HTML

zugfirkász

Egy kutyaütő webzsurnaliszta privát hülyeségei - már nem Amszterdamból.

Dr. Justice

23:16 | 01.30.

A Facebook, a Twitter és az egyiptomi forradalom

Forrong a techvilág, mert lekapcsolták az internetet Egyiptomban. Az avítt, dohos diktatúra kétségbeesett elfojtási kísérleteinek ez az állomása valóban nem jelentéktelen pillanat, már csak azért sem, mert a világ még soha korábban nem látott olyat, hogy egy országban egyszerűen kihúzzák a dugót, és se Twitter, se Facebook, se Youtube. Még Google se. Olyat persze látunk nap mint nap, hogy fél kontinensnyi területek lényegében nincsenek bekapcsolva az információs szupersztrádára, meg hogy egy diktatúra kénye-kedvére cenzúrázza az elérhető információkat, no de hogy csak úgy kikapcsoljanak egy országot, olyan még nem volt.

Barack Obama és Hillary Clinton felszólították az egyiptomi rezsimet, hogy állítsa vissza az internetet az országban, a tiltakozáshoz egy amerikai digitális jogi csoport is csatlakozott. Nyilván nemcsak ezt mondták, de fontosnak tartották külön kiemelni.

Fred Wilson, a Szilícium-völgy egyik legbefolyásosabb befektetője hosszasan értekezik arról, hogy számára azért volt nagyon rémisztő a mögöttünk álló hét, mert lekapcsolták az internetet Egyiptomban, pedig ő hozzá van szokva, hogy bárhol, bárkit, bármikor elér Skype-on vagy mobilon, és hogy a Twitteren mindig tájékozódhat róla, mi újság a világban. Nem az volt neki a rémisztő, hogy sokan meghaltak az elnyomó hatalom elleni harcban, hanem hogy nincs net.

A Facebook szóvivője sietett leszögezni, hogy az egyiptomi felhasználók leszakítása a világhálóról a „globális közösség” elleni vétség. Randi Zuckerberg, a Facebook marketingigazgatója, nem mellékesen a huszonévesen multimilliárdos vezérigazgató, Mark nővére a Twitteren osztotta meg a világgal Davosból, hogy egy tunéziai miniszter túláradó hálával köszönte meg neki a „vértelen forradalmat éltető technológiát”. Az internetbiznisz különféle szereplői úton-útfélen párás tekintettel magyarázzák, hogy a modern kor és a közösségi média csodáját láttuk Észak-Afrikában.

A tunéz és egyipt forradalom a Facebookon és a Twitteren zajlik. Csodás korban élünk.


"Davos moment", "bloodless"...

 

Egy frászt, ébredjünk már fel.

Tech- és internetbuzi vagyok, anélkül nehéz is lenne egyébként techblogot vezetni. Abszurd módon lelkesedem mindenért, ami online zajlik, a közösségi média vívmányaitól és az internet fejlődésétől egészen eufórikus állapotba tudok kerülni, hagymázas képzelgéseimben néha még azt is hajlamos vagyok elhinni, hogy tényleg ez az egyetlen út, az üdvözítő jövő. Most valahogy mégis kilóg a lóláb. Mióta is létezik a Facebook és a Twitter? Mikor is váltak a világörökség részévé, az emberi faj intergalaktikus uniójának letéteményeseivé? Valaki írja már be a Wikipédiára, mert különben nem tudom.

A tunéziai és egyiptomi forradalom a Facebook és Twitter nélkül is megtörtént volna. Talán nem most, talán nem pont így, nem ilyen sebességgel terjedtek volna az első hírek, talán nem eszkalálódik ilyen gyorsan a forrongás. De megszervezték volna szóbeszéd, postagalambok vagy füstjelek segítségével, mindegy mivel.

A düh és elkeseredettség anélkül is kirobban egy közösségből, hogy kiírnák státuszüzenetbe, mint ahogyan közösségi média hiányában sem álltak le az események, nem ténferegnek tanácstalan tüntetők az utcákon, várva, hogy valaki végre becsekkoljon a Foursquare-en. Az a közösség igazi ereje, hogy mindig megtalálja a legrövidebb és leghatékonyabb utat a szerveződésre. Ha ez épp a Facebook, akkor ott, ha nincs Facebook, akkor máshogy.

Az egyiptomi forradalomban nem az a legdurvább, hogy lekapcsolták az internetet, bár az is súlyos, de jóformán eltörpül amellett, hogy a diktatórikus hatalom mi minden mást képes még megtenni.

Mint mondtam, elkötelezetten hiszem, hogy a technológiai fejlődés jó. A kontinenseket áthidaló szabad kommunikáció fantasztikus idea, de ez nem egyenlő az internetet uraló vállalatokkal. Aki azt hiszi, hogy a Facebook vagy a Twitter kulcsfontosságú eleme a hatalom feletti kontrollnak, és hogy a velük természetes módon együtt járó ideológia a világ minden táján áldásként hull alá a népre, az nagyon téved. A nyugat bűnös módon a harmadik világ kulturális és gazdasági gyarmatosítására használja az internetet, és azért sokkolta, hogy Egyiptomot percek alatt le lehetett kapcsolni, mert akkor talán más potenciális gyarmatokkal is meg lehet tenni ugyanezt.

Természetesen jó lenne, ha működne az elektronikus kommunikáció Egyiptomban, nem nekünk, hanem nekik is, ott. Mintegy mellékhatásként lehetne megosztani, retwittelni, tagelni, lájkolni, kommentelni, szóval érezhetnénk, hogy a részesei vagyunk a forradalomnak a fotelból. Akik hozzám hasonlóan ebben élik mindennapjaikat, furcsa hiányérzettel küzdenek, ha hirtelen elfogy az internet pont ott, ahol a legzaftosabb dolgok történnek épp.

De ez csak elvonási tünet, nem jelenti, hogy a Facebook és Twitter bármi módon a világ jobbá tételén munkálkodna. Számukra nyilván nagyon nem mindegy, hogy milyen erővel söpör végig az arab világon a forradalmi hevület, és hogy Egyiptomban például ki kerekedik felül. Az igazán radikálisok talán vissza se kapcsolnák az internetet soha. Az rögtön 80 millió potenciális júzer mínusz, még szép, hogy aggódnak, de addig is lehet legalább tetszelegni a forradalom elszánt támogatóinak szerepében.

A Facebook, mint a szabadságukért küzdő emberek fő segítője, érezzük, mennyire abszurd, nem? Remélem, hogy az egyiptomiaknak azért sikerül ennél többet is elérnie a harcuk megvívásával. Úgy többet, ahogy ők akarják, és nem úgy, ahogy a nyugat gondolja.


