HTML

zugfirkász

Egy kutyaütő webzsurnaliszta privát hülyeségei - már nem Amszterdamból.

Dr. Justice

20:42 | 05.24.

Az igazi dzsentri ostobaság

Én komolyan nem tudtam, hogy a MOL el van veszve, hogy így vissza kellett szerezni áldozatos munkával. Azért végül sikerült megmenteni a kis szemünk fényét, és bár Orbán Viktor úriemberhez méltó módon nem akart belemenni a ronda részletekbe, finoman utalt rá: óriási tettet hajtott végre, amiért gratulált is magának gyorsan a bejelentés végén. Ádáz küzdelem a közérdekért, és bónuszként még az IMF „itt felejtett” pénzének is a seggére vertünk. Kancsó bort ide, ki nem dalol, nem magyar ezen a szép órán.

Tényleg ennyire fontos ez?

Azt lehetett sejteni, hogy az elmúlt évben nagy erőket mozgósított az Orbán-kabinet, hogy ezt az ügyletet nyélbe üsse, el-elejtettek erre vonatkozó utalásokat, és a kormány etatista, „újabb lépést tettünk az erős Magyarország felé” retorikájába is oly szépen passzol a dolog. Ráadásul amit lehetett, már átneveztünk, megvan az alkotmány, van nyenyi, nyer, majdnem készen vagyunk. Csak a MOL hiányzott.

Az is köztudomású, olyan kurva jól állunk, hogy nem tudjuk anélkül zsebre tenni a kezünket, hogy ne akadnánk pár elkölteni való százmilliárdba, nyilvánvaló tehát: meg kellett venni a MOL részesedést a Surguttól. Még akkor is, ha valójában az oroszok a jelenlegi felállásában – a MOL menedzsmentje és az Energiahivatal kevéssé etikus, talán jogszerűtlen, de mindenképp hatásos praktikáinak köszönhetően - nem szólhattak bele a vállalat működésébe és ugyanezen oknál fogva felvásárlás sem fenyegette a vállalatot.

A legelső kérdés most nem az, hogy jó-e az az országnak, hogy az államnak huszonegynéhány százalékos tulajdona lett egy MOL-szerű vállalatban, hogy elmondhassa a miniszterelnök, van egy erős nemzeti olajcégünk (ami talán sokak számára jól hangzik, csak épp nem igaz, tessék megnézni a MOL tulajdonosi szerkezetét – az ismeretlenül hangzó nevű tulajdonosok a nemzeti oligarcháinkat takarják csupán). A kérdés inkább az: tényleg annyira fontos ez, hogy muszáj éppen most megvenni? Hitellel verni a csalánt a hitelválság közepén?

Csörgheő Csuli és a dzsentritempó

Az IMF-et olyan csujogatás és melldöngetés mellett zavartuk haza, hogy aznap még Strauss-Kahn sem mert szemet vetni a szobalányra, de azért a Valutaalap pénze még jó „nemzeti ékköveket” venni. Nemhogy örülnénk, hogy egyáltalán van még az IMF „mentőövből”, és nem kellett az egészet elkölteni, hogy elkerüljük az összeomlást, és igyekeznénk értelmesebben elvarrni ezt a szálat. Mert azt azért ne higgye el senki, hogy az ügylet nem érinti az államadósságot.

A hitel visszafizetésével szemben korábban felmerült a kritika, hogy feleslegesen csökkentené a birtokunkban lévő devizamuníciót, ami ismét sebezhetővé tenne bennünket, és jó helyen van az a pénz ott. Hát most kevesebb lesz a devizabetét, de megvan még a hitel is, amit ráadásul nem is kimondottan nemzeti jelképek vásárlására kaptunk. Nem mintha persze az IMF nekiállna most problémázni ezen, kisebb gondja is nagyobb annál, hogy 1-2 milliárd eurók ostoba felhasználásán aggodalmaskodjon, miközben tízszer-húszszor ekkora mentőövek röpködnek heti rendszerességgel, de ez nem változtat a lényegen.

Az is érdekes kérdés, hogy mire ugrott meg ma az árfolyam, mert a magyar állam szerepvállalása nem éppen a legjobb hír a részvényeseknek. Pláne, ha a mai állításokkal szemben mégis beleáll a nagyok fejébe, hogy a benzin árának emelkedését meg kell állítani az országhatárnál, hogy csak egy igen triviális populista baromságot említsek. Lényeg a lényeg: lehet az a MOL még bőven 22400 forint alatt is (ennyit fizetünk az oroszoknak), úgyhogy idővel akár megint elkezdhetünk egy olcsón adunk, drágán veszünk kört, ahhoz nagyon értünk.

Erről egyébként Zsiday Viktor egészen szemléletesen írt, érdemes elolvasni az egész bejegyzését:

„A magyar állam jó eséllyel cikluscsúcs közelén vesz meg egy commodity céget. Eközben jól járt az OMV, mert olcsón vett és drágán adott. Jól járt a Surgut, mert drágán vett, de még drágábban adott. És most a magyar adófizetők devizahitelből megveszik a MOL részvényeit.”

Ennyi.

184 komment · 6 trackback

Címkék: abszurdisztán mol államférfi portfolioblogger Archívum

A bejegyzés trackback címe:

https://zugfirkasz.blog.hu/api/trackback/id/tr502929793

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az ember ára 2011.05.25. 11:47:13

Csak a kért kártérítés töredékét ítélte meg a bíró annak a három roma fiatalembernek, akik egy haragosuk, utólag hamisnak bizonyult tanúvallomása nyomán, a tarnabodi támadás gyanúsítottjaként tizenegy hónapot töltöttek ártatlanul előzetes letartóztatás...

