HTML

zugfirkász

Egy kutyaütő webzsurnaliszta privát hülyeségei - már nem Amszterdamból.

Dr. Justice

08:30 | 02.01.

Lesz-e ebből normális kampány valaha?

Végre valami megmozdult, illetve annál több is történt: Mit ígérnek? néven pont egytucatnyi közgazdász szövetkezett arra, hogy a választási hajrában rendet tegyen, és bölcs homlokú honatyáink felelőtlen hazugságait programjait a lehető legobjektívebb módon értékeljék, „elsősorban annak célzottságát, számonkérhetőségét, illetve megalapozottságát”, ahogy ők írják a honlapjukon.

Egyelőre még a meló elején tartanak, de az első lépést viszont már megtették, egy nagy halom közgazdászt és egyéb hasonló okostojást megkérdezve összeszedték, hogy elvileg miről is kellene, hogy szóljon egy normális kampány. A válaszok alapján a legfontosabb kérdéskörök az alábbiak (a teljes lista itt):

1. közoktatás minősége és hatékonysága
2. korrupció és pártfinanszírozás
3. a roma/cigány népesség integrációja
4. egészségügy minősége és hatékonyság

A listán biztos mindenki találna vitatkozni valót, egy-két téma szerintem sem annyira fontos, más szempontok pedig sokkal inkább, de nem is a pontos rangsor a lényeg. Az viszont elgondolkodtató, hogy a felsorolás élén szereplő kérdések mekkora helyet kapnak a politikai közbeszédben, mert általában nagyon keveset, legalábbis értelmes módon biztosan - mennyit beszélnek hős politikusaink például a közoktatás állapotáról ? (A Jobbiknál beakadt cigánybűnözés-lemezt – még ha tényleg épp egy fontos kérdésre hibáztak is rá – nem sorolom az értelmes közbeszédhez).

A programok ismeretében pedig a „piszkos tizenkettő” továbbviszi azt a munkát, amire egyébként már több ciklussal ezelőtt is szükség lett volna, és az ígéreteket beárazza aszerint, hogy mennyire szól a fontos kérdésekről, milyen minőségben teszi, és a konkrét javaslatok milyen hatást gyakorolnak a költségvetésre. (Update: hogy egyértelművé tegyem, ez három eltérő szempont: (1) kérdésfelvetés helyessége (2) az adott válasz minősége (3) a tervezett intézkedések költségvetési hatásai)

Így, egyelőre mindenféle eredmény, vélemény, értékelés nélkül egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy akárki negatívan ítélné meg ezt a kezdeményezést, legalábbis irgalmatlanul hülyének és/vagy érintett politikusnak kell lenni hozzá. Ez a harmónia viszont biztosan csak odáig fog tartani, amíg a konkrét értékelések meg nem jelennek, és őszintén szólva nem irigylem a szakértőket, néhány kisállat-kereskedésre elegendő kígyót és békát biztosan kapnak majd, ha leírják, hogy mi és hol hibázik egyik vagy másik oldalon.

Ráadásul hiába viszik végig következetesen a projektjüket, érezhető hatást nem hiszem, hogy gyakorolhatnak a 2010-es választás menetére, ahhoz túlságosan új a dolog, először meg kell ismernie a közvéleménynek, aztán pedig elhinnie, hogy tényleg független és értelmes gondolatokról van szó. Kicsi tehát a valószínűsége, hogy bármely párt, különösen a mostani hisztérikus hangulatban, akárcsak egy hajszálnyit is racionálisabb, hihetőbb és relevánsabb irányba terelné a kommunikációját (vagy a szavazók a szavazataikat), csak azért, mert ők leírják, ha lényegtelen kérdésekre adnak ostoba válaszokat. De remélhetőleg nem is csak erre a pár hónapra szól ez az elköteleződés, hosszú távon pedig akár látványos változást is hozhat.

Mert az egy dolog, hogy a politikus a szavazatmaximalizálás érdekében a kampány során messze nem azt meséli el, amit valójában tenni akar vagy amit tenni kell, de nem mindegy, hogy a kampányígérgetés számára mekkora teret biztosítanak többek között azok a független értelmiségiek, akik képesek kiegyensúlyozottan és kellően kritikusan rávilágítani a valótlanságokra, félremagyarázásokra. Normális demokráciában ez is a játék része, mert csak ilyen kontroll mellett maradnak meg a politikusok a bájos füllentések szintjén. Egyébként meg szétcseszik az országot, pont ahogyan az elmúlt húsz évben tették. Szóval hajrá Mit ígérnek?!

(Csak ne lenne kérdőjel a nevük végén, mert így nagyon sután lehet csak szövegben hivatkozni rájuk...)

119 komment

Címkék: kampány jóság portfolioblogger mit igérnek?

A bejegyzés trackback címe:

https://zugfirkasz.blog.hu/api/trackback/id/tr131718307

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nazareus 2010.02.01. 09:00:33

Szép kis önellentmondás kapásból a cikk elején:

"A Jobbiknál beakadt cigánybűnözés-lemezt – még ha tényleg épp egy fontos kérdésre hibáztak is rá – nem sorolom az értelmes közbeszédhez"

Nem értelmes, de fontos?? :DDDD

Egyrészt elismered a Jobbik igazát a témafelvetésben (fontos kérdés), másrészt azt mondod nem értelmes a Jobbik közbeszéde e tekintetben.

El kellene dönteni :)

Tapmancs 2010.02.01. 09:04:48

"A Jobbiknál beakadt cigánybűnözés-lemezt – még ha tényleg épp egy fontos kérdésre hibáztak is rá – nem sorolom az értelmes közbeszédhez"

Láthatjuk hogy az "értelmes közbeszéd" hova juttatta az országot.

Dr. Justice · http://dotkom.blog.hu 2010.02.01. 09:07:06

@Nazareus: Pedig logikus, és a Mit ígérnek? is éppen ilyen szemmel néz programokra:

(1) mennyire fontos a kérdés, amit felvetnek: a cigánybűnözés nagyon fontos kérdés szerintem is - a Jobbik tehát rátapintott egy érzékeny pontra
(2) mennyire értelmes a válasz, amit adnak a kérdése - a masírozós-szélsőséges-karhatalmi-rasszista hozzáállás szerintem köszönőviszonyban sincs értelmes, kulturált ötletekkel.
(3)milyen költségvetési hatásokkal járnak az elképzelt intézkedések - erről nincs infóm a Jobbikkal kapcsolatban.

Összefoglalva: a kérdés-válasz-megvalósítás hármast összességében kell értékelni.