Egyiptom az amerikai FoxNews térképén

147 komment · 1 trackback

Címkék: egyiptom facebook twitter

A bejegyzés trackback címe:

https://zugfirkasz.blog.hu/api/trackback/id/tr92626526

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

antisystem 2011.01.31. 09:58:29

@Brendel Mátyás:
Mi van Brendel, csak nem a saját postrodat promotálod?
Az alapvető tévedésed meg ottan van, hogy azt egyből észreveszed, hogy az egyiptomiak (irániak, akárkik) a saját szempontjaik alapján cenzorkodnak, azt viszont még véletlenül se, hogy a Nyugat a saját eszméje, a fétissé kanonizált magántulajdon alapján meg folyamatosan ezt teszi.
Ugyan, mennyivel rosszabb egy pornooldalt büntető iráni, mint egy warezoldalt büntető nyugati?????
Ki kellene már venni azt a gerendát a saját szemünkből, vazze...

pg2 2011.01.31. 09:59:55

@Brendel Mátyás: Kétségtelen. De senki nem azonosítaná az elmúlt ötszáz évet, sem egyetlen szeletét akár Gutenbergel, akár bármely kiadóval. Szóval nem hülyeség a cikk...

collateral collector (törölt) 2011.01.31. 10:06:54

@Maxen1: "De a realitás talaján mozogva, Magyarország pénzügyileg és gazdaságilag sokkal fontosabb. Egyiptom maximum a közel-keleten betöltött szerepe miatt, de ez a szerep pont most látszik, mennyire ingatag.
Piaci oldalról pedig van 80 milliós lakossága, amelyikből kb fogyasztó az a 20%, amelyik kiszolgálja a turizmust, 30% a munkanélküli és a maradék meg tengődik a nem épp piacképes szinten."

szerintem befektetői szemmel nézve, egy 80 milliós országban, ahol igen alacsony a fejlettség, nagyobb %-os hozamot tudok _potenciálisan_ elérni, mint egy tízmilliós, viszonylag fejlett országban.

lehet, hogy nagy a szegénység, de pl. mobiltelefonja az emberek 90%-ának van.

attól még, hogy egy ország szegény, attól még bizonyos területeken lehet nagyon rohamos a fejlődés. akik később csatlakoznak valamihez, mindig gyorsabban fejlődnek. 2007-ben voltam Indonéziában, ahol azt láttam, hogy az emberek a folyóban fürdenek, mert nincs fürdőszobájuk, viszont 3G-os okostelefonja meg robogója kb. mindenkinek volt.. a legszegényebbeknek csak 1 motorjuk volt, így az egész család utazott egy motoron. de a lényeg, hogy a motorizáció meg a telekommunikáció mindenhol gyorsan terjed. a mobilcégek legjobb piaca Afrika, például.

collateral collector (törölt) 2011.01.31. 10:10:23

@antisystem: ".. Ugyan, mennyivel rosszabb egy pornooldalt büntető iráni, mint egy warezoldalt büntető nyugati?????"

azért van különbség aközött, hogy eleve kivégeznek a pornóért (tehát elvi szinten is tiltott), illetve aközött, hogy valahol máshol viszont a szerzői jogok megsértése miatt basztatnak egy warez oldalt (elvi szinten nem para, csak konkrétan az az oldal sértett egy bizonyos törvényt).

Dühöngő bika · http://napimorgas.blog.hu/ 2011.01.31. 10:11:20

Végre egy reális írás,a tegnapi webisztános földrengéses faszság után.

Valamiért azok akik a közösségi oldalakat használják durván túlsúlyozzák a közösségi oldalakat.Ráadásul valamiért kötelességüknek érzik terjeszteni a használatot,Forradalomnak nevezni valami ami a folyamatos hype ellenére Magyarországon 20e aktív felhasználóval rendelkezik?
Egyiptom lakosságának alig 20%-a rendelkezik internetkapcsolattal, és érdekes módon az internet lekapcsolása után sem hagyott alább a forradalom. A twitter, facebbok, hasznos dolgok, és főleg kényelmesek, de a forradalom szempontjából teljesen irrelevánsak, mint ahogy irreleváns a földrengés hírének terjesztése szempontjából is.

Ezeket a szolgáltatásokat könyvnyomtatáshoz hasonlítani meg már vicc kategória.

supracoger · http://supracoger.blog.hu/ 2011.01.31. 10:14:01

@pneumónia: kell szervezni ellen szerveződést kell csinálni bármi ellen tüntetnek is

antisystem 2011.01.31. 10:17:09

@compound interest: Ez egy tök másik káposzta, a halálbüntetés léte vagy nemléte, amiben ráadásul nem is a kulturkörök határain van a törésvonal...

antisystem 2011.01.31. 10:24:06

@compound interest:
Ja, és másfelől, de nálunk pont ugyanúgy elvi szinten és törvényileg tiltott a magántulajdonná váló szellemi tulajdon megsértése, és ugyanúgy rendszerszinten üldöznek érte, mint mondjuk Iránban a pornooldalért. Viszont a sarija nem ismeri a szellemi tulajdon magántulajdonlását... legalábbis eredeti, nem nyugat-fertőzött formájában...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.01.31. 10:25:11

Hogyha az Amcsik ilyen térképek alapján háborúznak, felül kéne vizsgálni az elmúlt 60 évet, hogy vajon tényleg azokat sikerült-e megtámadni, akiket akartak?

2011.01.31. 10:32:05

Na jó, beállok a sorba. A poszt hülyeségen alapszik. A twitter és facebook meg társai tényleg nem feltétlenül a világ jobbá tételén dolgoznak. Mint ahogy a telefontársaságok sem. De eszközt adnak az információ terjedéséhez, ami viszont jó, nagyon jó... azért azt erősen kétlem, hogy facebook miatt most nagyhirtelen mindenki nekiáll usa mintájára politizálni meg gazdálkodni. Remélem nem is teszik. De valamennyi közelítés egymás felé enyhíthetné a konfliktusokat...

Dühöngő bika · http://napimorgas.blog.hu/ 2011.01.31. 10:40:39

@randomgenerator:

ha belegondolsz,hogy mondjuk egy ellenzéki csoportot 10 éve a CIA úgy ért el , hogy álruhás ügynökök egy dohos pincében sutyorogva instruálták az ellenállókat, ma meg csak írnak neki egy üzit a fácsén. vagy egyszerre 10000 egyiptominak.Ezek az eszközök lázításra, és félrevezetésre, ugyanolyan hasznosak, mint az igazság terjesztésére.

2011.01.31. 10:42:10

@Dühöngő bika: ok, akkor a megoldás az, hogy tartsuk sötétben és egymástól elzárva az embereket?

fordfairlane 2011.01.31. 10:42:50

eléggé ostoba cikk, szerintem sokat szívtál :)

blah 2011.01.31. 10:47:06

facebook... ratyi matyik találkahelye.

Dühöngő bika · http://napimorgas.blog.hu/ 2011.01.31. 10:49:41

@randomgenerator:

dehogyis, csak arra utaltam, hogy nem feltétlenül rossz az a megállapítás, hogy a nyugat gyarmatosításra használja az internetet.

Gondolj bele,csak a magyar példába, gmailt használsz, Facebookolsz,twitterezel, az amazonról rendelsz könyvet valahol minket is gyarmatosítottak.(nem magyarkodás, csak ténymegállapítás) nekünk ilyen olyan válaszaink vannak a technológiai lerohanásra, de egy afriaki országot 1 hét alatt megesznek ezek a cégek, és az a kultúra amit hordoznak.

nevetőharmadik 2011.01.31. 10:53:36

Elképesztő vélemény.

Vagy csak elképesztően hülyén van megírva. A szerző vajon direkt démonizálni akarta az Internetet, mint a Gonosz, Kizsákmányoló Nyugat Fő Eszközét a Gonosz Kizsákmányolásra?

BIMM-BAMM, jó reggelt, kedves Dr. Justice!

Igen, az internet valóban eszköz a nyugati gazdasági és hatalmi csoportok számára is, de a szabadságukért harcoló emberek számára is! Legalább annyira! És pont ez a lényeg, és pont ezért döbbenet számunkra is, hogy csak úgy lekapcsolják a netet.

Ívben leszarom, hogy Obama vagy a Facebookos gazdasági érdekeltségek miért döbbennek le. Soha sem feltételeztem róluk igaz emberbaráti, világjobbító elkötelezettséget. Mert számunkra nem ez a lényeg.

A lényeg az a hitünk, hogy az internetet nem lehet teljes mértékben kontrollálni, és főleg nem lehet elhallgattatni. Ami fölkerült, az igazság kimondása, az ott van, kitörölhetetlenül, és kész! Ez akkor sem változik, ha a hazugságok is ott vannak kitörölhetetlenül. EZ az internet nagy fegyverténye a Szabadság, Mint Olyan számára.