Trackback: Mission accomplished: MOL is szabad, and szabad marad 2011.05.25. 10:41:18

A gazdasági szabadságharc újabb állomásán vagyunk túl, megvédtük a magyar érdekeket, a magyar életet, mission accomplished. Egyenesen „Justice has been done”, magyar nemzeti katarzis: visszavásároltuk a MOL-t.  Na, nem az egészet, csak...

Trackback: Tőzsdecápák (Orosz rulett) 2011.05.25. 10:06:48

Kipateroltuk az IMF-et, mert gúzsba kötnek minket a hiteleikkel, majd 500 milliárd forintot fizettünk IMF-es hitelből a Mol 21,2 százalékos pakettjéért. (Mert csak. Mert köll. És különben is, abcúgputyin.) Most tényleg, ehhez mit lehet hoz...

Trackback: Hazudott a kormány a Mol visszavétele kapcsán 2011.05.25. 09:53:00

34 százalékot vesztett Magyarország a mostani ügyleten....

Trackback: Főúr! Egyszer élünk! Még egy doboz gyufát! 2011.05.25. 07:34:56

Röpke 800 milliárd Ft elköltéséről döntött ma a kormány. Ez igen. Tudunk élni. 500 milliárd a MOL-nak, 300 milliárd a MÁV-nak, ez a GDP-nek közel 2,9%-a, de mi az nekünk. Ugyan ebből az összegből jelentősen lehetett volna csökkenteni az államadóságot, ...

Trackback: Selmeczitől a Szurgutig 2011.05.25. 01:00:39

"Visszaszereztük a Molt ... a stratégiai energiavállalat újra magyar kézben van." - adta le a diadaljelentést Orbán Viktor. A Vastagbőr blog elég gyorsan bemutatta, hogy ez nem igaz. A 21 százalékos részvényszerzés után is legalább 60 százal...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vegyi Ali 2011.05.25. 10:22:37

@Bartos Cs. István: Te tényleg azt hiszed, hogy egy részvénytársaság a nettó nyereséget szétosztja a részvényesek közt??? Tényleg kellene gazdasági alapismereteket tanítani az iskolában...
Amúgy meg miért mennék politikusnak? Nem merném anyámnak megmondani. Inkább állnék melegprostinak, mint hogy párttagkönyvem legyen!
@Szűcslaci: Az elherdált (értsd: hűtlen kezelés), ellopott javakat bírósági úton kell visszavenni. Szerinted, ha ellopnak valamidet, akkor azt visszavásárolni kell? Itt tulajdonképp, ha már így csavarjuk a dolgokat, épp arról van szó, hogy a visszavásárlással az Orbán kormány épp legitimálta a részvények korábbi eladását.
Ennek az egésznek tényleg csak 2 értelme lehet:
- tőzsdei manipuláció
- A most megvett értékpapírok későbbi értékesítésével lehet pénzeket valahová csatornázni.

Bartos Cs. István 2011.05.25. 10:22:46

@Balt:

De az nem is úgy van! Szanyi Tibinek meg a komcsiknak van igaza! 40%-al drágábban vásároltuk meg mint amikor eladtuk (ennyi idő alatt még az infláció is több mint 40% LOL) Csúnya Orbán fújfúj.

Balt 2011.05.25. 10:23:27

@Artie: "Az meg ne zavarjon, hogy a Bajnaiék által összegyűjtött lóvéból sikerült ezt a bravúrt végrehajtani."

:))) "összegyűjtött"?! muhaha, wazze, szúr a lépem a röhögéstől!

Bartos Cs. István 2011.05.25. 10:23:47

@Artie: Adóról hallottál már? Talán benne van az idegen szavak szótárában nézd meg! Olvasni tudsz?

Artie 2011.05.25. 10:24:25

@Balt: Ja, értem, akkor áruld már el, miből talált a csontvázvadász-bizottság 3,3 mrd-t a szekrényben.

Várom a válaszod.

@Bartos Cs. István: Nyolc általánost hogy végezted el? Protekcióval?

blah 2011.05.25. 10:25:05

@Balt: Persze, de számoljunk egy kicsit. A Mol nyeresége kb 100 milliárd forint körül mozog évente. Tegyük fel, hogy fizet osztalékot ezentúl. Az állam 21%-os részesedést szerzett. Mennyi idő alatt is fog megtérülni az üzlet? Ellenben ha a magyar gazdaságba forgatja bele a pénzt, és nem felesleges baromságokra költi hanem célzottan az import export mérleg nyelvének export irányba való elmozdítására (ha gondolod kifejtem, bár nem olyan nagy was ist das) akkor rövidebb idő alatt fog megtérülni a befektetés, arról nem is beszélve, hogy sokkal szélesebb körben lehetne érezni jótékony hatását. Így meg kiment 2 milliárd euro amiből csak az állam és a Mol részvényesek profitálhatnak.

Artie 2011.05.25. 10:25:25

@Bartos Cs. István: Ja, most, hogy mondod, az a különadó, amit nem zemberek fizetnek meg! Milyen igazad van.

Az a baj, hogy te magad nem veszed észre, mekkora sötétségeket beszélsz.

Bartos Cs. István 2011.05.25. 10:25:29

@Vegyi Ali:

Épp azt írtam le, hogy ami az állam haszna a MOLból az az adó ennyi. Artie kolléga írta hogy a nyereséget az állam szétosztja a részvényesek között. Olvass vissza. Nem értem miért nekem írod.

Balt 2011.05.25. 10:26:22

@fetyisob: "hát nekünk is szarert hugyert kéne vissza venünk!"

A pillanatnyi tőzsdei értékük alatt vették meg a részvényeket.

Bartos Cs. István 2011.05.25. 10:26:58

@Artie:

Milyen különadóról beszélsz?