Táncolj Törő! 2010.02.01. 09:07:39

@Nazareus: Sztem - elég ügyetlenül - arra célzott, h a Jobbik remekül látja meg a problémákat, meg is nevezi őket, csak épp nem ad rájuk semmiféle használható választ. Ki lenne például a belügyminiszterük, aki megold mindent? Az Usztics? :)

Nazareus 2010.02.01. 09:09:52

@Dr. Justice: Ezek szerint fogalmad sincs mi a Jobbik válasza e kérdésben, csak a médiamaszlagot etted meg. Olvasd el - vagy olvass bele a Jobbik programjába :)

stratez 2010.02.01. 09:10:17

Persze, hogy lesz normális kampány. Csak azt kell kivárni, hogy Mesterházy a 75 ezer forintos temetési hozzájárulást ingyenesre változtassa. A következmények pedig kiszámíthatóak, nyugdíjasok milliói fogják megrohanni a temetőket, mert kitudja meddig tart a kedvezmény, az IMF-t ismerve biztos, hogy ferde szemmel fog nézni erre a nyugdíjas mennyországra. Orbán pedig simán nyerhet 2014-ben, hiszen addigra egyetlen élő nyugdíjasunk sem lesz...

Dr. Justice · http://dotkom.blog.hu 2010.02.01. 09:20:47

@Nazareus: A "médiamaszlag" a közbeszéd igen jelentős szelete, ne becsüld le, mert szerintem nem a program, hanem a kommunikációs dömping billenti a mérleg nyelvét ide-oda. A program értékelésére meg nem véletlenül nem vállalkozom (nem is írtam sehol, hogy ezt teszem), ezt csinálja majd a piszkos tizenkettő. A zárójeles megjegyzést azért tettem, hogy nehogy félreértsék a témák fontosságáról szóló listát a szemellenzősök.

perikles2K 2010.02.01. 09:25:45

Álszent duma ez a "cigánybűnözés". Gondolj erre, mikor makulátlan lelkű, gerinces magyarként megveszed derecskén a lopott biciklit

Dr. Justice · http://dotkom.blog.hu 2010.02.01. 09:27:43

@perikles2K: ezt most honnan deriváltad, hogy megveszem derecskén a lopott biciklit? szerintem nem a poszt lényegére koncentrálsz...

Nazareus 2010.02.01. 09:27:47

@Dr. Justice: A médiamaszlag alatt azt értem, amit a Jobbikról mondanak mások és nem azt, amit a Jobbik mond magáról. Abban igazad van, hogy a "médiamaszlag" a közbeszéd jelentös szerepe, de azt a Jobbik nem igazán tudja befolyásolni, hogy mások mit mondanak róla (tudod, folyik a sárdobálás). Azt tudja elsösorban befolyásolni, hogy ö mit mond magáról, az meg elolvasható a programjában. Egyébként meg nem olyan érthetetlen a programja, ott van a 41-42-ik oldalon a cigánysággal kapcsolatos programja. Az meg egész normális szerintem.

Nazareus 2010.02.01. 09:29:55

@perikles2K: Mit jelent szerinted a "cigánybünözés" ? És mit ért "cigánybünözés" alatt a Jobbik szerinted?

FogatlanVipera 2010.02.01. 09:34:58

Majd ha minden magyar ember fejében tisztázódik, hogy mit jelent a társadalom, a nemzet, az együttélés fogalma.
Majd ha kiharcolja az átlagmagyar azt, hogy megváltozzon a választási törvény és ne lehessen 10 szavazattal képviselő senki csak azért, mert az emberekkel megutáltatták a politikát és nem mennek el szavazni.
Majd ha a politikus egyéni meggazdagodása közpénzből takargatni való szégyen lesz.
Majd ha a gtazembereket felelőségre is lehet vonni, hogy legyen elrettentő példa.
Sorljam még?
Minek. Ez nem nemzet, nem társadalom, nem demokrácia, ez egy semmi, ez lett a rendszerváltásból. Mocsodék szétesett lószar.

Bergeroth 2010.02.01. 09:35:40

Az a baj ebben az országban, hogy évtizedek óta csak és kizárólag az ígérgetések mennek, üres lózungok nulla háttérrel.
Ezért nem jut sehová sem ez az ország. Akik tehetnének ezért valamit, azok mind a levegőbe beszélnek, a másik hibáit elemzik és egymásra mutogatnak.
Folyamatosan, megállás nélkül, 0-24-ig hosszú-hosszú évek óta.
Élhetetlen ez az ország.

FogatlanVipera 2010.02.01. 09:42:15

@stratez: A nyugdíjassal nem csak a Fidesz cseszett ki, hanem a mostaniak is.
Az okos nyugdíjas most élve temetteti el magát 3 napi hideg élelemmel, hogy hozzájusson a 75 ezreshez.
A nyugdíjas már nem megy el szavazni, szétkapják nélkülük is a szart a haramiák.

Táncolj Törő! 2010.02.01. 09:42:45

A Jobbik cigánysággal kapcsolatos programja gyakorlatilag a Fidesz 98-02 közötti cigánypolitikája, tényleg érdemes elolvasni. Megspékelve mindezt a csendőrség felállításával. Egy új fegyveres testület? Kiképzés, felszerelés, infrastruktúra... Ez többe kerülne, mint az egészségügy európai szintre hozása, tokkal-vonóval.

FogatlanVipera 2010.02.01. 09:45:32

@Bergeroth: Nyugi, ez után sem fogunk jutni sehova.
Nem ez a cél a tolakodó pártok agyában.
Eladni ami még van, elvenni a nyugisoktól amijük még van és meggazdagodni, de nagyon!
Ez a választási kampányok igazi de ki nem mondott célja.
Ne is ábrándozzatok, bármilyen fiatalok vagytok!

Decsibácsi 2010.02.01. 09:51:00

@Táncolj Törő!: Mutass rá kérlek a Jobbik programjában, hogy hol írják, hogy fegyveres testületet kívánnak létrehozni a csendőrség képében?
Egyszerűen a polgárőrséget kell jól megválogatni (néhány ügybuzgó nyugdíjas nem elég) és kiképzés után jogokkal ellátni.
Ez tokkal-vonóval annyiba kerülne, amennyi az egészszégügyben hetente elmegy mutyira.

contemplator 2010.02.01. 09:52:46

@Nazareus: A Jobbik ugyancsak résztvesz az összpárti sárdobálásban. Észre kéne már venni, ha pár egyetemen történelmet végzett fickó, díszmagyarban összebújva egy Nagy-Magyarország térkép előtt, kezükben pár a nézeteiket megerősítő trianoni kötettel sírdogál, még nem adnak választ a jövő kérdéseire. Pont a felsőoktatás problémájára mutat rá, hogy ilyen ködös gondolkodású egyének diplomát kaphatnak, mert nem tanulták meg az alapvető történészi mentalitást. S ezt tükrözi a párt programja is. Nem több, mint a mostani parlamenti pártok, elég, ha megnézed a működéséről szóló elszámolást.
Egyetértek a posztolóval, hajrá "Mit ígértek?", hajrá civilek! A gondolkodás előbb-utóbb rést üt az elvakult párhívők demagógiáján.

Nazareus 2010.02.01. 10:00:15

@vitapartner:
"A Jobbik ugyancsak résztvesz az összpárti sárdobálásban."

Ebben igazad van, de ettöl a Jobbik még ad használható választ a cigánybünözésre.

"Nem több, mint a mostani parlamenti pártok, elég, ha megnézed a működéséről szóló elszámolást."

Nem értem mire gondolsz itt.