Ez a hitünk rendült meg. Azt hittük, hogy az internet a csodafegyver a (vélemény)szabadságért való küzdelemben. Most már látjuk (bár láttuk már eddig is, csak nem ilyen radikális módon - lásd a tiltakozásokat bármilyen kormányszintű kontroll-ötlet felvetődésénél), hogy ez is csak egy olyan csodafegyver, amiért keményen meg kell küzdeni.

Teljesen fölösleges ezt a katasztrófát összemérni azzal, hogy Egyiptomban bizony emberek halnak meg. Mert az is szörnyű, de emez más dimenzió, globális jelentősége van.

Még egy utolsó összehasonlítás, csak hogy belerúgjak az érveidbe:

Lehet forradalmat csinálni internet, Facebook, meg Twitter nélkül? Lehet. De a szabadság legfőbb eszköze a gyorsan terjedő információ és mindenek előtt a nyilvánosság. Az internetnél jobban ezt semmi sem biztosítja.

Lehet gyarmatosítani internet, Facebook, meg Twitter nélkül? Azt is lehet. Sőt, legjobban internet nélkül lehet. Katonákkal, tankokkal, halállal.

2011.01.31. 10:54:25

@Dühöngő bika: hát, amiről te beszélsz a globalizáció. Hát az átlagember mit tegyen, ha az facebook meg a gmail jobban bejön neki, mint az iwiw és a freemail. De az utóbbiakat is használják elég sokan. Én inkább azt látom, nagyobb a konkurrencia, adott a választási lehetőség. Nem kényszeríti senki ránk, de a tőlünk nyugatabbra levők sok dologban jobbak nálunk. Ez még nem baj...

2011.01.31. 10:58:01

"Nem az volt neki a rémisztő, hogy sokan meghaltak az elnyomó hatalom elleni harcban, hanem hogy nincs net."

hint: az előbbire volt már néhányszázezerszer példa (még ha nagyon szomorú is), az utóbbira pedig még aligha.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.01.31. 10:58:29

@antisystem: "Ugyan, mennyivel rosszabb egy pornooldalt büntető iráni, mint egy warezoldalt büntető nyugati?????"

1) a lopás tilalma az univerzális
2) a pornó tiltása igencsak kulturrelatív dolog. ízlés kérdése
3) a warezoldalt nem ítélik halálra

4) hány emigráns van Iránban nyugatról, és hány fordítva? ez mindennél fényesebben demonstrálja, hogy az emberek melyiket tartják jobb rendszernek

Dühöngő bika · http://napimorgas.blog.hu/ 2011.01.31. 11:03:01

@randomgenerator:

Hívhatjuk globalizációnak is bár nekem a globalizáció mint kifejezés finomkodó, mert azt sugallja, hogy egyenlőek az esélyek, a gyarmatosítás meg inkább a valóságot tükrözi.
Mind1, mert nem ez a lényeg.

Én a cikkben foglaltakra reagáltam, miszerint, az, hogy nincs internet ,az nem a forradalmároknak megrázó, hanem a nyugatnak.
A twitter nem csinál forradalmat max lehetővé teszi, hogy hogy tudj róla, hogy van.Ezeknek az eszközöknek nincs akkora hatalma, mint amekkorát szeretnének tulajdonítani nekik.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.01.31. 11:03:15

@pg2: de. az Economist olvasói:

archbishop-cranmer.blogspot.com/2009/08/most-important-year-in-history-does.html

ebbe nagyon beletrafáltál.

de egyébként másoknak más a véleménye, nem kell Gutenberget a legfontosabb embernek, felatlálónak gondolni, csak éppen lényegtelennek sem.

és a Facebook és a Twitternél ugyanez a helyzet. ez a blogbejegyzés szélsőségesen lehúzza.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.01.31. 11:06:47

@Dühöngő bika: "az internet lekapcsolása után sem hagyott alább a forradalom."

ha néztél egy kis BBC-t és nem csak ki a fejedből, akkor elmondták, hogy azért, mert addigra már tudták az emberek, hogy mikor, hova kell menni.

továbbá igen, pont akkor pöccentek be az emberek. ez is mutatja, mennyire fontos elem volt.

ez kb olyan érv, mintha azt mondanád, hogy Gandhi nem is volt fontos India felszabadításában, hiszen pont akkor kapott lángra a mozgalom, amikor bezárták.

antisystem 2011.01.31. 11:10:22

@Brendel Mátyás:
1, Tény. A "szellemi magántulajdoné" meg egyáltalán nem az, ahogy a tulajdonlás fétissé emelése se - ld aranybornyú-problemakör, Jézus esete a kufárokkal, stb... kulturkörünk alapjai...

2, nem különösebben az, illetve legfeljebb az elmúlt néhány évtizedben lett azzá... történelmi léptékben sokkal abszolútabb, mint a szellemi tulajdon magánosítása.

3, Letárgyaltuk, a halálbüntetés léte vagy hiánya szerintem is fontos, csak éppen nem kulturkör-függő... Irán meg az USA rendszerint egymást kerülgetik az Amnesty ranglistáján etekintetben...

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.01.31. 11:10:31

@Dühöngő bika: "gmailt használsz, Facebookolsz"

ugye a nagy nemzeti összefogóknak ott az iwiw és a freemail. csak hát szarabb. és a maguk hibájából szarabbak, mert megcsinálhatták volna jóra.

az, hogy az iwiw nem működött, lassú volt, a freemail adatelérési hibás, le van kapcsolva, lassú, az az ő hibájuk.

Dühöngő bika · http://napimorgas.blog.hu/ 2011.01.31. 11:11:52

@Brendel Mátyás:

ja mert 56-ban letwittelték a műegyetemisták hogy akkor vonulás van?
Kipattintani egy ilyen megmozdulást akármilyen módszerrel lehet.Ettől nem lesz web2-es forradalom.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.01.31. 11:14:49

@antisystem: "1, Tény. A "szellemi magántulajdoné" meg egyáltalán nem az, ahogy a tulajdonlás fétissé emelése se - ld aranybornyú-problemakör, Jézus esete a kufárokkal, stb... kulturkörünk alapjai..."

értelmetlen zagyvaság

"2, nem különösebben az, illetve legfeljebb az elmúlt néhány évtizedben lett azzá... történelmi léptékben sokkal abszolútabb, mint a szellemi tulajdon magánosítása."

tanulj egy kis történelmet!

"3, Letárgyaltuk, a halálbüntetés léte vagy hiánya szerintem is fontos, csak éppen nem kulturkör-függő... Irán meg az USA rendszerint egymást kerülgetik az Amnesty ranglistáján etekintetben..."

de az USÁ-ban nem pornóoldal működtetéséért ítélnek halálra, még csak nem is warezoldal működtetéséért.

Európa meg jobb. ez van, sajnálom. ezt ne nagyon erőltesd!

még az USÁ-ban is több iráni menekült van, mint fordítva.

okostojgli (törölt) 2011.01.31. 11:15:28

Ez megvan?

"D.: Úgy húzzátok magatokra a rendőröket, hogy ne legyen összecsapás! Vonuljatok visszafelé az Astoria felé!
Z.: Már itt vagyunk, Mi már itt vagyunk az Astoriánál, Debil!"

Nyilván mobiltelefon nélkül is simán összejött volna.

Még hogy "nem jelenti, hogy a Facebook és Twitter bármi módon a világ jobbá tételén munkálkodna"! Lehet, hogy nem akarnak munkálkodni, de kibaszott működésük következménye ez.

Szerencsé(nk)re!!!!