Szerinted a MOL nem adózik? Neked megvan a 6 elemid?

Artie 2011.05.25. 10:27:17

@Bartos Cs. István: Ja, az. Az a 10%, ugye? A 100 mrd 10%-a nálam 10 mrd, nálad?...

Sanya1965 2011.05.25. 10:28:26

@Vegyi Ali: Akkor már inkáb a pénzért idősebb nőkkel prostituálom magam, de igazad van, inkább mint politikus.
:)

black jack 2011.05.25. 10:28:37

Fellegi ur nyilatkozata modfelett erdekes volt,
a lenyege- kerul amibe kerul ,de kell nekunk!

Zombika 2011.05.25. 10:29:03

Nem ugyanez az Orbán Viktor mondta, hogy az emberek nyugdíjra félretett pénzét ostobaság brókerekre bízni, mert azok eltőzsdézik? Erre mit csinál? Elveszi a "brókerektől" és MOL részvényt vesz rajta. Ejnye.

Artie 2011.05.25. 10:29:39

@Bartos Cs. István: Aha, tehát szerinted ha van egy cégnek 100 mrd nyeresége, akkor az 100 mrd adót fizet.

Jézusmáriaszentjózsef. Ha ezt komolyan írtad, akkor már csak azt nem értem, miért nem halsz éhen.

Vagy ez szerinted adózás utáni eredmény (vagy nem EBIT, tudod)? Ja, igen, bocs. Akkor ezek szerint az adózás előtti 111 mrd volt (tudod, az EBITDA) (10% most a nyereségadó, segítek). Akkor nem 10, hanem 11 mrd adót fizet évente, így az 500 mrd-t nem ötven, hanem 45 év alatt termeli ki - csak a tőkét nézve.

Azt hiszem, befejezem a veled való értekezést.

Vegyi Ali 2011.05.25. 10:30:01

Az meg egyébként még jobb kérdés, hogy milyen háttéralkuk mehettek a háttérben. Ui. a Szurgutról csak annyit tudni, hogy iszonyú sok pénz van mögötte. Erre a fél milliárd eurós profitra nekik nem volt szükségük. A MOL-t egyértelműen nem befektetési céllal vették, hisz agyon magas árfolyamon vették a papírt, beszállni sem volt értelme pénzügyileg. Az, hogy eddig sikerült őket nem beengedni az igazgatótanácsba, az inkább csak hergelhette őket, nem hiszem, hogy ezután pont a magyar államnak adták volna el a részvényeket, ha nincs mögötte komoly orosz politikai érdek. Az meg félelmetes, ha az oroszok most valamit nagyon akarnak. Azt sem tartom kizártnak, hogy most lett titokban lezsírozva, hogy az oroszok jöhetnek a metrókocsikkal az alstom helyett 100-as nagyságrendben, plusz ők kapják a 4-es metró továbbépítését is. Az több 100 milliárdos buli lehet. Lehet, hogy beígértük az ő gázvezetékük melletti EU-lobbizást is. Meg még ki tudja, hogy mit.

Balt 2011.05.25. 10:30:58

@Artie: Ez az ún. "Bajnaiék által összegyűjtött lóvé" a korábban lehívott fel nem használt IMF-pénz maradéka, ami ugye az akkori, piacról finanszírozhatatlan magyar államadósság esedékes részleteit fedezte volna. Csakhogy időközben a piacról is tudja finanszírozni magát az ország.

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2011.05.25. 10:33:18

@Vegyi Ali: ennél többet akarnak az oroszok, mint metró, meg egyéb aprópénzek. Inkább a Nabuco megtorpedózása, a Déli Áramlat monopoliuma, vagy valami még nagyobb dolog.

Amikor ezek a fijúk kimentek először tárgyalni, nem is fogadták őket Moszkvában. Szó szerint.

Most meg mégis eladják? Vajon mit kellett adni cserébe? Mert nem pénzt, az biztos.

Vegyi Ali 2011.05.25. 10:35:31

@Balt: Az "elemző" azt feltételezi, hogy az állam a MOL menedzsment mögé áll, ezért a MOL a saját részvényeiből akár komolyabb tételt el is adhat, növelheti a közkézhányadot. Persze. Ha hülyék lennének. Gondolod, hogy a MOL menedzsment másra sem vár, mint hogy a mindenkori miniszterelnök legyen a "legfőbb részvényes"??? Amúgy is jó kérdés, hogy egy ilyen folyamatra hogy reagálna a piac? Ritkán szoktak örülni a részvényesek, ha politikusok veszik át egy vállalat vezetését. Ebből még az is kijöhet, hogy ha a MOL-nak beüt a bolt, akkor is maradnak az árak, mert a piac nem fogja tudni, mit tesz az állam a cég vezetésében.

Bartos Cs. István 2011.05.25. 10:37:01

@Artie:

"Aha, tehát szerinted ha van egy cégnek 100 mrd nyeresége, akkor az 100 mrd adót fizet."

Ezt sem mondtam. Honnan szeded ezeket a hülyeségeket?Én azt írtam, hogy az adózás utáni eredménye 100 milliárd volt és arra utaltam hogy a a 100 mrd amivel többért vettük meg mint amennyiért eladtuk nem is olyan sok, ha több évben, tízévben gondolkodunk. Kételkedek hogy meg van a 6 elemid és eléggé frusztráltnak tűnsz, további vitába nem bonyolódnék bele mert nincs értelme, csak pazarolnám az időmet.

Búcsúzásképpen egy kis nótaszó:

www.youtube.com/watch?v=pieptzTJU3s

Éljenek a szocik! Éljen Gyurcsány!

Szép napot!

pepelopez 2011.05.25. 10:38:57

Így kell nagyban pénzt-mosni.