FogatlanVipera 2010.02.01. 10:00:19

Oszd meg és uralkodj rajtuk.
Ez történi a szarnéppel.
Darabokra szedték őket, bennünket.
Annyira, hogy ma már két élő magyarnak négy véleménye van, mert okoskodni azt szabad és tudunk is.
Összefogni viszont nem.

FogatlanVipera 2010.02.01. 10:03:30

@Nazareus: Tudod én már pártban nem tudok hinni.
Mondanak mindent, azután meg teljesen mást csinálnak és még meg is magyarázzák miért mindíg nekem jut a hugyos körte.
Forradalom kellett volna, nem forgóhintás rendszerváltás.

Nazareus 2010.02.01. 10:07:36

@Táncolj Törő!: ok, mutasd meg a FIDESZ 98-as választási programját és hogy mi valósult meg belöle.

De még ha igazad is van, az se számit, mert ugye a FIDESZ nem tudta végrehajtani a cigányság megfelelö integrációját, azaz tegyük fel, hogy tényleg ugyanaz volt programjuk, de nem valósitották meg. Ez csak rosszabb a FIDESZ-re nézve, mert ugye becsapták az embereket, ez persze nem új dolog, de az más kérdés. És miért ne lehetne hasonló vagy akár ugyanaz a programja a Jobbiknak, ha az értelmes/használható? Azt láttuk (ha tényleg ua a program e kérdésben), hogy a FIDESZ nem képes megtartani, amit igér, a Jobbikról ezt még nem tudjuk (bár lehet, hogy ök se képesek).

Nazareus 2010.02.01. 10:11:30

@FogatlanVipera: Lehet és van abban valami, amit mondasz, én is szkeptikus vagyok, de ez van, ezzel kell együtt élni. A Jobbik legalább gyökeresen más mint az eddigiek (MDF, MSZP, FIDESZ, SZDSZ). Ezért remélem, hogy ebben a mostani szélsöséges ország-állapotban, amibe az MSZP-FIDESZ taszitotta az országot (persze a világválság segitségével) a Jobbik talán a maga radikális módszereivel javulást tud hozni. Mert a többiek nem tudnak, azt látom.

tengier 2010.02.01. 10:15:26

@vitapartner:
"mert nem tanulták meg az alapvető történészi mentalitást" ekkora ostobaságot hogy írhatsz le?
a történelem a politika ágyasa. ez az üdvözítő mentalitás?

FogatlanVipera 2010.02.01. 10:16:48

@Nazareus: Nem, nem barátom, ez nagy tévedés.
Az van, hogy hagyjuk, hogy a nyakunkba üljenek.
Az aljait kell szétzúzni ennek a rablásra szerveződött rendszernek.
Nem kell ezzel egyet érteni.
Nem látjátok?
Amíg ti akik többen vagytok minht én ezt hiszitek, ez meg is marad.
Saját sírotokat, nyomorotokat ássátok ezzel.
Sokkal több bátorság és kevesebb okoskodás kellene barátom!

FogatlanVipera 2010.02.01. 10:19:49

@tengier: ejnye!
Én ezt nem írtam!
Te belém akarsz kötni?
Ne tedd!

FogatlanVipera 2010.02.01. 10:22:12

@tengier:
Bocsánat! Ezt nem nekem írtad.
Elnézést, visszavonok mindent!

FogatlanVipera 2010.02.01. 10:28:19

@Nazareus: Ne sértődj meg, de ezt úgy hívják, birkatürelem.
A birka is addig tűr, míg le nem vágják.
Csak ennyi lehet a célunk? Ezt kellene szeretni?
Semmiképp!

Nazareus 2010.02.01. 10:29:01

@FogatlanVipera: Miért, szerinted mit kellene csinálni?

Táncolj Törő! 2010.02.01. 10:30:49

@Decsibácsi: 1. "A cigánybűnözés felszámolása céljából szükségesnek tartjuk a rendőrség megerősítését és a csendőrség felállítását." Nyilván nem fegyveresek lesznek, csak bodzapuska, csúzli, miegymás. 2. A polgárőrök csak komoly képzés után válhatnának intézkedésképes személyekké, ha jól értem, erre gondolsz. Mindez az RSZKI keretein belül három évig tart, és ugyebár látjuk, h a rendőröknek az alapos képzés ellenére sem mindig sikerül jogszerűen intézkedni. Szted erre egy kistlepülésen lesz alkalmas ember? Pénz? Idő?

Táncolj Törő! 2010.02.01. 10:36:09

@Nazareus: A Fidesz program ide vonatkozó része 23 oldal, most nem másolnám be, de keresek egy hivatkozást és megpróbálom belinkelni. Nekem csak PDF-ben van meg. Legyen igazad, sikerüljön a Jobbiknak megvalósítani a Fidesz programját. Könnyű kis munka ez a roma integráció, nem is értem, nekik miért nem sikerült. Biztos mert lusták. Bizony, a Zorbán ezzel is becsapta a Zembereket.

ostván 2010.02.01. 10:39:25

@Nazareus: Sajnos nem ad. Egyetlen meggondolt mondatot sem olvastam eddig a cigányokkal kapcsolatosan.
Előrebocsátom, nem vagyok érintett (nemzedékekre visszamenőleg nincs cigány a családban, és a távolabbi rokonok között sem), de azt tudom, hogy rossz irányba mennek a jelenleg megjelent ötletek, tervek.

Nazareus 2010.02.01. 10:46:14

@Táncolj Törő!: Nem mondtam, hogy könnyü munka a roma integráció, de ha nem tudja megvalósitani, akkor ne igérgessen. Ha meg igérget és nem tudja betartani, akkor bizony becsapott. Igen, ezzel is.

Nazareus 2010.02.01. 10:49:14

@ostván: Olvastad a programját ezzel a témával kapcsolatban ?

Táncolj Törő! 2010.02.01. 10:50:15

@Nazareus: Sebaj, Baló Györgyné majd nem fog becsapni.

Nazareus 2010.02.01. 10:53:05

@Táncolj Törő!: Lehet, amig nem próbáltuk ki, addig nem tudni.

Ha választani kell két ember közt, egyik már becsapott, a másik még nem (de lehet ,hogy be fog), akkor egészen meglepö módon azt választom, aki még nem csapott be.