Dühöngő bika · http://napimorgas.blog.hu/ 2011.01.31. 11:17:56

@Brendel Mátyás:

A gyarmatosításnak az a lényege, hogy megérkezel egy fejlettebb technológiai tudással, tőkével, és lenyomsz mindent amit találsz, mert jobb vagy.
Csakhogy a gyarmatosításnak van egy kellemetlen mellékhatása azok számára akit lenyomsz ,a saját helyben termelt javaik eltűnnek, és ezért kiszolgáltatottá válnak.

Haiti gazdasága jól példázza hogy ,milyen amikor valakit gyarmatosítanak(gazdaságilag).

A megoldás természetesen nem az elszigetelődés, hanem a megfelelő egyensúly.
De ez már totál off:)

Dühöngő bika · http://napimorgas.blog.hu/ 2011.01.31. 11:19:55

@Brendel Mátyás:

Ez arra érv, hogy egy forradalomhoz nem kell twitter.
Főleg nem egy 20%os internet penetrációval rendelkező totál elmaradott országban.

"Can't Stop The Signal..." 2011.01.31. 11:21:36

A skype lehallgathatatlansága miatt ki csapott perpatvart?
nem véletlenül volt ez nekik rémisztő, hogy nincs net, hisz megszünt a befolyása az eseményekre.....

Johnny Tinenbalm 2011.01.31. 11:24:58

teljesen igaza van a szerzőnek. végre egy értelmes poszt a témában.

nyomasztó ugyanakkor látni, hányan és hogyan ragaszkodnak rendíthetetlenül a mainstream dogmákhoz.

antisystem 2011.01.31. 11:26:09

@Brendel Mátyás:
"értelmetlen zagyvaság"...
"tanulj egy kis történelmet!"...
"Európa meg jobb. ez van, sajnálom. ezt ne nagyon erőltesd!
még az USÁ-ban is több iráni menekült van, mint fordítva."

Nézd Brendel, mint ebből a hozzáállásodból is kiderül, a "nyugati művelt értelmiség" - féle önjelölt megmondóembereknek azért tossza a csőrit az ilyen eset, mint ez az egyiptomi is, mert addig oda nem tudnak "megmondani" - és ez a haláluk...
Egyébként meg a technikalizáció mai szintje arra alkalmas mindenképpen, hogy az aktuális uralkodó réteg, meg a trónkövetelő felső-középréteg ezen keresztül vívja a harcát, mintegy elitista-értelmiségi belüggyé aljasítva a hatalom kérdését, az istenadta népből, a plebsből meg biodíszletet csináljon saját sorsának alakításában... demokrácia-export a XXI. században, avagy a helyi trónkövetelő felső-középréteg meg a nyugati megmondó-értelmiség mutyiforradalma...

SP (a bátor) 2011.01.31. 11:30:02

http://hu.wikipedia.org/wiki/Szerkesztő:Math
Brendel Mátyás a félig kész doktor...

antisystem 2011.01.31. 11:41:23

@Dühöngő bika: Az 56-os felvetés szerintem teljesen jó, már sok történelmi tanulmány témája (és még lesz is gyanítom) az "akkori twitter", a Szabad Európa rádió dicstelen szereplése 1956 napjaiban, a tényeket és valós körülményeket teljesen figyelmen kívül hagyó agyatlan lázítás, ami akár az áldozatok feléért is felelős lehet, ha átvitt értelemben is... pusztán azért, mert a gazdiaik elfelejtettek nekik szólni, hogy politikailag levajazott, eszük ágában sincs beavatkozni, akármit is tesz a SZU... Charles Gati elemezte ezt elég szépen az utóbbi időkben...

pg2 2011.01.31. 11:56:57

@Brendel Mátyás: Tanulj meg olvasni.

1. A könyvkiadás 500 évét az olvasói szavazáson részt vevők nem azonosították egyetlen jelentős személlyel sem, illetve nem is ez volt a kérdés. (Továbbá 1/a nincs levezetve, hogy mi indokkolja a kérdésfetevést; 1/b nincs nevesítve, meghatározva a szavazáson résztvevők köre; 1/c a kérdés "eldöntését" befolyásoló szempontok se felmérhetők. Következésképp Az Economist olvasói szavazása nem egy kifinomult véleményalkotás vagy tudományos értékelés, mondjuk egyszerűen bulvárnak. Ezt beidézni nagyfokú szellemi és véleményalkotási igénytelenségre vall.)

2. Felvetésem (és a cikk felvetése is), miszerint egy történelmileg mégoly jelentős médiumot nem lehet azonosítani egyik-másik feltalálójával, fejlesztőjével vagy használójával, nem jelenti azt, hogy bármelyiküket jelentéktelennek tartanám.

3. Annak a gondolat- (jelen esetben konkrét technikai) kísérletnek az elvégzése, hogy mi van, ha bizonyos médiumot kiiktatunk a történetből, senkit nem jogosít föl arra, hogy azonosítsa magát az adott médiummal, még egy milliárdos cerkófmajmot sem, hívják bár Zuckerbergnek.

Próbálj meg kilátni a saját fejedből, mert a "mindenképp nekem van igazam" típusú csűrés-csavarás nem egy univerzális érv, hanem a butaság legbiztosabb jele.

Dühöngő bika · http://napimorgas.blog.hu/ 2011.01.31. 12:01:42

@antisystem:

Annak a forradalomnak is kell van 100 év, mire objektívan lehet megítélni.Az akkori áldozatoknak, és a hősiességnek rövid távon kevés hatása volt, de szerintem 89-ben viszont annál több erőt adott.legalábbis szerintem.

pg2 2011.01.31. 12:09:37

Jellegzetesen alacsony nívójú vita jellegzetesen alacsony igényű, zavaros gondolatú emberek közt. Mondjuk egy kocsmában még talán szórakoztató is lenne...

lyesmith 2011.01.31. 12:09:48

Ez így elég nagy hülyeség. Az internet ma ugyanazt a szerepet tölti be, mint a könyvnyomtatás és a nyomtatott sajtó tette azt az elmúlt 500 évben. Vajon lehetséges lett volna a reformáció vagy a francia forradalom könyvnyomtatás nélkül?

antisystem 2011.01.31. 12:12:11

@Dühöngő bika:
"Annak a forradalomnak is kell van 100 év, mire objektívan lehet megítélni." - tökéletesen egyetértek ebben. Spec a Szabad Európa fejetlenségét a történetben már meg lehet...

"de szerintem 89-ben viszont annál több erőt adott.legalábbis szerintem." - lehetséges. Viszont pont az 1989-s dolog és az azóta eltelt 20 év mutatja meg, hova vezet az, ha valódi, alulról jövő tisztitótűz helyett elitek mutyizása folyik. Szal maximálisan igaza van szerintem a post írójának abban, amit az utolsó bekezdéásben ír. Arra csak annyit tudok mondani, hogy Amen - úgy legyen.

antisystem 2011.01.31. 12:32:23

@antisystem:
Mármint erre gondoltam:
"A Facebook, mint a szabadságukért küzdő emberek fő segítője, érezzük, mennyire abszurd, nem? Remélem, hogy az egyiptomiaknak azért sikerül ennél többet is elérnie a harcuk megvívásával. Úgy többet, ahogy ők akarják, és nem úgy, ahogy a nyugat gondolja."

Szal: AMEN.

P.mester 2011.01.31. 12:37:40

"Jellegzetesen alacsony nívójú vita jellegzetesen alacsony igényű, zavaros gondolatú emberek közt. Mondjuk egy kocsmában még talán szórakoztató is lenne..."

Én eddig nem szóltam hozzá, de érdeklődéssel olvastam a vitát. Vitán keresztül épül az Velág.