Vegyi Ali 2011.05.25. 10:39:27

@Zombika: Nem érted? Ostobaság a brókerekre bízni, mert eltőzsdézik. Inkább politikusokra kell bízni, mert ők tisztességesen ellopják!

Artie 2011.05.25. 10:40:57

@Balt: Stimmt. Az ország azért vált újra piacról finanszírozhatóvá, mert normális irányba indult a gazdálkodás. Tehát ez a lehívott pénz megmaradt.

Egy éven keresztül nem tudott erről senki, sőt, vadásztak a csontvázakra.

Erre most ahelyett, hogy ezt a pénzt normálisan költötték volna el, elköltik így.

Ha ennek tapsolni kell, akkor örvendek. Főleg annak fényében, hogy ezek szerint nem arról volt szó, hogy tönkreverték a költségvetést, hanem arról, hogy rendbe hozták a Bajnaiék.

@Bartos Cs. István: Oké. És ennek miért kell örülni? Elköltök 500 mrd-t valamire, amiből lesz évi 11 mrd hasznom. Te ennek tapsolsz, és még mindig nem magyaráztad meg, hogy ebben mi a jó. De hallgass nótát, az neked való, tudod, van Nóta TV is.

fetyisob 2011.05.25. 10:42:32

na bartos es a gyengébbek kedvéért!
2000ben a gázárak fideszes! befagyasztása miatt a mol reszvények nagyot estek ! megvette az omw olcson , ezt vették meg az oroszok és ezt vásárolta vissza a fidesz potom 34%-kal drágábban!!

igényes 2011.05.25. 10:45:44

@fakopács: A Felcsút S.E. lehet megveszi Christiano Ronaldót?

igényes 2011.05.25. 10:47:43

@Vegyi Ali: Putyin a Szurgut mögött, Orbán a MOL mögött.

nesze nektek két harmad... 2011.05.25. 10:58:06

Kösz Rohadt Nemzeti Törpe, hogy 500 milliárddal növelted az állam,adósságát az IMF tartalékból... Te szemét Állat44, te emberek salakja!!!!!!!!!! ...de ezután KUSSS a nemved a 8 évről, meg szoci eladóssodásról. MAJD LEGKÖZELEBB A SZÁMONKÉRÉSEDNÉL UGASS, TE...NAGY NULLA

Vegyi Ali 2011.05.25. 11:00:08

@igényes: Azt nem tudom, ezzel mit akartál mondani. Nem egy ligában játszanak. MOL nagyságúnál nagyobb olaj-gázcégből Oroszországban úgy 50 lehet.

Vegyi Ali 2011.05.25. 11:01:10

@Kiszámoló: Szó lehet még pl. a paksi bővítésről is. Az se aprópénz.

Leonard Zelig 2011.05.25. 11:08:56

A II. Belklinikán, amikor az egyiptomi, akcentussal és nehezen érthetően beszélő doktor úrra vártok 4-5 órát a tömegben, akkor lesz idő a Mol-szelvényt vagdosni...

Balt 2011.05.25. 11:08:59

"az orosz lapok Vlagyimir Putyin politikai kudarcáról, meghátrálásáról cikkeznek, vagyis nem elégedettek a geopolitikai kudarccal. Még akkor sem, ha a Szurgut 2009 márciusában 1,4 milliárd euróért vette a pakettet, vagyis amikor 1,88 milliárd euróért eladta, akkor 34 százalékos haszonra tett szert. Pénzügyi befektetőként nem lenne rossz, de az oroszok többet akartak kihozni a Mol-kalandból." (fn.hu)

Balt 2011.05.25. 11:14:20

"Tényleg jól jártunk?

Azt lehet mondani, hogy igen. Egy ekkora pakettnél nem az aktuális tőzsdei ár az árazás kiindulópontja. Ha mégis az elmúlt háromhavi tőzsdei ár átlaga lesz az ár, akkor az előnyös. Hiszen a deal a magyar félnek volt fontosabb, ilyenkor pedig felárat, prémiumot szokás fizetni, most pedig nem kellett." (fn.hu - egy amúgy elég szkeptikus elemzőtől.)

Attilajukkaja 2011.05.25. 11:15:18

Dr. Justice

"megvan az alkotmány, van nyenyi, nyer, majdnem készen vagyunk"

Nem a NENYI-re gondoltal? Nyenyi (nyugdijbiztositasi rovidites) mar eddig is volt!

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2011.05.25. 11:17:57

@Vegyi Ali: de csak pénz. Nem pénzért adták el, mint ahogy nem is a pénz miatt vették meg méregdrágán. Stratégiai okai voltak, amit nyílván megkaptak most a háttérben.

A pénz csak mellékes volt.

Attilajukkaja 2011.05.25. 11:39:48

@vicsigabi:

"Kis aprócska agyammal nem látok mást, mint hatalmas pénzmozgást, amihez nekem megint nem sok közöm van. Legfeljebb kicsit [rá]fizetek még."

Te is igy vagy ezzel?
:o)))))

Idet 2011.05.25. 11:39:55

Az eszed tokja dzsentri! Jó kis cocialista retorika meg utánérzés, gratula!

A MOL részt, ezt még az orosz lapok is elismerik, színtiszta politikai célból vették meg, a Nabucco miatt. Miután nem jutottak hozzá a Nabucco-tervekhez, visszaléptek.

Énszerintem azért nem rossz az, ha az orosz érdekszférába tartozást tágítjuk kicsit. Már anno KGST/Varsói Szerz. stb. sem jött be ez nekünk olyan nagyon, ebben talán egyetérthetünk...

2011.05.25. 11:40:53

Nekem mindegy hogy most mennyire basztak ki velünk, és hogy ez később mennyibe fog kerülni az államadósság rovására!