Hülye dolog, tudom :)

contemplator 2010.02.01. 10:55:38

@Nazareus: index.hu/belfold/2010/valasztas/hullamzo_beveteleket_konyvel_a_jobbik/
Dirrekt az index.hu cikkét kerestem ki, de megtalálod akár a Jobbik honlapján is. S engem nem érdekel, ki támogatja, de ennyi pénzből nem lehet ilyen propagandát folytatni. Ha még a legnagyobbb, azaz 3,6 millió forintos bevallott bevételét tekintjük, akkor is arcpirító hazugság. Egy ilyen után minek hinnék Vonáéknak? Ugyanazt csinálják mint a többi párt. S a radikalizmus nem megoldás az ilyen, a posztban is leírt kérdésekre. Egyszerű parasztvakítás olyan fiatalok számára, akik lusták használni az agyukat, s elfogadják ezt sámán-táltos katyvaszt. Azért kell a civilkontroll, hogy olyan bődületes marhaságokról, melyek pl. a Jobbik progrmjában is szerepelnek, lerántsák a leplet. Ám ha te csak egy párt olvasószemüvegén át nézed ezt kampányt, nem fogod észrevenni ezeket. Erre mutat az is, hogy csak cigánykérdést hozod a blogra, holott ez csak az egyik (de valóban fontos) pont.

stratez 2010.02.01. 10:58:53

A szocik kijátszották az aduász ezzel a 75 ezer forintos temetkezési segéllyel. Ennél már nincs lejjebb, mindenki nyugodjon meg, innen már csak felfelé vezethet út a kampányban. Ha netán mégsem így lenne, akkor csak az következhet, hogy Mesterházy április 1-jén bejelenti a teljesen ingyenes nyugdíjastemetést :):)

Táncolj Törő! 2010.02.01. 11:03:26

Talán a valóság kicsit árnyaltabb. 98-02 között sztem sokat tettek a hazánkért, talán érted is. Nyilván sok hibával. De természetesen nagyon tisztelem a véleményed. Lelked rajta.

Nazareus 2010.02.01. 11:04:23

@vitapartner: Nem értelek, miért ne lehetne ennyiböl ilyen kampányt folytatni? Mondd meg mi a drága a Jobbik kampányában? Vannak Jobbikos óriásplakátok? Nincsenek. Van Jobbikos TV-reklám? Nincs. Akkor mire kellene több pénz?

A cigánykérdést meg bocs, nem én hoztam erre a blogra, hanem a szerzö.

Táncolj Törő! 2010.02.01. 11:04:29

@stratez: Temetkezési segély: a jövő elkezdődött! :D Házmestery rulez! :D

kuki123 2010.02.01. 11:09:05

@vitapartner: te is megetted a média maszlagot

a jobbiknál nem felülről jön a pénz nem osztogat...

mindent a helyi emberek adományaiból hoznak össze, a terembérléseket meg egyebeket egyes magánemberek adják ingyen és bérmente

a lista csak a párt központ költségvetését taglalja...és ez teljesen hiteles..az ASZ is csak ezt kérte...
hol itt a probléma?

contemplator 2010.02.01. 11:10:42

@tengier: Azért mert a történészek, történelemtanárok közül beállnak egy-egy párt szekértáborába, s kiszolgálják azok igényeit, még igenis létezik egy olyan szakmai kör, akik normálisan gondolkodnak, publikálnak. Ha megnézed más szakmákból is van erre példa, talán legnagyobb számban a jogászok és közgazdászok érintettek. A történész munkája valóban tartalmaz szubjektív elemeket, ha ezeket nem állítja egy-egy politikai kurzus szolgálatába, akkor rendben is lenne. A másik probléma az, hogy az országban sokan gondolják, hogy értenek a történelemhez, mert elolvastak egy könyvet. Ezek főleg az úgynevezett ismeretterjesztő munkák, amelyek zanzásítva tartalmazzák az adott témát, s legtöbbször éppen egy politikai kurzus érdekeit szolgálják. Ezért nem lehet ebben az országban jó történészként hírnévre szert tenni.

contemplator 2010.02.01. 11:15:16

@volánrulz: Dehogynem voltak, pl. az EU kampányban. Ha olyan becsületes lenne a Jobbik, akkor az általad emlegetett adományokat is elszámolta volna, bár valóban nem kérte az ÁSZ. Annál is inkább, mert volt rá pár éve.

Bergeroth 2010.02.01. 11:26:57

Hinni majd akkor fogok politikusnak és politikai eszméknek, hogyha majd rajtuk is számon kérhető MINDEN, amit tettek, és tesznek.
A politikusok a legfontosabb gondolatot felejtik el, vagy eleve úgy nőttek fel, hogy nem is hallottak róla.
Ez pedig úgy hangzik, hogy ők vannak értünk és nem mi őértük.
Nem nekem kellene megerőltetnem magamat, hogy neki meglegyen a havi 50 milliós fizetése. Hanem neki kellene nap mint nap vért izzadnia, együttműködnie, fontos döntéseket hoznia és megvitatásra benyújtani, átgondolni és kivitelezni, hogy ezáltal KIÉRDEMELJE a havi 50 milliós fizetését.
Viszont amíg csak a múlton való siránkozás megy, a mások hibáinak elemezgetése, a mocskolódás, a korrupciós botrányok és a sárdobálás, addig semmi nem fog változni, ha vért izzadunk, még akkor sem.
És nem egy féleszű, zergetollas nagymagyar sámántól várom a megoldást, hanem hozzáértő emberektől, akiknek VAN elképzelése, hogy mi a szart kellene csinálni ahhoz, hogy ez az ország ne a saját mocskába fulladjon bele.
Mert jelenleg a nyakunk körül hömpölyög a szartenger.

contemplator 2010.02.01. 11:27:22

@volánrulz: Hmmm... Szerintem egy központi költségvetésbe az alapszervezetek költségei is beletartoznak, tehát el kell róluk számolni. De megteheti a Jobbik, hogy nem számol el vele, hiszen nincs semmi retorziója egy hamis bevallásnak, s ezt kihasználja, ahogy a többi párt is. Ez a médiamaszlag hivatkozás meg kimondottan zavaró. Ezt a szegény pártot mindenki bántja csak. El ne sírjam magam. Ne csak becsületesnek mutassa magát, hanem legyen is az!

Egy Dagadt Patkány (törölt) 2010.02.01. 11:30:54

@Nazareus: Nincs óriásplakát....? Nézz körbe a városba vagy gondolj vissza az EP választásokra és bárki aki azt mondja, hogy ezt a kampányt ennyi "adományból" meg lehet csinálni annak ajánlanék pár jó matematikai és történelmi könyvet ( plusz a fővárosi nagy turulpartyk és bohóckodások )....Gyakorlatilag itt szóba került, hogy a sok rosszat csak mások mondják a Jobbikra, alaptalanul. Gyakorlatilag nézzük meg a párt kommunikációját.Bocsánat, de lehet erről JÓT mondani?? A plakátok grafikusi stílusa a nyilas korszakot idézi, állandóan megy a zsidózás,a Morvairől több felvétel fent van, hogy az alapvető házszabályokat sem tartja be az EP-ben ( ajánlom mindenki figyelmében a szánalmas "Jobbik 2010" ) kampányvideót...A Vonára csak rá kell nézni és helyből kiül az arcára, hogy lelkileg nyomorék, aki bár annyira biztos a dolgában mégsem mer leülni a Bokrossal (és közben ezt is hazafias szarsággal palástolja ).A csendőrséges ötlet ( jajj meg hát az adózzzzanakamultik is ) annyira abszurd, hogy politikai paródiának hinném, hogyha nem látnám, hogy komolyan gondolják...Én csak azért szavaznék a Jobbikra, hogy meg lehessen csinálni azt a szavazóival, mint a kutyákkal amikor a szobába piszkítanak...belenyomni az orrukat, hogy " Tessék, ezt csináltad, akkor edd is meg"

ostván 2010.02.01. 11:31:08

@Nazareus: A gondot abban látom, hogy végig a "cigányok"-ról van szó. Ez így igaztalan általánosítás és kizárja a megoldás felé vezető utat. A cigánykérdést csak velük együtt lehet megoldani (vagy legalább a helyzetet javítani), amire nem látok komoly szándékot egyik politikai erőnél sem, annak ellenére,hogy az érintettek nyitottak lennének rá.