De ha te ilyen faszagyerek vagy, akkor gyerünk, homályosíts fel minket a Világ Folyásának Igaz Történetéről.

zsoltix 2011.01.31. 12:53:20

''Általános sztrájkot, majd keddre egymilliós tiltakozó menetet szerveznek Egyiptomban a harminc éve uralkodó Hoszni Mubarak elnök lemondását követelő tüntetők. "Éjjel eldöntöttük, hogy keddre szervezünk egy megmozdulást, amelyen a remények szerint egymillió ember vesz majd részt" - mondta Íd Muhammad szervező, a mozgalom egyik tagja. A sztrájk a szuezi munkások ötlete volt, akik késő vasárnap szólították fel az egyiptomiakat a munka beszüntetésére. Hozzájuk várhatóan többen is csatlakoznak majd, hogy nagyobb nyomatékot adjanak követeléseiknek. (MTI)'' Feszbuk meg twitter nelkul.

Apafarkas 2011.01.31. 12:54:35

Egyet kell értenem a szerzővel. A Facebook szerepét ennyire kiemelni puszta marketing-fogás, annak mondjuk nagyon jó. Kb olyan, mintha a felvilágosodás érdemeit a könyvnyomtatás helyett mondjuk a Nemzeti Tankönyvkiadónak tulajdonítanánk.

pg2 2011.01.31. 13:03:48

@Apafarkas: Mondjuk én a felvilágosodás érdemeit se szűkíteném a könyvkiadásra. A nyomtatást meg hagyjuk is: az pusztán technológia. (Mint napjainkban látjuk is: _bármit_ ki lehet adni könyvformában...)

antisystem 2011.01.31. 13:09:03

@Apafarkas: nézd, szerintem egyszeregy, hogy ha adva van egy eszköz, egy technika, azt az épp aktuéális elnyomók is, meg az épp aktuális lázadók is igyekeznek a saját céljaikra kihasználni, ugye anno is ki lehetett nyomtatni a nyomdán a reformáció röpiratát is meg a pápista bucsucédulát is, az újabb korokban a pártbrossúrát is meg a szamizdatot is, a mai elektronikus médián is ugyanúgy jelen van a hatalom is a profi kommunikátoraival, ahogy annak ellenzéke is.

Itt ugye az az ujdonság, hogy a postban nem is annyira a konfliktusban álló felek eszközhasználata a téma - hogy az egyiptomi kormány vagy ellenzék mennyire képes ezeket az eszközöket uralni, kontrollálni, használni - hanem az az ujkeletű aspektus, hogy a ringen kívülről, többezer km távolságból milyen szinten képesek beleugatni avagy nem beleugatni emberek a konfliktusba. Ez most nem elsősorban Mubarakéknak vagy az ellenzéküknek fáj - mert hát nekik ez egy eszköz az eszközeik közül - hanem a ringen kívüli megmondóembereknek, mert nekik viszont ez az egyetlen eszközük a dolgok befolyásolására...

csorsza 2011.01.31. 13:33:21

@Brendel Mátyás: de ostoba vagy te, ha ezt komolyan gondolod.

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2011.01.31. 13:42:46

Orbán nézed a híreket Egyiptomról ,Tunéziából , Albániából, vagy csak a seggnyalóidra hallgatsz?

Szorul a hurok, nő a nemzeti elégedetlenség a polgárság körében. Takarodj!

UnA 2011.01.31. 13:46:21

Csak azt nem értem, hogy miért pörög az egyiptomi eseményeken, amikor az Egyesült Államokban a jövőben ugyanezt meg lehet tenni: "Internet 'kill switch' bill will return".

news.cnet.com/8301-31921_3-20029282-281.html

Nézegessétek.

Apafarkas 2011.01.31. 13:54:03

@antisystem: Egyetértek. Mondjuk ez lehet, hogy olyan lesz a Facebooknak, Twitternek, mint az első Öböl-háború a CNN-nek. A nagy kiugrási lehetőség.

ave 2011.01.31. 14:02:42

Konyvnyomtatas az globalis talalmany nem egy gazdasagi vallalkozas, mint a feszbuk.

Nem tudom mikor veszi eszre mar a tomeg is, hogy ez igy nem jo, ahogy most halad a dolog:
Az interneten belul van egy masik internet, es ez egy cege.

Umbrella corporation, anyone?

Közöd???? 2011.01.31. 14:11:34

eleve marhaság már a feltételezés is, hogy itten a világhálónak különösebb szerepe lenne azon k0vül, amit itt magyarországon is betölt, jelesül a szélsőségesek kommunikálnak rajta. itt ugyanis nem forradalom zajlik hanem iszlámista puccs, remélhetőleg a Nyugat és Izrael hű szövetségese Mubarak elnök úrrá lesz a helyzeten és kiirtja országából az iszlámista fekélyt.

Ezt elkúrtad Gonosz Törpe 2011.01.31. 14:17:05

egyiptomi?DEHOGY, !!!
......TANULHATNÁNK EGYIPTOMTÓL----!!!!!!!őK elzavarják a kormányt! ÉS MI TŰRÜNK????

Közöd???? 2011.01.31. 14:37:06

@Ezt elkúrtad Gonosz Törpe: hülye, egyiptomba 30 éve van Mubarak, orbánnak még egy éve se volt xD

Torrente I. 2011.01.31. 15:06:19

Nem fizettem be az úpécémet, kikapcsolták a netemet...akkor most kire lőhetek? Na mindegy majd megkérdezem a szomszédot. Mégiscsak ő volt a párttitkár , tudnia kell.

Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2011.01.31. 15:51:14

@Brendel Mátyás:

Kedves Matyika nem értem ezt a hatalmas felháborodást de nézzünk tényeket

Facebook:

1. Haszon szerzésrét alapított vállalat, melynek egyetlen vagyona az az információ amit az igen buta emberek önként és dalolva adnak oda neki ingyen.

2. A facebook mint minden haszon szerzés céljából működő szerveződés, leszarja az emberi jogokat, leszarja a morált, és legfőképpen nem az emberiség jótevője. Amíg hasznot remél szerez addig támogat és segít amint nem akkor leszarja.

3. A Facebooknak és Twiterrnek nagyon jó ezek a kis gyilkolászós forradalom főleg ha köze van és ugye az erők "jó" oldalán a cégnek. Mert ugye kell -e ennél jobb reklám.

Tehát a Facebook és twitter a jó oldalt támogatja ha haszna van belőle ha nincs vagy a sötét erők többet fizetnek akkor azt fogja támogatni, ennyi. Nem dalai lámák, nem szent emberek pusztán üzlet emberek.

Másodszor.

Olyan balga dolgokat tételezel fel, hogy a magasan kvalifikált emberek nem szolgálnak hülyéket, örülteket, hatalom mániásokat, tömeggyilkosokat, stb... örömmel. Dehogynem a pénzzel minden megvehető. Mindenkit meg lehet venni van aki többe kerül van aki kevesebb az, hogy leszarja a morális aggályait.

A morális aggály nem kvalifikáció kérdése, nem végzettséghez köthető. Aláírom vannak "megvehetetlen" emberek, de 1000-ből 1 ilyen ember van és lehet, hogy felül becsültem.

Látom téged jól megvezetett a média gépezete, a Facebook, Google, Twiter és társainak. Ezek cégek nem jótevők, de higgyél bennük, híd azt, hogy ők a jövő megváltói. Ők fogják az emberiséget majd egy magasabb létsíkra emelni. Hidd el, de én vagyok annyira realista hogy átlássak a maszkon. Nem nem gonoszak ezek a cégek, de nem is jók, egyszerűen cégek.

A szakszolgálatok, államok pedig világraszóló bulit csapnak majd, ha minden ember vagy az emberiség nagyobbik része beteszi az adatait az arckönyvbe. Főleg ha az még rendszeresen frissítik is. A tökéletes hátéradatbázis, ingyen egy csomó megfigyelő és elemző munkáját könnyíti meg nem kicsit, már most is híd el nekem.

