatva."

Nem szlogennek javasoltam. Hanem programnak.

vekkerek · http://www.vekkerek.hu 2010.01.07. 23:01:05

@brlv24: ködlámpával se mennénk semmire :P

mikénehavóna 2010.01.07. 23:01:41

Annak idején a kilencvenes években, amikor az ép ész még menő volt, a MUOSZ sajtóinformatikus képzést indított. Ez megért egy-két évet, aztán érdeklődés hiányában megszűnt. Az újságírók nem voltak tudatában az információtudomány fontosságának. A Magyar Rádióban az archivum kivágott újságlapokból állt, és ezt senki nem furcsállta. Az MTI viszont digitalizálta az archivumát, a fotóarchivummal együtt, ami egyrészt hatalmas költség, másrészt viszont óriási érték. Lehet, hogy valakiknek éppen erre fáj a foga.

Rwindx 2010.01.07. 23:07:59

@mikénehavóna: Az index azt írta a Széchényi könyvtár kapta volna meg az archívumot.

mikénehavóna 2010.01.07. 23:09:27

A Műszaki Könyvtár szétcincálása sem akármilyen történet, nem a józan ész diadala volt.
Emlékezzünk: a Fidesz idején a lágymányosi egyetemváros közepén nem könyvtár épült - egy új kampusz, modern könyvtár nélkül, észbontó -, hanem ökumenikus kápolna.
A kormányülések jegyzőkönyvezését is megszüntették.
Az információ nem a Fidesz kedvence.

mikénehavóna 2010.01.07. 23:11:19

@Rwindx: a Széchényi Könyvtár jelenlegi állományával sem tud mit kezdeni. A tárolással is gondjaik vannak, nem hogy a feldolgozással.

Rwindx 2010.01.07. 23:15:53

@mikénehavóna: Ezt nem tudom, nemis akarok rajta filózni: ezt írta az index. Mint ahogy a hírt is ami úgy tűnik kamu.

helota (törölt) · http://www.bibliotecapleyades.net/biggestsecret/biggestsecretbook/images/biggestsecretbook42.jpg 2010.01.07. 23:21:21

@mikénehavóna: nyílván annak fáj az archívumra a foga elsősorban, aki rá nézve nem kívánatos információkat szeretne eltüntetni. Vélhetően a többi forrás már felszámolásra került, így itt is lehetne gyomlálni egy kicsit, nehogy már a média előásson valakiről valami kompromitáló hírt.
Itt egyesek a funkciót védik az MTI személyében.
A funkció helyes és szükség is volna rá, de az MTI nem látja el ezt a funkciót, sőt egyfajta hírzárlatot generál tevékenységével. Lásd red velvet hozzászóllását miszerint kiszorít profi hirügynökségeket. És itt nem arról van szó, hogy építsünk le egy nagy múltú magyar céget, hogy egy külföldinek teret engedjünk, hanem, hogy az amit csinálnak ennyi pénzért annyira szar, hogy nem is éri meg őket kipofozni, mert ha minden nemkívánatos tényezőt és embert leépítenél akkor nem maradna senki és semmi sem már belőle.

mikénehavóna 2010.01.07. 23:27:36

@helota: "hírzárlatot generál tevékenységével" - ezt fejtsd ki bővebben, légy szíves, mert nem értem.

mikénehavóna 2010.01.07. 23:32:26

@helota: van-e olyan magyar hírügynökség, amely a jelenlegi kondiciók mellett képes lenne magas színvonalon tájékoztatni, hazai és külföldi tudósítógárdát, továbbá több nyelvű fordítógárdát kinevelni és fenntartani?
Válaszom: még akkor sem, ha egy-az-egyben megkapná az MTI infrastruktúráját, és finanszírozását. Ugyanis nem csak tárgyakból áll egy vállalat, hanem az idők folyamán kialakult és csiszolódott vállalati kultúrából, és tudásmenedzsmentből. Ezt pedig nem lehet pénzzel megvásárolni.
Ennélfogva az MTI (feltételezett) eladása valamelyik nagy külföldi cégnek lehet érdekében, amelyik tudná, mit kezdjen vele.