Nazareus 2010.02.01. 11:32:47

@vitapartner: A Jobbik per pillanat a legbecsületesebb a pártok közül. Valószinüleg nem maradéktalanul az, de a többihez képest ártatlan bárányka.

Számomra a nagy kérdés inkább az, hogy megmarad-e a jelenlegi szinten becsületesdnek vagy "elkurvul" mint a többiek, amint a hatalom közelébe kerül?

rockjano 2010.02.01. 11:32:48

A gond az hogy nem lesz mit értékelni mert nem lesznek valamirevaló programok sem fidesztől sem mszp-től.
Elöbbinek nincs mit mondania, utóbbi nem akar semmit mondani mert nem áll érdekében.

Nyernek és kész, és majd lesz valahogy...

contemplator 2010.02.01. 11:35:50

@Nazareus: Már rég rálépett az "elkrvulás" útjára. Nemhiába hallgatnak a költségvetésről bárányok.

Nazareus 2010.02.01. 11:37:38

@ostván: Mondom, olvasd el a Jobbik programját e kérdésben és akkor látod miröl szól.

Nazareus 2010.02.01. 11:38:36

@vitapartner: hááát... szerintem még nem lépett rá. A költségvetési balhéjuk egyszerü hiba, amit nem kellett volna elkövetni, viszont nagyon gyorsan korrigálták. Melyik párt korrigálta ilyen gyorsan a hibáit?

FogatlanVipera 2010.02.01. 11:39:47

@Bergeroth: majd téged is leszednek a blogról, mint engem.
Van ám itt demokrácia, szabad véleménynyilvánítás, meg hasonlók.
Még egy blogon sincs!

Trejo 2010.02.01. 11:41:11

@Nazareus: Még jó, hogy a jobbik a legbecsületesebb párt, elvégre a Nagyboldogasszony nekik adta meg a lehetőséget, hogy felvirágoztassák a hazát! XD

FogatlanVipera 2010.02.01. 11:42:33

@ostván: majd ha körbevesz falként húsz-harminc cigány és agyonvernek, mint azt az iskolás gyereket, akkor keresd a megoldást.
Nem ez a megoldás útja.

FogatlanVipera 2010.02.01. 11:44:05

@Trejo: hová kerültem?
NAGYBOLDOGASSZONY?
Van ilyen?

Nazareus 2010.02.01. 11:44:30

@Egy Dagadt Patkány: Én tényleg nem láttam még Jobbikos óriásplakátot.

Messze nem igaz, hogy állandóan megy a zsidózás, de sajnos többet megy, mint kellene. Ez kétségkivül a párt egy nagy hibája.

A többi minösitésed teljesen szubjektiv és komolytalan (pl. "Vonára csak rá kell nézni...").

ÉrvénytelenSzavazat · http://esz2010.blog.hu/ 2010.02.01. 11:45:00

@Nazareus: ÉS gte ezt komolyan gondolod?
Többet ÉSZszel...

contemplator 2010.02.01. 11:46:34

@Nazareus: Hol korrigálták? Kérek szépen egy linket hozzá! Az meg nem mentesíti őket, hogy a többiek is így csinálják. Egy tuti, bejutnak a parlamentbe, s a tűz közelébe kerülnek... S szórják tovább a féligazságokat tartalmazó demagógiát.

Nazareus 2010.02.01. 11:47:23

@vitapartner: Ja, és persze nem igaz, amit irtál:

"Nemhiába hallgatnak a költségvetésről bárányok. "

Mert nem hallgatnak, elszámoltak.

Trejo 2010.02.01. 11:48:01

@FogatlanVipera: Hát te nem ismered a jó magyar mitológiát? Mi lett jó Árpád apánk népéből? :-)

Lesz neked ne mulass, mert jönnek a turulfiókák! XD

FogatlanVipera 2010.02.01. 11:49:32

Csak tapodjátok a sarat a gödör alján szegénykéim!
Szép kék ég ragyogó nap delel a gödör fölött.
Írkáljatok csak, vagy kapirgáljatok, ez való nektek!

Egy Dagadt Patkány (törölt) 2010.02.01. 11:52:35

@Nazareus: A minősítéseim tényleg szubjektívek, de ha nem láttál plakátot akkor csak gondolj bele, hogy egy nagyobb gyűlés Budapesten mennyibe kerülhet a technikától kezdve, a biztosításon át egészen..áá hosszú a lista. Viszont a Jobbik kétségkívül a legbecstelenebb párt ebben az országban mert a legalapvetőbb társadalmi és emberi hibákat és hiányosságokat ( félelem, tudatlanság stb.. ) használja fel, hogy teret nyerjen. Legbecsületesebb mondjuk pl. az LMP, mert ők tényleg a fiatalok segítségére alapozva ( és nem úgy, hogy majd eljön a mi időnk, meg mi vagyunk az igazi szittyák, féljenek tőlünk..blablabla ) alapozva szereznek szavazatokat ( nem vagyok LMP-s de ha már becsületről van szó akkor inkább ők mint a neofasiszták )

FogatlanVipera 2010.02.01. 11:52:39

@Trejo: ha a nyakamba rakjátok őket, csak akkor.
Árpád apánk úgy forog a síjában, akár a centrifúga.
Ez a nép már nem az aki volt.
Ez már nem is nép, csak a házaink vannak egymás mellett, a vállaink nem.

Trejo 2010.02.01. 11:53:37

@Nazareus: Felesleges megmagyarázni a bizonyítványt. A jobbik nyilas stílusát, a zsidózást, cigányozást, buzizást stb. Jó, hogy nem lovagi páncélban lépnek színre ennek a pártnak a bohócai. A parlament helyett ajánlom a Fővárosi Nagycirkuszt!

Egy Dagadt Patkány (törölt) 2010.02.01. 11:53:57

@FogatlanVipera: ez kifejezeten szánalmas volt, de érdekes...

Nazareus 2010.02.01. 11:54:36

@Egy Dagadt Patkány: Erre nem tudok mondani, alapvetöen szubjektivak az itéleteid, de szived joga igy gondolni. Az én álláspontom közt is biztos van csomó szubjektiv elem.

Egy Dagadt Patkány (törölt) 2010.02.01. 11:55:46

@Nazareus: ennyi erővel bármire azt lehet mondani, hogy szubjektív...

contemplator 2010.02.01. 11:56:31

@Nazareus: Éppen ez az! De hogyan? Csak úgy mint a többi, arcpirító hazugsággal. Akkor miben különbek? S ez csak a törvényes működésre vonatkozó polémia köztünk. A Jobbik indul a választáson, nagyon úgy néz ki, hogy bejut. A te szavazatoddal is. Nem akarlak én lebeszélni róla, csak ne ringasd magad abban, hogy olyan nagyon különbözik gazdaságilag a többitől, bármennyire azt hangoztatja.