De te maradj meg a jótékony félhomályba....

Pinabajusz 2011.01.31. 15:54:04

Melyik arab TV csatorna van pl. az usaban, meg meg nehany orszagban letilva? Alszent j. g.cik Obamaval egyutt.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.01.31. 16:17:17

@Dühöngő bika: "z arra érv, hogy egy forradalomhoz nem kell twitter."

ami nincs ellentétben azzal, hogy a forradalomhoz jó, ha van twitter.

tehát nem igazolod a cikket, nem cáfolsz engem, hanem csak egy olyan dolgot hangoztatsz, amit senki nem tagad.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.01.31. 16:19:09

@antisystem: antisystem. ismerlek. az vagy, ami a neved. egy ész nélküli rendszerellenes. nem kívánok veled vitázni, mert az már nem a cikkrúl szól, amit rizsálsz.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.01.31. 16:22:57

@pg2:

"Az Economist olvasói szavazása nem egy kifinomult véleményalkotás vagy tudományos értékelés, mondjuk egyszerűen bulvárnak. Ezt beidézni nagyfokú szellemi és véleményalkotási igénytelenségre vall.)"

az Economist olvasóinak tábora még mindig messze több ember, mint te egyedül. te csak egyszál magaddal tudod alátámasztani véleményedet, én legalább több ember szavazatával.

"2. Felvetésem (és a cikk felvetése is), miszerint egy történelmileg mégoly jelentős médiumot nem lehet azonosítani egyik-másik feltalálójával, fejlesztőjével vagy használójával, nem jelenti azt, hogy bármelyiküket jelentéktelennek tartanám."

a cikk felvetése nem ez, hanem lekicsinyli a twittert és a facebookot. szöveget értelmezni nem tudsz, látom.

Próbálj meg kilátni a saját fejedből, mert egyelőre olyan állításokkal vitázol, amelyeket én nem állítottam.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.01.31. 16:25:50

@Közöd????: "itt ugyanis nem forradalom zajlik hanem iszlámista puccs" a totál tájékozatlan ember. nézzél BBC-t nézzél egyenes közvetítést! tudod hány iszlamista van Kairóban a Tahrir téren? lehet, hogy 1%. ugyanis a képeken, videókon nem látszik.

Dühöngő bika · http://napimorgas.blog.hu/ 2011.01.31. 16:25:51

@Brendel Mátyás:

Ha egy forradalomhoz nem kell twitter, akkor az nem web 2-es forradalom.
a mai 40.000 fős tüntetséhez sem kellett, és a holnapi 1.000.000 fős szervezéséhez sem.
Tehát ez a forradalom nem web kettes forradalom.

ennyi a lémyeg.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.01.31. 16:33:35

@Nikosi: nikcsike:

"A facebook mint minden haszon szerzés céljából működő szerveződés, leszarja az emberi jogokat, leszarja a morált, és legfőképpen nem az emberiség jótevője. Amíg hasznot remél szerez addig támogat és segít amint nem akkor leszarja."

Ez így van. Senki nem állította, hogy a Facebook ideológiailag elkötelezett lenne egy pozitív irányba. És mégis segíti a jó irányt, anélkül, hogy ez lenne a célja. A kalapácsnak sem célja a szög beverése, mégis azt segíti elő. Legtöbbször. És néha fejbeverést is. De azt ritkábban.

A Facebook egy hatékony eszköz, amelyet az emberiség jóakaratú részének sokkal hasznosabb, mint az elnyomó részének. Ennyi. Egy jól használható eszköz.

"üzlet emberek." Helyesen: "üzletemberek".

"Olyan balga dolgokat tételezel fel, hogy a magasan kvalifikált emberek nem szolgálnak hülyéket, örülteket, hatalom mániásokat, tömeggyilkosokat, stb... örömmel. Dehogynem a pénzzel minden megvehető. Mindenkit meg lehet venni van aki többe kerül van aki kevesebb az, hogy leszarja a morális aggályait.

A morális aggály nem kvalifikáció kérdése, nem végzettséghez köthető. Aláírom vannak "megvehetetlen" emberek, de 1000-ből 1 ilyen ember van és lehet, hogy felül becsültem."

Én azt tételezem fel, hogy van egy gyenge korreláció. 1000 emberből 1 elég egy diktatórikus gépezet szabotázsához.

"híd azt" Helyesen "hidd".

"De te maradj meg a jótékony félhomályba..."

Helyesen "félhomályaN".

Egyszerű ember lehetsz.

A sok, kifejezetten műveletlenségre utaló helyesírási hibán túl nagyrészt olyan dolgokkal vitatkozol, melyeket nem állítottam.

Én nem azt állítom, hogy a Twitter és a Facebook egy jóra törekvő cég.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.01.31. 16:38:26

@Dühöngő bika: "Ha egy forradalomhoz nem kell twitter, akkor az nem web 2-es forradalom."

Szóval szerinted ha egy Forma-1-es pilóta a Ferrarinál dolgozik, akkor, mivel nem szükséges a Ferrarinál dolgoznia, ezért nem is ferraris pilóta. Hülye-e vagy?

"a mai 40.000 fős tüntetséhez sem kellett, és a holnapi 1.000.000 fős szervezéséhez sem.
Tehát ez a forradalom nem web kettes forradalom."

Ott kezdték szervezni. Ez tény. Ha már megszervezték, hogy a Tahrir térre kell menni, ha már mindenki tudja, akkor megy web2 nélkül is. Egyébként a negyvenezres tömeg kisebb, és lassabban gyúlik, mint amikor még volt Internet, illetve közvetlen azután, hogy lekapcsolták. Akkor pillanatok alatt 70ezer ember ment ki.

Skj Joe 2011.01.31. 16:39:45

csóróknak van elég bajuk

Dühöngő bika · http://napimorgas.blog.hu/ 2011.01.31. 16:44:08

@Brendel Mátyás:

Kérlek disztingválj,az alpári stílusod nem megfelelő.

Úgy látom, hogy téged megnyugtatna, ha rád hagynám, ezt webes forradalom dolgot:)Úgyhogy rád hagyom.
legyen ez ez internetes forradalom. igaz 4napja nincs internet, igaz, hogy Egyiptom lakosságának 20%-se látott még internetet, de ez maga a webkettő:)
De nyugodj meg ez egy webkettes forradalom:)

kvadrillio 2011.01.31. 16:45:11

se a twitter se más nem oszt nem szoroz, ha ki akar törni egy forradalom, akkor az kitör. :)

a történelemben volt már több példa rá.....ugye.....

kvadrillio 2011.01.31. 16:46:43

..ja...ha meg elfogy az olaj, legfeljebb újra szekéren utazunk.....:O)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.01.31. 16:55:55

@Dühöngő bika: Miért, az ú.n. narancs forradalomban Ukrajna nagy része nem volt narancsba öltözve. az számít, hogy az aktív tömeg nagy része abban volt.

A bostoni teadélutánon sem egész Boston döntögette a teát.