Én csak 1-et szeretnék. Hagy legyek én az informatikus annál a hivatalnál, ahol a MOL 21%-át a sok száz dagadt képviselőfejű öltönyös rohadt szemét zsíros állat ellenőrzi, meg felügyeli, meg megtanácskozza meg megülésezi.

Csak ennyit szeretnék!

Attilajukkaja 2011.05.25. 11:45:55

@Balt:

"Pénzügyi befektetőként nem lenne rossz, de az oroszok többet akartak kihozni a Mol-kalandból.'

En nem ertek hozza, csak reggel hallgattam a Kossuthon Gereben Agnes orosz-szakertot. Azt mondta, az oroszoknak nem a penz (apropenz) szamitott, hanem, hogy a MOL-on keresztul bepillantast nyerjenek az EU energiaugyleteibe. Foleg a Nabucco tervek erdekeltek oket.
Azt mar csak en teszem hozza, hogy ugy latszik, megtudtak, amit akartak, ezert tuladnak a cegen valami masert cserebe. A kerdes, hogy ezert Orban mit ad nekik?

jobbcsapott 2011.05.25. 11:48:10

MOL-szerű vállalat... igen, a legnagyobb cég Magyarországon. Igen jó hogy ekkora részesedése van az államnak benne!

Attilajukkaja 2011.05.25. 11:48:55

@Balt:

Most latom, hogy kozben Idet 11:39:55-nel is hasonlokat irt :o)

Lova 2011.05.25. 11:57:06

Egy elemzői vélemény, az olvasottság jegyében ajánlom mindenkinek aki azt hiszi, jó üzlet volt az államnak:
portfolio.hu/vallalatok/energia/50-kal_dragabban_vettuk_vissza_a_mol-t.150026.html

szobatars 2011.05.25. 12:02:24

Azt hiszem ezzel az ügylettel sokaknál elszakadt a cérna. Az indoklás meg...hagyjuk már Ibolykát!

Az állítólagos orosz "stratégiáról" (látni akartak valamit Nabucco ügyben) meg csak annyit, hogy amit tudni akartak, azt már rég megtudták pár tízezer euro ellenében, amit egy megfelelő zsebbe toltak, s akkor még Schröder ex-kancellár esetleges szerepéről egy árva hangot nem szóltunk.

Ilyen ostobán elverni 500 milliárd forintot még a Gyurcsány-kormánynak is "becsületére" vált volna.

Kalmár 2011.05.25. 12:08:07

@szobatars: Elverték?? Kp-ből részvény lett.
bonyolult?

Attilajukkaja 2011.05.25. 12:14:10

@szobatars:

"Az állítólagos orosz "stratégiáról" (látni akartak valamit Nabucco ügyben) meg csak annyit, hogy amit tudni akartak, azt már rég megtudták pár tízezer euro ellenében"

Ez valoszinuleg igy is volt, de a MOL-on keresztul legalizalni tudtak a forrast. Nemzetkozi viszonylatokban talan meg az oroszoknal is szamit az ilyesmi (?). Foleg, ha meg nyereseges is az uzlet. Jol jon itt-ott az az apropenz is.

NemAnonim 2011.05.25. 12:17:27

Érzek egy kis csúsztatást azért...

Azt Orbánék is elismerték, hogy ARRA az IMF keretre szükség volt. A hazakergetés arra vonatkozott, hogy az IMF és az elemzők is nyomatták, hogy továbbra is az IMF keretet kellene kérni (IMF feltételek mellett), erre mondták azt, hogy ezt nem.

Amúgy meg tökmindegy ha dőlnek a görögök/spanyolok/portugálok úgyis szopunk, szorgosabban, mint 200 RTL castingot megjárt szobalány.
Bármit is csinálunk. Meg egyébként, ha már elköltötték, inkább MOL részvényre, mint borítékra meg bélyegre.

szobatars 2011.05.25. 12:20:42

@Kalmár: igen, elverték...nem lett semmilyen állami rendszer hatékonyabbá átalakítva, nem teremtett egyetlen új munkahelyet sem....a lehívással viszont az eddigi rendelkezésre állási díj helyett fizethetjük a kamatot...

Attilajukkaja 2011.05.25. 12:24:23

Tovabbra is fenntartom a kerdesemet: vajon mit ajanlott cserebe Orban azert, hogy visszavasarolhassuk Putyintol a MOL-os papirokat?

tankréd 2011.05.25. 12:24:47

Ki ez a szanyi tanítvány?

l.x. 2011.05.25. 12:24:49

@Kalmár: "Kp-ből részvény lett."

Aztat mostan szabad? Úgy hallottam jannuárban, hogy a tőzsde a népnyúzás és a kaszinózás zabigyereke.

2011.05.25. 12:28:37

@Balt: MTI... a hiteles hírforrás.
Ha világviszonylatban jelentős lenne, akkor szerinted a MOL vagy az amerikai (aki a háborút pénzelte) Exxon fúrna ott?

2011.05.25. 12:31:03

@l.x.: Szoclibsi lett a kormány, mert állami pénzeket visz a tőzsdére.

jobbcsapott 2011.05.25. 12:34:27

@szobatars: kamatot azután is már fizettük. Nálunk volt a pénz a zsebünkben. Már államadóságban is belekalkulált volt.

xstranger 2011.05.25. 12:35:23

Lehet nem olyan rossz uzlet ez. Annyira nem hogy kicsit buzlik is, az egyetlen ok amiert el tudom kepzelni hogy eladtak hogy van nekik valami masik "elore tolt helyorseguk" az EUn belul. Mert lassuk be ez z 2milliard euro azert orosz szinten nem olyan eszbontoan nagy osszeg.