Nazareus 2010.02.01. 11:57:07

@Trejo: Ezt nem is értem mire mondod..., mert a válaszod a
11:47:23-es hozzászólásomra érkezett, amihez semmiben nem kapcsolódik.

És - hiába fáj - a Parlamentben lesznek a Fövárosi Nagycirkusz helyett, bár olyan nagy különbséget nem érzek a két intézmény között.

Nazareus 2010.02.01. 11:58:37

@vitapartner: Nem értelek, elszámoltak, megadtam a linket, erre továbbra is azt mondod, hogy nem számoltak el???? :))))

Vagy mit is akarsz mondani ?

tölgyes 2010.02.01. 11:59:10

Én nem tudom, hogy mire fel ez a hiszti és nyavajgás..A kampányok a világban már csak ilyenek. Ilyenek voltak az USA-ban is, de másutt is. Lehet, hogy máshová került a hangsúlyok mint másutt, de ez a magyar specialitás...89-ben is szörnyű volt és hazúg a 4 igenes népszavazás kampánya, az volt a 90-es kampány is, ...a 2006-os is. Akkor nem volt ilyen nagy a nyafogás. Ezért szerintem itt a jajveszékelés nem a kampány, hanem a várható eredmény miatt van!

Táncolj Törő! 2010.02.01. 11:59:49

@Egy Dagadt Patkány: Az a gáz, h mégis a Jobbik áll kb. 10%-on, nem az LMP. Nekem az LMP szimpi, de egy sereg kérdésre nincs semmilyen megoldási javaslata, mivel alapvetően pesti párt. Így sajnos nem lehet komoly eredményt elérni, nézd meg, mi lett a szadival amikor megszünt országos párt lenni.

Nazareus 2010.02.01. 12:00:12

@vitapartner:

"csak ne ringasd magad abban, hogy olyan nagyon különbözik gazdaságilag a többitől, bármennyire azt hangoztatja. "

Ettöl én is félek, de megint csak azt tudom mondani, hogy olyat válasszak, aki biztosan csal-lop-hazudik, vagy aki lehet, hogy ugyanazt fogja tenni?

contemplator 2010.02.01. 12:01:35

@Nazareus: A link, amit megadtál éppen az, amit az általam idézett index.hu cikk is taglal. Erre írtam azt, hogy arcpirító. Azt hittem, tudsz valami újabbat. Teljes félreértés.

Nazareus 2010.02.01. 12:03:35

@vitapartner: Kijavitották a hibájukat, egyszerüen nem értem, mit akarsz ennél többet?

Ha csak annyi érved van, hogy "de ennyiböl ezt nem lehet kihozni", akkor az komolytalan érv.

Trejo 2010.02.01. 12:05:01

@Nazareus: Bocs, nem arra a hozzászólásodra ment a kontra. Csak egyszerűen nem értem ezt a pozitív hozzáállást egy olyan párttal kapcsoltban, amely a szálasi éra szimbólumait és retorikáját használja. Egy olyan párt hogyan lehet szavahihető, ami a XX. század legsötétebb időszakát idézi? Erre van szükség?

Egy Dagadt Patkány (törölt) 2010.02.01. 12:06:45

@Nazareus: Még mindig nem látod, hogy nem javítottak ki semmit sem. Az amit azon a papíron látsz a valós összeg kisebbik hányadát teszi csak ki. Csak nekik azért nem kell igazat mondani mert a magyar parasztnak a hátán is lehet szántani ha az piros-fehér-zöld..

Egy Dagadt Patkány (törölt) 2010.02.01. 12:07:34

Mármint ha az eke piros-fehér-zöld :)

contemplator 2010.02.01. 12:09:38

@Nazareus: Ugyan, te már választottál, teljes meggyőződéssel. Mondtam, nem akarlak róluk lebeszélni, nem is tudnálak. Azért az szimpatikus, hogy kritikával is élsz velük szembe.

Nazareus 2010.02.01. 12:11:52

@Trejo: Miért lenne szavahihetöbb az MSZP vagy a FIDESZ? Ök már képembe hazudtak. A Jobbik még nem. Ennyi.

És nem értem milyen szálasi szimbolumot/retorikát használ a Jobbik? Én nem láttam/hallottam ilyet. Mondanál példát?

Egyébként a XX század legsötétebb idöszaka nem az volt, hanem 10-20 évvel korábban a Szovjetunióban, bár kétségkivül a nyilaskorszak is ott van a dobogón.

Egy Dagadt Patkány (törölt) 2010.02.01. 12:12:00

@Táncolj Törő!: Sajnos ez igaz, emiatt nem is fogok rájuk szavazni, de jó látni valamiféle kezdeményezést a témában.

tölgyes 2010.02.01. 12:13:14

ELVTÁRSAK! Ne legyenek illúzióik!! A Gyurcsány-Bajnai által elkúrt 18.000 milliárdot vissza kell fizetni!!! EZ NEM LESZ KÖNNYŰ!

Viszont az elvtársakat ösztönözzük a meghalásra.. Ha meghalsz kapsz pénzt!!! és költséged se lesz több!!!Milyen ökonomikus szemlélet.. 75.000 forint és nekünk nem kell tovább fizetni a nyugdíjadat!!!REMEK ÖTLET!!!

Nazareus 2010.02.01. 12:13:50

@vitapartner: Rendben :)

Egyébként nem vagyok fanatikus, söt inkább szkeptikus vagyok, de sajna a politika ilyen, hogy úgy gondolom, hogy szavazni el kell menni és per pillanat a Jobbikot tartom a legjobbnak a politikai palettáról még akkor is, ha nem mindenben értek egyet velük (nem is lehet elvárni, hogy olyat találjak, akivel mindenben egyetértek).

Nazareus 2010.02.01. 12:14:48

@Egy Dagadt Patkány: Milyen valós összegröl beszélsz? Tudsz valami konkrétumot ?

tölgyes 2010.02.01. 12:16:07

@Nazareus: Ha nem menne a dolog az én bőrömre is, akkor azt kívánnám: KAPJA MEG A JOBBIKOT... HOGY VÉGRE MEGTANULJON RENDESEN NYÜSZÍTENI!

contemplator 2010.02.01. 12:17:52

@tölgyes: Valóban pofátlan ötlet. De nagyon rástartolt a két nagy nyugdíjsokra. A Fidesz valami kedvezményes internetet ígért nekik. Valamivel normálisabb és olcsóbb. Bár nagyanyámat elképzelni sem tudom laptoppal.

tölgyes 2010.02.01. 12:18:03

@Nazareus: Dehogynem!!A JOBBIK IS HAZUDOTT MÁR Csak azt nem vette még észre úgy mint ahogy az MSZP hazugságát felismerte.. azt se könnyen! BELEVERTÉK AZ ORRÁT A SOK IGAZSÁGBA...:))