Rwindx 2010.01.07. 23:48:02

@mikénehavóna: Az hogy nincs, ebbe beletartozik maga az MTI is.
Emellett azért úgy gondolom pár dolgot túlértékelsz, a "fordítógárda kinevelése" pedig kifejezetten megmosolyogtatott, ahogy a "csiszolódott vállalati kultúra is". Az előbbi azért nem olyan nagy kaland, az utóbbira jelen esetben, ebben a formában meg kifejezetten nincs szükség.

A BKV-nak, MÁV-nak a Postának, stb, stb, stb is "idők folyamán kialakult és csiszolódott vállalati kultúrája van". Köszi de nem kérem.

diddle 2010.01.07. 23:58:24

Ésszel kéne hozzányúlni, és a felhalmozott értékeket (mert az MTI hírarchivum az) tovább ápolni és gyarapítani, jelen formáját meg tényleg életképesebbé kéne tenni, ehhez nem ártana módosítani a róla szóló törvényt, és persze javítani a működését, tevékenységszerűen tudni, hogy mire megy a vegyes finanszírozás - részben költségvetési forrás, részben piaci bevétel - (ami valljuk be jelen formájában több okból is rossz fin. konstrukció).
jogforrás:
A nemzeti hírügynökségről szóló 1996. évi CXXVII. törvény (hírügynökségi törvény, Nhtv.),
Lásd még éves ÁSz jelentések az MTI gazdálkodásának ell-ről, legutóbbi (2008 évi):
http://www.asz.hu/ASZ/jeltar.nsf/0/3450FC1EE919294AC12575A8002E3468/$File/0909J000.pdf

mikénehavóna 2010.01.08. 00:23:33

Figyelem ezt a sok forradalmárt itt a kommentelők között. Rombolni tudnak, de hogy mi lenne ehelyett, nem tudják, és nem is érdekli őket. Éppen olyan hévvel fújják a nótájukat, mint a Fényes szelek-ben a népi kollégisták: "a csuhásra is rájár a rúd."

Rwindx 2010.01.08. 00:33:44

@mikénehavóna:
Nézd, lehet hogy félted az állásod, az a te dolgod.
Viszont a "forradalmárok" is féltenek pár dolgot:
Olyan bonyolult dolgokat mint
- az információ szabadsága
- a befizetett adó/közpénz
- a törvényesség
- és úgy általában a jog előtti egyenlőség
Fura mi? Sokakat ez kevéssé érdekel szemmel láthatóan.

Átfutottam a linkelt ÁSZ jelentés kb első harmadát, lehet belőle mazsolázni.

Építeni pedig csak tiszta terepre lehet, szemétdombra nehéz.

El Argentino 2010.01.08. 00:49:37

Trallala, megszüntetni, trallala, meg a többit trallala, egymás után!

Nem hat meg, jön másik "független" közszolgálati média.

Rwindx 2010.01.08. 00:55:46

@Rwindx:
Még annyi, ha úgy tűnik nem jó kép alakult ki az MTI-ről általában, akkor arról valószínűleg nem a közvélemény tehet.
A nem odavaló embereket el kell távolítani, a gazdasági működtetést rendbe kell tenni. Ugyanígy a cég renoméját, és arra vigyázni mint a hímes tojásra, az átláthatóságot pedig növelni.
Ez a minimum, ha úgy tűnik nem szüntetik meg, persze ez sem fog megvalósulni.

Végül egy idézet, ami szintén megfontolandó lenne: Nem elég tisztességesnek lenni, annak is kell látszódni.

dark future · http://www.andocsek.hu 2010.01.08. 01:32:40

Azt a céget, amelyik a weboldalán megtiltja, hogy publikus oldalait kívülről linkeljék (érted?! nem lemásolják a tartalmát, hanem linkeljék), azt már rég meg kellett volna szüntetni. Mekkora őskövület lehet a managementje...

dark future · http://www.andocsek.hu 2010.01.08. 01:36:51

Itt van szó szerint, ha valaki kételkedne benne:

"Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése."
mti.hu/

És ezt ráadásul nem viccnek szánják, hanem tök komolyan gondolják, 2010-ben. No az ilyeneket nem megszüntetni kéne, hanem falhozállítani.