Az hogy megvettek jo otlet volt, kerdes nem lesz ennek meg kesobb a bojtje (a penznek mashol jobb helye lett volna) illetve nem igertek valami olyat erte ami meg rosszabb (szerintem ez lesz a megoldas).

Figyelni a jovoben orosz erdekek magyar kommunikaciojaban, foldgazvezetekek es tarolok, finomitok, koncessziok temajaban. Esetleg bankok, fegyver rendelesek stb kerdesben.

Mindennek ara van.

Táskás Tóni 2011.05.25. 12:39:24

@jobbcsapott: Ha visszafizetjük és nem a zsebünkben tartjuk akkor a fidesz által mumusnak kikiáltott államadósság ennyivel csökken és nem kell utána kamatot fizetni. Hitelből tőzsdézik az állam . Biztosan megvan rá az oka. Csak azt ne mondd, hogy hazafias tett volt.

Táskás Tóni 2011.05.25. 12:42:58

@Kalmár: Neked ez annyira bonyolult, hogy bele se merülj. Tapsikolj, hogy realizáltunk megint pár száz milliárd államadósságot.

Táskás Tóni 2011.05.25. 12:47:33

@Idet: Nekünk semmi se jön be . Se az EU, se az IMF, se az oroszok. Várjuk tehát a kinaiakat. Az bejön?

szobatars 2011.05.25. 12:47:36

@jobbcsapott: ez esetben "csak" az elmaradt szerkezetátalakításokat, közigazgatási, egészségügyi és oktatási reformokat és a nulla új munkahelyet buktuk....

meg az esetleges árfolyamveszteséget (természetesen lehet nyereséges is az üzlet)

Egy hatékonyabb és korszerűbb MÁV-Volánbusz-BKV, egyéb közösségi közlekedési formák támogatása (pl. kerékpárutak) nem ért volna meg 500 milliárdot???

tankréd 2011.05.25. 12:48:08

Nincs gond. Szanyiék megmondták rossz az üzlet. Akkor igaz. Ha visszajönnek akkor jó áron majd újból eladják mert most rosszul jártunk és akkor jól fogunk megint élni.

tankréd 2011.05.25. 12:49:56

Ja tényleg a pénznek jobb helye is lehetne: az mszpszdsz-s zsebekben

Attilajukkaja 2011.05.25. 12:52:08

@xstranger:

"Mindennek ara van."

Ugyanazt a kerdest feszegeted, amire meg en sem kaptam valaszt :o)
(Lasd 11:45:55 es 12:24:23-nal)

Attilajukkaja 2011.05.25. 12:53:44

@tankréd:

"Ja tényleg a pénznek jobb helye is lehetne: az mszpszdsz-s zsebekben"

Cinikus vagy.

kurgan 2011.05.25. 12:58:56

érdekes. kíváncsi vagyok hogyan magyarázzák meg a kisemmizett magánnyugdíjpénztári tagoknak, hogy az ő pénzüket le kellett nyúlni, de a nemzeti banknál eurómilliárdok dekkolnak, amikből magáncégeket vásárolgat össze az állam.

Idet 2011.05.25. 13:02:57

@Táskás Tóni: Hát, nem tudom. Stanislaw Witkiewicznek van erről egy remek opusza (mármint a kínai invázióról), a Jelenkornál jelent meg, hogyaszondja "Telhetetlenség". Ha van időd...

Roy 2011.05.25. 13:08:23

@tankréd: Lehetne pl. BKV fejlesztésekbe, metró, busz.
Ilyen pénzkidobásoknál azért elgondolkodom, hogy kinek volt ez jó üzlet.
Az mszpszdsz-es dumával nem kellene jönni.

Attilajukkaja 2011.05.25. 13:23:17

@kurgan:

"kíváncsi vagyok hogyan magyarázzák meg a kisemmizett magánnyugdíjpénztári tagoknak, hogy az ő pénzüket le kellett nyúlni"

Szerintem te is tudod a valaszt :o)

Roy 2011.05.25. 13:25:43

@Attilajukkaja: Nem kell magyarázni. 2/3!!!

Balt 2011.05.25. 13:32:47

@kurgan: Ez marha egyszerű, nem is értem, miért nem mondják el minden nap: a mnyp.-kbe fizetett rész okozta nyugdíjkassza hiányát pótolandó évről évre több MOL-nyi államkötvényt kellett kibocsátani. Ha úgy tetszik: mire lebonyolódik a MOL-üzlet már összejön az ellenértéke a mnyp.-kbe utalt pénzek megspórolásával...

kormányzó 2011.05.25. 13:49:00

@Táskás Tóni: Gondolj csendesen bele, a "deviza-hiteleseket" simán leugattuk," mer hitelből csak a fasz vesz lakást"! Viszont van pozitív nézőpontja is a dolognak.Vehettek volna szomáliai lottót is.

jobbcsapott 2011.05.25. 13:56:15

@Táskás Tóni: elvileg nem tőzsdézheti el az állam ezt. Tudtommal nem tőzsdén vette meg a részvényeket. Hisz felfüggesztették a kereskedést. Valószínű ez egy nagyobb pakk része, amit rohadtul nem látunk át igy kívülről. De talán jobb is :)

@szobatars: Hát igen, mondjuk kérdés hogy mi szerepel a hitelszerződésben, mármint mire használhatjuk fel a hitelt ha megkaptuk. Kerékpárút, meg stb az nem állami feladat (állam által támogatott önkormányzati hatáskör) és ez inkább hosszútávú stratégiai döntés volt. Én még várnék 1-2 hetet amíg kiderülnek apróbb részletek is...