Egy Dagadt Patkány (törölt) 2010.02.01. 12:23:08

@Nazareus: Gyakorlatilag nemzetközileg elismert elemzők még a helyesbítés előtt megítéltek egy jóval nagyobb összeget, hogy kb. mennyi lesz, ezek után jött ez a pofátlan hazugság ami az oldalukra is ki van téve. Basszus nem találom amúgy a képet, de a Barikádnak mostanában volt egy olyan címlapja amin a Vona volt és egy baszottnagy zászlót cipelt és alá volt írva, hogy "Jövünk!". Nos ez egy az egybe egy nyilas plakát másolata amire az van írva, hogy "Kitartás,Jövünk!", de az azon álló férfialak nagyjából ugyanúgy tartja a zászlót mint Gábor bácsi...Plusz ne felejtsük el a köszönésüket sem, utána lehet nézni, kik "Szebbjövőztek" anno...ennyit a bizonyítékokról.

tölgyes 2010.02.01. 12:23:14

@vitapartner: AZ INTERNET LEGALÁBB NEM CINIKUS!.. ÉS ADOTT ESETBEN SEMMIÉRT NAGYON SOKAT SEGÍTHET... Persze, ha jól meggondolom: mi szoktattuk rá a pártokat a hazudozásra..Mindig hitelt adtunk nekik.. 94-ben a 3.6-as horni kenyérnek.. aztán az ingyenes horni repülőutaknak, aztán a Medgyessy féle jóléti rendszerváltásnak, aztán Gyurcsánynak hittük el, hogy nem lesz vizitdíj..!
Nekünk odalökték a Péter-filléreket, ők meg lenyúlták a nagy vagyonokat!! AZ MSZP PRIVATIZÁLTA A NEMZETI VAGYON 85%-ÁT.. A FIDESZ MEG A 2-3%ÁT...a többit még Németh Miklós és az MDF...

Táncolj Törő! 2010.02.01. 12:23:38

@vitapartner: Botrány, h másról sem szól a kampány, csak a nyuggerekről. 89 előtt nevetséges járulékot fizettek, ergo ma a mi befizetéseink tartják fizetőképesen a nyugdíjalapot. Mi lesz a mi nyugdíjunkkal? Bár vszínű úgysem élünk addig, mint az öreg bolsik... Ráadásul nem csak a járulékaink mennek el rájuk, hanem az adónkból is finanszírozzák a lehetetlen emeléseket. Sajnos a Fidesz is lement kutyába és nyalja a ráncos seggeket... Pedig a bolsi nyugger a sírból is kiszavaz a szocikra.

Trejo 2010.02.01. 12:24:50

@Nazareus: A fidesz-kdnp-mszp-mdf-szdsz-stb totál lejáratta magát, ehhez kétség sem fér, ha nem szavazol rájuk, meg tudlak érteni.

A jobbik szimbólum-retorika?
A híveik által használt lobogó szerinted véletlenül hasonlít a nyilasokéra?
Amikor vona az szdsz nagy orrával poénkodik az miről szól? Hányok a szadesztől, de az ilyen szöveg...

Egy Dagadt Patkány (törölt) 2010.02.01. 12:25:42

A kép még mindig nincs meg, de a Palotai Kurír című nyilasmagazin címlapján jelent meg 1938-ban.

Táncolj Törő! 2010.02.01. 12:27:10

@Egy Dagadt Patkány: A "Jöüvünk!" elég egyértelmű. A "Szebb jövőt!" viszont a 20-30-as évek kozervatív kurzusa használta, akik okádtak a nemzeti/nemzetközi szocialistáktól. A Jobbiknál ez a legnagyobb gáz, nem tudják elkülöníteni az ostoba nyilas és a vállalható konzervatív, revízionista eszméket. Vagy nem is akarják.

Egy Dagadt Patkány (törölt) 2010.02.01. 12:31:10

@Táncolj Törő!: Jó,hát nem a nyilas vészkorszak alatt alakult ki, bár én már azokkal a konzervatívokkal se nagyon szimpatizálok...

contemplator 2010.02.01. 12:33:10

@Táncolj Törő!: Várjál, a nyugdíjasok akár az ország egy nagyon összetett réteg. Nemcsak szoci van köztük, hanem sokkal szinesebb a kép. De elszomorítalak, még ilyen egészségügyi ellátás mellett is nő a várható élettartalmunk, lehetsz te is nyugdíjas. Csak azt akarom mondani, nem a nyugdíjasokat kell szidni, hanem azokat a pártokat, aki nem kínálnak nekünk megoldást, bár már annyi pénzt öltek e témában mindenféle tanulmányra.

tölgyes 2010.02.01. 12:34:59

@Táncolj Törő!: Rosszul tetszik gondolkodni Miért fizettünk kevés járulékot? Mert kevés volt a fizetés. Miért volt kevés a fizetés? Mert az elvtársak azt mondták, hogy nem adnak ugyan bért, de mi ingyen kapunk iskolát, orvost, nyugdíjat, lakást...ÍGY AZTÁN AZ ELVTÁRSAK SZÉPEN LENYÚLTÁK A PÉNZÜNKET ÉS MAI ÁRON 80 MILLIÁRD DOLLÁR ADÓSSÁGGAL ADTÁK ÁT A KASSZÁT ANTALLNAK...

Táncolj Törő! 2010.02.01. 12:39:04

@tölgyes: Bocs, leszarom. Szarrá vagyok adóztatva, folyamatosan csökken a fizetésenm reálértéke, A nyugdíjáké pedig emelkedik. Elég. Ha lenne antinyugdíjas párt, arra szavaznék.

Táncolj Törő! 2010.02.01. 12:41:48

@vitapartner: Éppen a pártokat szidtam, arra panaszkodva, h sajnos a Fidesz is beszállt. De azt nem lehet nem észrevenni, h nyugdíjasok 70% még mindig szoci, bocsi. Néha nagy kedvem lenne lelépni itthonról és máshol adózni (jóval kevesebbet), a nyugger meg, he éhes, egye meg vmelyik elvtársát.

contemplator 2010.02.01. 12:43:41

@tölgyes: És a korszerűtlen ipari szerkezet, a bujtatott munkanélküliség, az elképesztő privatizáció (amit emlegetett is). De ezen már nem lehet segíteni, megtörtént. A Fidesz által emlegetett elszámoltatás is csak az elmúlt ciklusra korlátozódik, pénz meg nem lesz belőle. A jövőről meg nem beszél, pedig arról kéne.

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.02.01. 12:50:23

Nagyon szép kezdeményezés, scak olvassák is sokan. Gondolkozzanak rajta, aztán szavazzanak.
(nálunk is tessék szavazni! ;)

contemplator 2010.02.01. 12:53:55

@Táncolj Törő!: Fene tudja azt a 70%-ot. Én a környezetemben mást tapasztalok (vidéki kisváros). Pont azt hiányolom a közbeszédből, hogyan lehet javítani az adóterheltségen, annak mi az ára. Valami értelmes programot, de ha látom a célt, még a nehézségeket is megértem. A választás már mindjárt itt van, de a pártoktól még csak ötletelésre futotta.