Az őszirózsás forradalomban nem mindenkin volt őszirózsa. Sőt, az emberek nagy részén nem volt.

joszif 2011.01.31. 17:03:02

azért nem biztos hogy rossz az hogy le van kapcsolva a twitt meg az fb. Mert fél infokóból vagy egyszerű hazugságokból olyan dolgok is kialakulhatnak hogy hihetetlen.
Mert mivan akkor ha elkezdik irogatni hogy valakit megöltek erre a több ezres - tízezres stb... tömeg megindul aztán még jobban elszabadul a pokol.
Persze ez kialakulhat akkor is ha nincs net de könnyebben lehet kontrolálni a fél vagy hamis információkat.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.01.31. 17:08:28

@joszif: "Mert mivan akkor ha elkezdik irogatni hogy valakit megöltek erre a több ezres - tízezres stb... tömeg megindul aztán még jobban elszabadul a pokol."

pár ilyen történt már a napokban. ha te közben téli álmot aludtál, akkor ne égesd magad!

joszif 2011.01.31. 17:13:10

Nem követtem ezt az egészt ha láttam volna a címében hogy miről lesz szó rá se kattintottam volna, de ha már itt voltam elolvastam és ezek szerint hülységet nem mondtam, legfeljebb mivel nem követtem az eseményeket olyat írtam ami már megtörtént ezzel igazolván hogy hülyeséget nem írtam...
Nem vitaindításként írtam a választ, szóval részemről itt ennyi volt a téma.

joszif 2011.01.31. 17:14:58

nah elveszett a válaszom nem írom újra teljesen a lényeg az volt hogy azért legalább hülyeséget nem írtam szóval részemről ennyi lett volna...

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.01.31. 17:19:57

@joszif: olyan értelemben hülyeséget írtál, hogy a 70ezres tömeg megindulása nem éppen káros dolog volt. bár kárt okoztak, de nagyon úgy néz ki, megérte.

Dühöngő bika · http://napimorgas.blog.hu/ 2011.01.31. 17:55:36

@Brendel Mátyás:
már nem kell "érvelned" mert rádhagytam:)
web10es forradalom oszt kész.

kukatr 2011.01.31. 19:32:05

Ha nem lenne internet, akkor Mátyás barátunk lehet nem fosta volna a szót, hanem röviden lényegre törően mondta volna el miről beszél. Ugyanis ezt a szájmenést nem bírta volna el a postagalamb.:)

pg2 2011.01.31. 23:36:34

@Brendel Mátyás: Kedves Mátyás! Te benyaltál egy hipe-ot, oszt azt büfögöd vissza, kritikátlanul. Kedves egészségedre. Tanulj meg gondolkozni, mielőtt a könyvkiadást, vagy egyáltalán a nyomtatást veszed elő érvként. Én csak ezen a kommenten érhető butaságodon fújtam föl magam. Annak ötszáz éve bármilyen szempontból rádcáfol. Röviden: olvass, mielőtt írsz.

pg2 2011.01.31. 23:54:04

@Brendel Mátyás: Helyesírásra csak az ideológiailag motivált nyelvművelők és az egészen agyament, jobbára érteni nem akaró kötözködők szoktak. Nem mellesleg, te sem teljesíted az akadémiai bizottság minden kívánalmát...

pg2 2011.01.31. 23:58:48

@Brendel Mátyás: Igen, pl. a WB-s késelés is jól megmutatta, mire képes a hype...

pg2 2011.02.01. 00:11:02

Nah, szóval ez az egész web kettes faszakodás nem egyéb ideológiai zűrzavarnál. Önhittség a köbön + a hype-ot benyalók aranyeres erőlködése. Hajrá. Tessenek má disztingválni! Tartalom / forma, úgyismint: közlési vágy / technikai adottságok. Ugyebár a kréta se kérdi, miért kell elkopnia a táblán...

antisystem 2011.02.01. 00:17:36

@Brendel Mátyás:
"antisystem. ismerlek. az vagy, ami a neved..." - vazze Mátyás, SZVSZ sokat agyalhattál, hogy ekkora sértést tudj a fejemhez vágni... nincs is ennél nagyobb alázás, mint ha valami az, aminek hívják... itten van mindjárt a krumplileves, ami tényleg krumplileves... tiszta neokádárista dagovány... hát ecsém...

Más:
"a 70ezres tömeg megindulása nem éppen káros dolog volt. bár kárt okoztak, de nagyon úgy néz ki, megérte. "
Hát igen, ősi bölcsesség, hogy a kibicnek semmi sem drága - no ezért kell - mondom KELL - egy határon túl korlátozni a ringen kívülről jövő beleugatósdi ótvar szokását... majd ott a szembenálló felek, akik a saját bőrüket, egzisztenciájukat - meg a saját országuk jövőjét - viszik a vásárra, eldöntik, hogy nekik mi éri meg, és mi nem. Nehogymár fűszál is attól hajoljon meg, hogy 2 kontinessel odébb valaki mit mond a fotölyből...

Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2011.02.01. 08:45:21

@Brendel Mátyás:

Áh egy igazi nyelvtan nácival van dolgom.

"A Facebook egy hatékony eszköz, amelyet az emberiség jóakaratú részének sokkal hasznosabb, mint az elnyomó részének"

Ez így nem teljesen igaz. A szakszolgálatoknak sokkal hasznosabb mint bármely embernek. De te ezt bölcsész diplomával biztos nem érted miért...

"1000 emberből 1 elég egy diktatórikus gépezet szabotázsához."

Ismét egy hibás feltételezés. Túl sokat tételezel fel 1000/1 emberről. Amit az arckönyvben a "lázadónak" lekommunikálnak, egy a modern technikát használó (számítógép/internet) diktatúra is látja és egyből reagálhat rá.

Gondolom tudod mennyi ember kellet a Stazinak, ahhoz, hogy egy fél Németországot megfigyeljen. Na annak az embermennyiségnek a töredéke elegendő ma a FB és társai miatt.

Arról a nem mellékes tényről, hogy az FB arra kiválóan alkalmas, hogy a hülyeséget, a terjessz rajta. Lásd Westbalkán és késelés. De az ott tárolta személyes adataid igen is értékesek a hatóságok számára, de még ha az kamu is, a kapcsolat rendszered valós.

Ha már nyelvtan náciskodunk

"Helyesen "félhomályaN"."

Mit is jelent az, hogy "feljomályan" tudom "félhomályban" akart az lenni. Minthogy nekem is.

Érdekes mára milliós tüntetést szerveznek meg FB és twitter és egyéb baromságok nélkül. Hupsz, hogy is van ez akkor.

Tudod az átlag vitázó fél akkor kezd el kötözködni mint te is az elírásokon, amikor nem tud észérvekkel vitázni, mert az álláspont amit képvisel védhetetlen. Másrészt az, hogy burkoltan sértegetsz csak téged minősít. Nem ismerlek te sem ismersz, de te egy akkora emberismerő vagy...

De tudod mit itt hagylak trollkodj kedvedre. Borulj le az Istened előtt. Imád nyugodtan a FB-t a Twitert és az összes többi személyes adatokkal üzérkedő rendszert. Ja és adj meg minden adatodat, tedd fel a meztelen képeidet, a lakásodat címével együtt, meg a széfed kódját esetleg a bankkártyád pin kódját is. Hiszen a FB az egy tuti rendszer az csak jóra használható.

Twitereld el, hogy ma sokáig fogsz dolgozni, aztán majd ne csodálkozz, ha kirámolják a kecót, kiteszik a képed a napiszarra, meg lenyúlják a bankszámládat.

Biz vakon a adatüzérekben, és hidd el, hogy mindenki aki intelligens/kvalifikált/zseni csak a jó ügyért dolgozik. Légy nyugodtan naiv, csak egyszer majd úgyis rádöbbensz mekkorát tévedtél.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.02.01. 09:00:41

@pg2: "hype", nem "hipe". Tanulj meg érvelni! Megjegyzésedben egyetlen érv sem volt. Olyat bárki tud írni, hogy agymosott vagy, csak ugye érvek nélkül ez üres.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.02.01. 09:01:29

@pg2: Nem csak azok. Van, amikor a helyesírás ablak az intelligenciára. És van, amikor sima elgépelés.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.02.01. 09:04:49

@antisystem:

"Hát igen, ősi bölcsesség, hogy a kibicnek semmi sem drága"

nekik sem volt drága, hiszen folytatják.