Most a média dobálózik mindennel, de a piac nyugodt, és sikerként könyveli el ezt a kormány részéről. Ez tény. Nem, nem újságírói elemzésekről beszélek, hanem a befektetői oldalról, mert azok gyakran kussolnak, nem nyilatkoznak, csak elemzők meg a bértolnokok irogatnak faszságokat. Szóval én nem fújnám fel ennyire ezt az ügyet, nagy siker szerintem is. Oroszok, külföldiek ne legyenek egy stratégiailag fontos magyar cég tulajdonosi körében ekkora hányaddal.

l.x. 2011.05.25. 14:00:50

@Kilo166: Ha már szoclibsi lett, legalább íratni kéne az álamfővel egy nagyboldogasszonyos mottót a BÉT számára, és bevenni az árvalányhajat annak logójába. Menjünk biztosra, aszondom!

Attilajukkaja 2011.05.25. 14:17:54

@Roy:

"Nem kell magyarázni. 2/3!!!"

Latom, mi felszavakbol is ertjuk egymast ;o)

Attilajukkaja 2011.05.25. 14:19:44

@kormányzó:

"van pozitív nézőpontja is a dolognak.Vehettek volna szomáliai lottót is."

Ezen jot rohogtem :o)))))))

Attilajukkaja 2011.05.25. 14:21:28

@l.x.:

"elvileg nem tőzsdézheti el az állam ezt"

Es szerinted meg mit nem tehet/tehetett volna meg ez az allam?

2011.05.25. 14:38:22

@szobatars: A tömegközlekedés rendezve... az állam átvállalja a MÁV adósságát. No comment.

l.x. 2011.05.25. 14:44:51

@Attilajukkaja: Nem tudom, de azt igen, hogy nem engem szerettél volna kérdeni.

l.x. 2011.05.25. 14:47:02

@Kilo166: Foglalkozzunk a jó dolgokkal! Állítólag ingyen lehet pezsgőzni a MOL-kutasokkal. Csak a számlához írják hozzá.

Attilajukkaja 2011.05.25. 14:59:44

@l.x.:

Igazad van, bocsanat a figyelmetlensegemert!

Amugy toled is szivesen fogadtam volna a valaszt, mert az eddigi kommentjeid alapjan biztos vagyok abban, hogy neked is van errol velemenyed :o)

@jobbcsapott:

"elvileg nem tőzsdézheti el az állam ezt"

Es szerinted meg mit nem tehet/tehetett volna meg ez az allam?

Le_Penseur 2011.05.25. 15:02:10

@Balt: "Már Bajnaiék is kivásárolták volna a Szurgutot, de a Fidesz akkor nem adta áldását az ügyletre, mondván majd ők megoldják. Egy éve 300 millió euróval, 80 milliárd forinttal lett volna olcsóbb az üzlet, melynek stratégiai jelentőségét nehéz megkérdőjelezni. Még akkor is, ha egy eladósodott országként éppen a GDP közel 2 százalékát dobtuk most oda vételárként. Az összeg megtérülésére csak lassan van esély, az egyik legnagyobb kérdés, kell-e egyáltalán ekkora állami részesedés a Molban."
index.hu/gazdasag/magyar/2011/05/25/80_milliardba_kerult_orban_alairasa/

2011.05.25. 15:05:24

@l.x.: Az kanyar után pedig a hatóság áll, aki a pezsgőzés után felszámolja a szervízdíjat. :)

jobbcsapott 2011.05.25. 15:06:20

@Attilajukkaja: de eltőzsdézte ezt az állam? tőzsdén vette meg a részvényeket?

2011.05.25. 15:08:37

@Attilajukkaja: Szerinted kinek van annyi ideje, hogy napi 24 órában csak gépelje, mit nem tehetett volna meg az állam :)
De csak nézzük a régi szabályt. Az állam köteles gondoskodni a lakossága védelméről. Hogy teszi ezt háború esetén? Kiküldi a lakosságot a frontra :) (Jó, ez az egy nem a fityisz hibája)

Attilajukkaja 2011.05.25. 15:11:20

@jobbcsapott:

"de eltőzsdézte ezt az állam? tőzsdén vette meg a részvényeket?"

Meg nem tozsdezte el,...de nagyon szeretne. Ha nem sikerul neki, akkor Orban egy nemzeti hos, mert ismet gyarapitotta az allami vagyont. Ha sikerul, akkor is egy hos, mert extra bevetelre tett szert.
Feltetelezem, hogy aron alul nem adja el (?).

2011.05.25. 15:11:36

@jobbcsapott: A megvádolt mnyp-k sem csak a tőzsdén kereskedtek. Létezik tőzsdén kivüli kereskedés is, csak nagyobb demagóg dolog, az eltőzsdézés szó.

Attilajukkaja 2011.05.25. 15:14:45

@Kilo166:

"Hogy teszi ezt háború esetén? Kiküldi a lakosságot a frontra :)"

Ez nem is olyan vicces, miota tudom, hogy a katonasagnal is vissza akarjak allitani a kotelezo keszenleti (vagy milyen?) kotelezettseget.
Gondolom, komoly veszely fenyegeti hazankat, csak mi meg nem tudunk rola,...az izlandiak meg mar a spajzban vannak.

2011.05.25. 15:20:05

@Attilajukkaja: Igy lehet legálisan fegyvert juttatni a támogató híveid kezébe.

Attilajukkaja 2011.05.25. 15:27:11

@Kilo166:

Lehet. De mi van, ha a masik fel kezebe is eljutnak azok?
De hogy oszinte legyek, most nagyon nem irigylem Magyarorszagot. Szar dolog ilyen veszelyeztetett legkorben elni es dolgozni, amikor tudod, hogy barmikor lecsaphatnak rad.
A vegen meg a Hosok tere melletti felvonulasi teruletre is visszakerul a "Fegyverbe" c. szobor.