Picitures doktor 2010.02.01. 12:59:02

@Táncolj Törő!: Fidesz programja?????Melyik?A cigányok integrációja.....Hmmm,az csak igéret volt.A program attól program,hogy készen van,és műxik.Ez csak egy bekezdés vót a többi között,mert ugyi egy vastagabb paksaméta,az többet kóstál.

Picitures doktor 2010.02.01. 13:11:09

@Táncolj Törő!: Igen-igen,ez így van .Most kaptunk 4% nyugdíjemelést.Ezzel azután qrvára meg van őrizve a vásárlóereje a nyugdíjnak.

Nazareus 2010.02.01. 14:14:13

@Trejo:

"A híveik által használt lobogó szerinted véletlenül hasonlít a nyilasokéra?"

Nem hasonlit. A nyilasok által használt zászló hasonlit egy régi történelmi magyar zászlóra.

"Amikor vona az szdsz nagy orrával poénkodik az miről szól?"

Ha ilyennel poénkodik, akkor azzal nem tudok azonosulni. Mikor volt ilyen?

Nazareus 2010.02.01. 14:19:17

@Egy Dagadt Patkány: Mit nem mondasz... valaki tippelt, hogy mennyi is a Jobbik költségvetése, nem találta el, ezért hazudik a Jobbik??? :DDDD

A "Szebb jövöt" köszönés nekem se az esetem, de szerintem valami ösmagyar búbánat sejlik fel ebböl és nem nyilas életérzes.

A hivatkozott plakátokat szivesen megnézném!

vicsigabi · http://vicsigabi.blog.hu 2010.02.01. 14:27:34

Elmondom, nem lesz. Ráadásul akárki is nyeri meg a választásokat az egész apparátus ugyanaz a szeméthalom marad. Ugyanolyan korruptan és ugyanolyan hazudósan. Nem igazán érdeke a politikai elitnek kipucolni innen a korrupciót.

Egy Dagadt Patkány (törölt) 2010.02.01. 17:36:18

@Nazareus: Hát a valaki tippelt és aközött ami volt elég nagy a különbség, de ha szemellenzővel nézel a világba akkor elég nehéz lesz meglátni az igazságot. A hivatkozott plakátok megtekintéséhez minden adatot megadtam, nem fogok órákat elpocsékolni, hogy nyilas plakátokat keressek a neten, szal "google is your friend"

Nazareus 2010.02.01. 18:15:55

@Egy Dagadt Patkány:

"Hát a valaki tippelt és aközött ami volt elég nagy a különbség, "

Akkor még egyszer. Igen nagy volt a különbség. És erre mi a reakciód: Nem az hibázott, aki tippelt, hanem biztos a másik hazudik. :) És én vagyok szemellenzös. :)

A hivatkozott plakátokhoz nem túl sok adatot adtál, 15 perce keresem a google segitségével és nem találom. De nyugi, még nem adtam fel, mert a végén azt mondod, hogy azért nem, mert ügyetlen vagyok :)))

Egyébként olyan nyilas plakátot találtam, amin az van, hogy "Kitartás! Gyözünk!", szerintem te ezzel keverted, ami - ha igy van- eléggé bizonyiték arra, hogy nem én vagyok szemellenzös - összekeverni a "Kitartás! Gyözünk!" szöveget a "Jövünk!"-el....

Bár érdekes, hogy viszonylag sok találat van a "Kitartás! Jövünk!"-el, de kép sehol sincs.

Egy Dagadt Patkány (törölt) 2010.02.01. 20:10:02

@Nazareus: Van "Jövünk"-ös plakát, csak facebookon linkelte be valaki a profiljára csak halvány lila gőzöm sincs ki . Az hogy elismert szakemberek felmérik, hogy mi mennyibe kerülhetett majd kapnak egy pofátlanul alacsony összeget, az nem hibafaktor, bárki aki látja, hogy mit csinál a jobbik gyakorlatilag felismerheti, hogy nevetségesen kevés pénz lett bevallva...de sokra úgy sem megyek észérvekkel, úgy veszem észre..

Jobbik szavazóból 2 fő fajta van.

1: Ady utánzó, messiáshangnemben beszélő agresszív

2: Maszatoló, konkrét tényekre választ tudni nem akaró/adó/tudó. Nem minősítek senkit, de elég sok Jobbos szavazóval próbáltam már beszélni és sajnos nem igazán lehet velük kommunikálni mert beakad a lemez.Szerintük nem hibáztak a bevallással, a Jobbik szent és sérthetetlen.Gyakorlatilag nem látják meg, hogy a párt programja több sebből vérzik. A legutóbbi nagygyűlésen se hangzott el semmi konkrét csak ment a "szegény hazánk", "majd mi megcsináljuk", "mi vagyunk a faszagyerekek" sóder. Értem én, hogy sok embernek hiányzik valami az életéből és pótolnia kell a küldetéstudatát, de politizálás helyett inkább építhetne homokvárat( Vona, Balczó, stb..stb..)

Nazareus 2010.02.01. 20:28:49

@Egy Dagadt Patkány: Nézd, biztos, hogy a Jobbiknak is vannak hibái, én is ismerek párat. Viszont vannak elönyei is, pl. neki legalább már van programja, amit bemutatott. Lehet, hogy nem tökéletes, de a többiekénél annyival jobb, hogy létezik. Ezenkivül ök még messze nem hazudtak/loptak annyit, mint a többiek. Biztos nem szent, föleg nem mindenki benne, de a többiekhez képest egy ártatlan angyalka. Számomra ez az egyik fontos dolog. A másik fontos dolog, hogy látom, hogy az elmúlt 20 évben csak egyre lejjebb süllyedtünk az eddigi pártok aktiv részvételével, ezért valami új kell, ami hozzá mer nyúlni olyan kérdésekhez, amelyekhez hozzá kell (és itt nem csak a cigánybünözésre gondolok). Az LMP például úgy gondolom nem merne hozzányúlni. Az LMP úgy látom neve ellenére pontosan azt az irányvonalat követi, amit az elmúlt 20 évben uralkodó pártok követtek és ami lezüllesztette az országot.

Lehet a Jobbik szemére vetni dolgokat, én is tudok, de a negativumait - számomra - böven ellensúlyozák a pozitivumai.

És nem érdekel a nyilaskeresztes hasonlat, én nem vagyok az, semmi bajom a zsidókkal, de ha ez az ára, hogy az országot normális mederbe terelje valaki, akkor elviselem a Jobbik olyan dolgait, ami miatt szélsöségesnek titulálják egyesek. Nem félek semmiképp egy jobboldali diktatúrától két okból kifolyólag. Egyrészt Magyarország egyedül nem képes ilyenre, másrészt a Jobbik - neve ellenére - jó pár dologban baloldali.

márvesztes 2010.02.02. 15:01:12

Jó a kezdeményezés, hajrá. Én biztos elolvasom az eredményeket. A módszertant jó lenne részletesen megismerni.

Dr. Justice · http://dotkom.blog.hu 2010.02.02. 15:30:51

@márvesztes: a módszertant is fogják publikálni az eredmények mellett, szóval részletesen lehet majd követni, hogy mit miért és hogyan csinálnak.