Mindezt állami pénzből, hogy b....k meg.

tardyl 2010.01.08. 01:46:35

Természetesen meg kell szüntetni, az ott dolgozó fogyatékosoknak átképzést vagy ilyesmit kell biztosítani: még mindig kisebb a kár...
index.hu/bulvar/2009/10/17/bunszovetkezetben_tozsdezett_az_amerikai_milliardos/

Preet Bharara manhattani ügyész helyi idő szerint pénteken New Yorkban jelentette be a vádemelést.

---------------------
index.hu/kultur/cinematrix/ccikkek/2009/10/18/korhazba_szallitottak_roman_polanskit/

Annyit mondott, hogy a rendező állapota különösebben súlyos.
---------------------
index.hu/belfold/2009/10/18/szabo_zoltan_zakatol_a_narancsszinu_penzszivattyu/

a polgármester fia feleségének édesapja
---------------------
index.hu/bulvar/hirek/2009/12/25/ket_embert_olt_egy_auto_debrecenben/
A három személyből ketten a helyszínen meghaltak, egyiküket súlyos sérülésekkel, a sofőrt pedig sokkos állapotban szállították a mentők kórházba.
---------------------
index.hu/kulfold/2009/12/29/kivegeztek_a_halalra_itelt_brit_allampolgart_kinaban/
London szerint a férfi mentálisan beteg volt, ezért nem szabadott volna kivégezni.
---------------------
De a Független Hírügynökség is ugyanez pepitában.

RustySpoon (törölt) 2010.01.08. 02:19:00

Sajnos azt kell megállapítanom, hogy az itt kommentelő agytrösztök nagy része azt se tudja mi az az MTI és mi a feladata, csak politikai hovatartozása alapján irogatja az agyszüleményeit.. A legallja az a linkelős beszólás volt.. neki különösen ajánlom ezt a rövidke írást: http://hu.wikipedia.org/wiki/Magyar_Távirati_Iroda

Véleményem jobboldaliként:
Szerintem nem megszüntetni kell, hanem átalakítani.. de nem úgy mint a rádiózást.. végre egyszer megpróbálhatnánk valamit pártpolitika mentesen is..
A köztévék összevonásával egyetértek, ami most folyik az szánalmas.

dark future · http://www.andocsek.hu 2010.01.08. 03:14:46

@RustySpoon:

"A legallja az a linkelős beszólás volt."

???
Nem értelek. Tudod egyáltalán, mit jelent az, hogy linkelni? Nincs a világon olyan bíróság, amelyik publikus weboldalak linkeléséért bárkit elmarasztalna (max. Észak-Koreában vagy Kínában).

Aki ilyen jogi kitételt bírt vastag betűkkel a nyitóoldalra tenni, az egy barom. Pártállástól függetlenül.

(Gyk.: itt még csak nem is az a probléma, hogy egy közpénzekből gazdálkodó állami cég miért korlátozhatja egyáltalán (ráadásul elég brutális módon) az általa gyártott tartalmakhoz való hozzáférést, és a további (forrásmegjelöléses) felhasználást, hanem az, hogy teljességgel nonszensz a linkelés feltételhez kötése és tiltása. Ennyire még az OMSZ sem elvetemült, pedig az sem kispályázik, ha a (vélt) jogairól van szó.)

dark future · http://www.andocsek.hu 2010.01.08. 03:29:46

Persze nem azt állítom, hogy az MTI haszontalan, vagy hogy azonnal le kell rombolni, a helyét fel kell szántani és bevetni sóval, hanem azt, hogy meg kellene változtatni valamilyen irányba a tulajdonosi szerkezetét, a finanszírozását, a státuszát, az általa kötelezően (és ingyenesen, vagy max. kezelési költségért) nyújtandó szolgáltatások körét stb.

Az szerintem nem megy, hogy nagyrészt állami támogatásból, ráadásul politikai kézivezérléssel piaci módon tevékenykedjen bármilyen cég, mert rendkívül káros, versenykorlátozó, piacellenes, a lenyúlások és a politikai nyomásgyakorlás melegágya, blablabla.

nehülyéskedj 2010.01.08. 05:55:07

Feltétlennül fel kell számolni, de minimum átalakítnai! Sok pénz megy el a semmire, az ilyen szervezetekben!