2011.05.25. 15:31:02

@Attilajukkaja: Még lehet, hogy visszajönnek a katonai felvonulások is. Az egész kommunizmusból ezt az egyet szerettem. És hiába hívnak a fidesztrollok baloldalinak, én utálom a kommunistákat és pontosan ezért gyűlölöm a fideszt is.

Attilajukkaja 2011.05.25. 15:41:03

@Kilo166:

Szeretted a katonai felvonulasokat? Hu, ez nagyom macho! Nekem viszont gyerekkent muszaj volt felvonulnom majus 1.-en, es borzasztoan utaltam. Meg sort sem kaphattam, csak unatkoztam egesz nap.

"utálom a kommunistákat és pontosan ezért gyűlölöm a fideszt is"

En egyiket sem gyulolom (es senkit sem!), de hasonlokepp nem tudom, ha ma lenne a valasztas, akkor kikre szavaznek. Talan a "Szavazz fasszal" mozgalom egyik nevtelen, de lelkes partoloja lennek :o)

2011.05.25. 15:48:41

@Attilajukkaja: Jah, egyre inkább az az érzésem, hogy pártot kellene alakítani, nehogy nagyobb baj legyen, mint már most van. De lehet, hogy a bőröndömre fogok szavazni 2014-ben.

Attilajukkaja 2011.05.25. 15:54:35

@Kilo166:

Eleg nagy az a borond? Mert egyhamar ide nem erdemes visszajonni.
En egyszer megtettem. Csaladi okok (beteg szulok, egyeduli gyerek) miatt. Azota is visszavagyom a atkos imperialistak koze!

Partot alapitani pedig felesleges idofecserles. Szerintem. Inkabb az osszes meglevot kellene beszuntetni.

l.x. 2011.05.25. 16:40:33

@Attilajukkaja: Hogy mit nem tehet meg a kormány? Én olyat már nem tudok mondani, még elvileg sem.
Münchausen elvileg sem húzhatta ki magát a hajánál fogva a mocsárból - ezt ma már nem merném elmondani a kormányról annak veszélye nélkül, hogy kiderüljön, én komonista vagyok, és zsidóbérenc, ezért hivatkozom Nyúton Izsákra.

Attilajukkaja 2011.05.25. 16:51:49

@Kilo166:

Azt hiszed, vicceltem?
Milyen szep is lenne a vilag a tulfizetett parlamenti kepviselok nelkul.
A demokracia fogalma is mas megkozelitest nyerne. Nem arrol szolna, hogy en a listan szavaznek valakire vagy valamilyen partra, amely, vagy aki aztan a partfegyelmet kovetve ugysem arra szavaz a Parlamentben, mint amivel en/te "megbiztad" ot.
Hol van itt a valodi demokracia? Hol van itt a nep akarata?
Ez a fajta "nepkepviselet" mindent kepvisel, csak nem a nep akaratat.
Ezt be kellene szuntetni es mindent az alapokrol kezdeni. A civil szervezodesek kapnanak nagyobb hangsulyt, amelyek elobb-utobb szinten partokka avanzsalodnanak,....de talan nem lennenek azonnal ennyire korruptak, mint a mostaniak (?).
Talan.

Attilajukkaja 2011.05.25. 16:56:25

@l.x.:

"ezért hivatkozom Nyúton Izsákra."

Vigyazz, mert Pokorni meg felreerti es zsakot nyujtokent meg a mezogazdasagot kiszolgalo zsakipart is leepiti!
Rossz beszolas volt :o)))

l.x. 2011.05.25. 18:02:44

@Attilajukkaja: Arra a pár évre, amíg újra üzembe állítja, illetve visszavásárolja ugyanez, vagy egy másik kormány, akár le is építheti. Úgyis nehéz volna már életem virágán túl új dolgokat megszokni.
Mondjuk, azt a szívességet azért megtehetné, hogy megint sír, mint amikor végleg minden tisztségéről lemondott, mert az mégis jobb nézni, mint pl. egy vigyorgó Szijjártót, még ha az igazságtartalma a két pillanatnak ugyanannyi is.

Attilajukkaja 2011.05.25. 18:24:38

@l.x.:

Vicces, amit irsz. Ugyanakkor nagyon el is szomorit.
En sem vagyok mar egy mai csirke (no vagyok), es teljesen aterzem a keserusegedet.
Magamat csak azzal biztatom, hogy volt ez mar rosszabb is :o)

A Szijjartot en csak Moncsicsinek szoktam becezni, amitol a parom kiakad :o)

Magyarul, egy kozepkoru kozalkalmazott vagyok, aki fix bert kap es meg adot sem tud csalni.
Nekem egyik kormany alatt sem volt jo, es ezekutan sem lesz jobb. Ugyanakkor, egyik kormany alatt sem eheztem.
Tehat nem magam miatt hisztizek (reszben persze magam miatt is), de akkor sem mindegy, hogy a mindenkori Kormany mire kolti a penzemet.
Nagyon nem szeretem Orban Viktort, megis nagyon szoritok neki. Jo lenne, ha vegre valamit jol csinalnank.
De terjunk vissza erre a kerdesre 3 ev mulva, mert akkor mindenki tobbet lat, mint most.

charlie sheen 2011.05.26. 12:53:22

@Balt: Ha ez szerinted ilyen tuti biznic, akkor remélem, hogy te is ész nélkül veszed a MOL-részvényt.
Többéves csúcson megvenni egy papírt... Hülye lúzerek. Gratula.

l.x. 2011.05.26. 17:22:29

@charlie sheen: Te nem vennél a szomszéd által törlesztendő hitelből olyan cégrészt, ahová beültethetnéd a sógorodat, akitől egyszer majd kérhetsz valamit?