HTML

zugfirkász

Egy kutyaütő webzsurnaliszta privát hülyeségei - már nem Amszterdamból.

Dr. Justice

15:36 | 07.29.

Tessék, útlevél három nap alatt! Milyen sor, milyen tömeg, milyen várakozás?

„Időpontot telefonon viszont csak sokára tudnak adni. Van, ahol akár hónapokat kell várni. Pedig a nyár közepe az útlevéligénylésben is csúcsszezon.„ (RTL Klub, Idiótahíradó)

Most akkor vagy én jöttem másik bolygóról, vagy ez most itt egy másik bolygó. Az útlevéligénylés nekem a következőképpen nézett ki, szemben az RTL Klub újságírói csúcsteljesítménnyel elkészített összeállításával, amit kedd este sugároztak:

Prológus:

Feleszméltem, hogy talán szükség lehet útlevélre, majd jó szokásomhoz híven halasztgattam pár hétig. (nagyjából 2010 májusa)

Első felvonás:

Szorítani kezdett az idő, nosza, nézek időpontot a Zinternetbe'. Hát nem igazán volt, legalábbis olyan, amiről azt gondoltam, hogy elkészül a dokument, mire megyek ki, pedig több kerületet meg a központot is csekkoltam. Sebaj, majd utánam hozza valaki, nem létszükséglet. (2010. július közepe)


A Jövő Városa, kérem alássan!

Második felvonás:

Gondoltam, mielőtt befoglalok egy időpontot két héttel (nem hónapokkal, két héttel!) későbbre az ötker okmányirodába, úgyis arra járok, bekukkantok, hátha. Legfeljebb várni kell, de addig dolgozgatok, tök mindegy hol püfölöm a klaviatúrát. (2010. július 20.)

Ügyintézés nem volt, ellenben a sorszámadagoló masina megkérdezte, hogy következő hétfőn (2010.július 26.) van-e kedvem beugrani 12:30-kor. Volt. Ezt az időpontot a Zinternet úgysem adta ki. Ekkor felgyorsultak az események.

Harmadik felvonás:

Hétfőn 12:29-kor kötöttem le a bringámat az okmányiroda előtt. 12:30-kor léptem az irodába, felvillant a kijelzőn a számom (71-es a 16-os ablakhoz - ez már a cetlin rajta volt), „Kézcsókom, útlevél. Személyit kérek, itt írja alá, üljön be fotóra, adatok stimmelnek-e, megint írja alá, kártyával fizet-e, sürgősségi-e? Igen, nem. Két héten belül postázzuk, viszlát.” 12:35-kor már újból a lakattal babráltam.

Epilógus:

Csütörtök, Domaszék (térkép), családi hacienda. Levelet hozott a posta, benne az útlevél. Három nap alatt. Ennyi. Egyedül azt nem értem, hogy ha sürgősségibe kérem, akkor mi történik? Lehet, hogy ott helyben a kezembe nyomják a plusz 7500 HUF-ért.


Nem szép, de érvényes.
 

Kiről szól ez a történet? A birka emberekről? A teljesen összehangolatlanul működő, szeparatista okmányirodákról? Az ötker ügyintézés jólszervezettségéről? Az RTL Klub Híradó szánalmas színvonaláról? Arról, hogy szimplán mázlim volt?

Tudja a halál, a lényeg, hogy nekem megvan az útlevelem.


Az RTL Klub egyébként egy olyan médium, aminek az oldaláról nem lehet beágyazni a videókat. Itt megtekinthető az a bizonyos remekmű.

3 komment

Címkék: rtl klub sajtó tévé útlevél abszurdisztán bénázás

A bejegyzés trackback címe:

https://zugfirkasz.blog.hu/api/trackback/id/tr752185104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stocktitan · http://stocktitan.blog.hu 2010.07.30. 10:31:24

Had kérdezzem meg, hogy az abszurdisztán cimkét miért teszed hozzá a cimkékhez?

Dr. Justice · http://dotkom.blog.hu 2010.07.30. 10:35:39

@stocktitan: azoknál a posztoknál van abszurdisztán, amelyek valami olyasmiről szólnak, amiről az az érzésem, hogy egy jól működő társadalomban/közigazgatásban/államigazgatásban/politikai életben nem feltétlenül történnének meg.

ksi 2010.10.22. 09:33:01

Nekem is gyakorlatilag várakozás nélkül lett meg. Mindig.
A dolog titka: Amikor rendszerváltáskor először lehetett simán kérésre vilgáútlevelet kapni, mindenki azonnal csináltatott. Azóta pedig ezek a mindenkik mint a birka ötévente ugyanabban a két hónapban csináltatnak újat, ha kell, ha nem. Olyankor valóban tömegnyomor van.