Link Elek 2010.01.08. 06:00:01

az MTI alkalmatlan a feladatara. elsoroban szakmai az alkalmatlansag.
azokon a teruleteken, amiket angolul kovetek rengetegszer elofordul, hogy a magyarul megjelent MTI cikkek nrutalis tevedeseket tartalmaznak. az index/origo/... elvetve tartalmaz akkora hibakat, amik az MTi-nel mindennaposak.

a megszuntetes nem szukseges szerteinem, de egy privatizacio jot tenne az MTI-nek.
foleg ha megvenne az AP/AFP/reuters/bloomberg/... akarki, aki ert hozza

nestrot10 2010.01.08. 06:52:24

ORBÁN TAKARODJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mepew 2010.01.08. 07:32:49

ahány hircsatorna, annyiféleképpen ferdítik a tényeket... így tényleg nincs sok értelme... amgy ja... ORBÁN TAKARODJ SZIBÉRIÁBA!!!!!!!

magyarember 2010.01.08. 07:35:07

Érdekes lenne tudni, hogy kik is rejtőznek a nickek mögött ?? !!
Akik ellenzik a megszüntetést, azok biztos, hogy liberális posztkommunisták.
Az MTI -ben nem híreket közölnek, hanem keményen politizálnak a maguk érdekében.

Dubito 2010.01.08. 07:51:10

8 év óta ez az első értelmes gondolat a Fidesztől, amivel egyet tudok érteni. Le kell építeni a hatalmas vízfejet, a sok száz, ezer sóhivatalt ahol emberek tízezrei, jól fizetett vezető káderek százai töltik kényelmes életüket semmittevéssel, a társadalom számára semmi hasznosat nem produkálva. Ne feledjétek, őket mind mi tartjuk el!

2010.01.08. 08:01:25

Ennél jobban már csak a MÁV-ot és a BKV-t kéne megszüntetni. :)

Dubito 2010.01.08. 08:09:00

@KárászAti: Egyetértek. Azzal a különbséggel, hogy a MÁV-ra és BKV-ra továbbra is szükség lesz, ezért felszámolás után alapjaiból kellene újjászervezni őket, új emberekkel, új struktúrával, új stratégiával.

zoli29 2010.01.08. 08:12:49

A Fidesz már egy órával azelőtt cáfolta a hírt, hogy ez a bejegyzés megszületett volna.
fidesz.hu/index.php?Cikk=144046

Zugfirkász fáziskésésben van. ;)

mata-hari · http://mata-hari.blog.hu/ 2010.01.08. 08:18:07

A cégemnek szerveztem egy sajtótájékoztatót pár hónapja, az MTI kiküldött fotóriportert, aki tök normálisan sok-sok fotót készített. Igaz, nem láttunk egy darabot se belőlük, de dokumentálni fasza az MTI, a hírei pedig akárhogy nézzük, mérvadóak. Még mindig jobb, mintha a NANA-t vagy a Blikket olvasnánk. Fogalmam sincs, mennyire objektív, de csak azért, mert hosszú múltra tekint vissza, nem feltétlenül kell komcsizni (a Szépművészeti Múzeum se ma épült, mégse Lenin Múzeumnak épült).

szatyoár 2010.01.08. 08:25:56

Mindent lehet természetesen fikázni, de az biztos, hogy a legtöbb magyar újságíró az MTI-ből értesül arról, mi történik. Ha belföldi eseményekről nem is mindig, de a külföldiekről tuti. Vajon honnan tudják majd meg, hogy mi történik a világban? Azért google-ozni mégis ciki lenne talán egy picit...A legtöbb újságnak meg nem opció előfizetni a Reutersre vagy az AFP-re. Szerintem katasztrófát jelentene a lapok színvonalában, ha nem lenne MTI.

Orbán Castro Rákosi Viktor , "itt az idő" elhúzni! 2010.01.08. 08:36:26

A választás érdekében most mindenbe beleböfögnek, az ígéret hegyek már a Kilimandjarót ostromolják!

Aztán - mint mindig - kiderül hogy csak hazudtak!
20 évig nem csináltak semmi, csak egyénileg gazdagodtak!

A tagság is erősen zúgolódik, lesz még meglepetés!

mata-hari · http://mata-hari.blog.hu/ 2010.01.08. 08:38:57

A google-t sem kell lefikázni, a Google Scholar pl hiteles forrásmegjelölést is tartalmaz, egyetemisták onnan szedik a szakdogához a cuccaikat. Magára valamit adó szerkesztőség pedig fizet a Reutersnak vagy a BBC-nek, na persze ez se a Blikk vagy a Story, ezektől viszont nem is várjuk el az objektivitást, azt, hogy Győzike egy idióta, anélkül is tudjuk.

soproni1 2010.01.08. 08:47:47

"20 évig nem csináltak semmi, csak egyénileg gazdagodtak!"

Azért az is eredmény !

( 8 év munkanélküliség után eléggé zaklatott lehet az ember.

Amikor Apu odaáll a család elé, hogy : szeretnétek, hogy 8 év után újra legyen munkám ?

Válasz: Igeeeeen !

Így lehet a miniszterelnök- jelölttel is

arconfosom 2010.01.08. 08:50:10

Nem lehet valamit csak azért a világ végéig megtartani,mert régebben is volt már

Le a költséges pénznyelő automatákkal!

Elég egy magyar TV csatorna is, nem kell havi 5-6 milliókat kifizetni állami tévés műsorvezetőknek sem

Tessék évégre ésszerűen gazdálkodni

A BKV-s macáról pedig lehántani az elsíbolt százmilliót, mert a véleményével ellentétben z neki nem jár, hanem azt bűncselekményből szerezte

Keller üvegszem egykori államtitkárt, bukott törökbálinti polgármestert pedig átvilágítani, 1000-szeres röntgensugárzáson, hátha megvilágosodik, ki is lop

lyesmith 2010.01.08. 09:13:54

Szükség van MTI-re azonban meg kéne reformálni. Ha közpénzből dolgozik akkor minden dokumentumot digitalizálni kell és ingyen elérhetővé kell tenni a köz számára. Fell kell számolni a fizikai dokumentumok raktározását, mert az értelmetlen és költséges.

kutya vacsorája 2010.01.08. 09:16:03

jó reggelt, hááát: ha már megszüntetni, miért nem az mtv-t? drágább és népszerűtlenebb is. ahogy ui.nézem pl.a híroldalakat (mondjuk a hírkeresőn), akármennyi is van, ugyanabból a 8-10 mti-hírből dolgozik (t.a kivételnek, ami tapasztalatom szerint főképp az indexet jelenti, kisebb részt a hírszerzőt és az origót: ottan még akad "saját" infó). és igen: használnak még 2-3 fh-hírt. amúgy főképp ez az, ami miatt nem hiszek az onlájnsajtó gyors és mindent elsöprő egyeduralmában a belátható jövőben. mert ki a fenét érdekel ugyanaz az mti-hír 9-10 különböző szájton?
szóval sztem mti nélkül baromi nehéz lenne dolgozni: heti/reggeli tükör, külföldi jelentések, képek stb.
miért nem adják el maszekba (vö. reuters és tsai), ha már...?

belagezabela 2010.01.08. 09:21:33

vki meg akarja szerezni a székházat.

antal.daniel · http://antaldaniel.blog.hu/ 2010.02.22. 18:24:28

Az MTI-re a jelen formájában nincsen szükség, mert a piaci ügynökségeket állami pénzből kiszorítja a piacról. Vannak olyan szolgáltatásai, amire szüksége van a nemzeti nyilvánosságnak és a demokráciának, de soha nem térül meg, mert a média nem tudja eltartani (pl. vidéki tudósító-hálózat). Ha ezt össze akarják vonni a köztévé és közrádió hálózatával, az szerintem ésszerű dolog.

Demagógiának tartom, hogy a piac tartsa el a nemzeti hírügynökségi feladatokat, mert bebizonyosodott, hogy nem képes rá. Ugyanakkor az is bolondság, hogy az MTI külföldi tudosításokat készít vagy tudósítókat tart el. A brüssszeli híreket a leghatékonyabban Brüsszelből lehet beszerezni, ehhez nem kell az MTI.