" - no ezért kell - mondom KELL - egy határon túl korlátozni a ringen kívülről jövő beleugatósdi ótvar szokását..."

az egyiptomiak kint vannak a téren, én egyetértek velük, beleugatni te ugatsz.

" majd ott a szembenálló felek, akik a saját bőrüket, egzisztenciájukat - meg a saját országuk jövőjét - viszik a vásárra, eldöntik, hogy nekik mi éri meg, és mi nem."

eldöntötték. fogadd el!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.02.01. 09:15:55

@Nikosi: "Ez így nem teljesen igaz. A szakszolgálatoknak sokkal hasznosabb mint bármely embernek. De te ezt bölcsész diplomával biztos nem érted miért..."

Reál diplomám van. Ennek kiderítésére neked csak egy kb százas IQ kellett volna. De neked az nincs.

Részt vettem már EU-s adatbányászatos security project tervezésében. Szóval szerintem messze jobban átlátom a dolgot, mint te.

"Ismét egy hibás feltételezés. Túl sokat tételezel fel 1000/1 emberről. Amit az arckönyvben a "lázadónak" lekommunikálnak, egy a modern technikát használó (számítógép/internet) diktatúra is látja és egyből reagálhat rá."

És akkor mi van? Amit a Facebookon lekommunikálnak, azt százezrek ordítják a téren. Ha nem akarnák, hogy lehallgassák őket, akkor valószínűleg nem mennének tüntetni. Annyira tökfej vagy, hogy hihetetlen.

"Gondolom tudod mennyi ember kellet a Stazinak, ahhoz, hogy egy fél Németországot megfigyeljen. Na annak az embermennyiségnek a töredéke elegendő ma a FB és társai miatt."

Nézd meg a Das Leben der Andere c. filmet! Pont erről szól!

"Arról a nem mellékes tényről, hogy az FB arra kiválóan alkalmas, hogy a hülyeséget, a terjessz rajta."

Ez mindegyik kommunikációs eszköz velejárója. Minél jobb kommunikációs eszköz, annál nagyobb a mellékhatás is. De a fürdővíz kedvéért ne öntsd ki a gyereket!

"Érdekes mára milliós tüntetést szerveznek meg FB és twitter és egyéb baromságok nélkül. Hupsz, hogy is van ez akkor."

FB és Twitterrel kezdődött. Nem fogod fel. Mondd már meg nekem, miért nem tavaly ilyenkor szerveztek, és miért nem FB és Twitter nélkül milliós tüntetést?!

"Tudod az átlag vitázó fél akkor kezd el kötözködni mint te is az elírásokon, amikor nem tud észérvekkel vitázni, mert az álláspont amit képvisel védhetetlen."

Az átlag vitázó akkor kötözködik helyesíráson, amikor lényegtelen, és érvek helyett. Én érvek MELLETT hívtam fel az olyan helyesírási hibáidra a figyelmet, amelyek nem elgépelések, hanem műveletlenségek voltak.

"Ja és adj meg minden adatodat, tedd fel a meztelen képeidet, a lakásodat címével együtt, meg a széfed kódját esetleg a bankkártyád pin kódját is."

Ja, hogy te ilyen hülye voltál, és ezért utálod a Facebookot? Kint vannak a neten a meztelen képeid?:)

"Twitereld el, hogy ma sokáig fogsz dolgozni, aztán majd ne csodálkozz, ha kirámolják a kecót, kiteszik a képed a napiszarra, meg lenyúlják a bankszámládat."

Te így jártál, azért utálod a Twittert?:)

antisystem 2011.02.01. 09:17:48

@Brendel Mátyás:
"az egyiptomiak kint vannak a téren, én egyetértek velük, beleugatni te ugatsz."
Hát, nekem nem úgy tűnik, hogy tüntető egyiptomiakkal kommunikálnék... nem úgy, mint a Nyugat azon része, amelyik azon sír, hogy nem tudja elérni őket a twitteren/facebookon...

"eldöntötték. fogadd el!"
Lásd az előző... mellesleg meg nem is tudom miért, de valahogy az a véleményem, hogy nagyságrenddel kevesebben tüntetnek, mint ahányan nem tüntetnek...

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.02.01. 09:20:52

@Nikosi: "De tudod mit itt hagylak trollkodj kedvedre. Borulj le az Istened előtt. Imád nyugodtan a FB-t a Twitert és az összes többi személyes adatokkal üzérkedő rendszert. Ja és adj meg minden adatodat, tedd fel a meztelen képeidet, a lakásodat címével együtt, meg a széfed kódját esetleg a bankkártyád pin kódját is. Hiszen a FB az egy tuti rendszer az csak jóra használható.

Twitereld el, hogy ma sokáig fogsz dolgozni, aztán majd ne csodálkozz, ha kirámolják a kecót, kiteszik a képed a napiszarra, meg lenyúlják a bankszámládat."

Nézd, ahhoz nem kell Facebook és Twitter, hogy az ember hülye legyen. Nem kell a Facebookra kiírni, hogy elmentél vakációra, ahhoz, hogy betörjenek hozzád. Kiteheted a táblát az ajtóra is. Ha hülye vagy.

De ha nem vagy hülye, akkor nem teszed ki a Facebookra.

Megint ott vagyunk, hogy a Facebook egy eszköz. Az eszközt lehet jóra és rosszra is használni. És lehet okos dolgokra és hülyeségre is.

A kalapáccsal gonosz emberek beverhetik mások fejét, hülye emberek beverhetik saját fejüket. Normális emberek meg beverhetnek egy szeget. A kalapács ettől nem rossz dolog, hanem egy jó eszköz. És mivel az emberek többsége nem gonosz, és annyira nem is hülye, ezért többnyire inkább jó dologra használják.

A Facebook is ilyen. A hülyébb embereknek persze a komplexebb eszközöket egy kicsit tanulniuk kell. De ettől még örülnünk kell a hatékony eszközöknek.

Ha te a hülye emberek közé tartozol, akkor értem, miért félsz a kalapácstól. Ha nem, akkor nem értem.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.02.01. 09:23:12

@antisystem: "nagyságrenddel kevesebben tüntetnek, mint ahányan nem tüntetnek... "

ami a világ összes forradalmában így volt mindig. összehasonlításban ez a tüntetés számottevő tömeget képez.

ha te ilyen primitív érvekkel jössz, ilyen primitíven gondolkozol, akkor sajnállak. egyébként tudom, hogy igen, és sajnállak.

antisystem 2011.02.01. 09:26:30

@antisystem:
... egyébként a helyzet több, mint egyértelmű... a jelenség oka szimplán az, hogy ez nem volt egy olyan előre koreografált cucc, mint az (egyébként CEU-n szült) "szines forradalmak", mint az ex-Jugó OTPOR-os, a grúz "rózsás" vagy az ukrán "narancsos" puccs... és mivel ezt nem a Nyugat komponálta, egyszerűen beledöglik attól, hogy nem tudja kontrollálni, nem ugathat bele percről percre...
(mellesleg nekem secko-jedno, hogy a Mubarakék vagy az ellenzékük győz - ezt majd eldöntik az érintettek, az egyiptomiak - én tisztán a mindig politikai szarkavarásra kész nyugati politikai-gazdasági elit nyüglődésének tapsolok jelen szituban)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.02.01. 09:30:07

@Nikosi:

"Mit is jelent az, hogy "feljomályan" tudom "félhomályban" akart az lenni. Minthogy nekem is. "

Tudod, a különbség ott van, hogy a "félhomályan" nyilvánvaló elgépelés. Mint ahogy te most meg lehagytad az ékezetet. De abba nem kötök bele, mert az is elírás.

Azonban a "félhomályba", az buta emberek szokásos hibája. Mint ahogy bizonyos szavak különírása is, és a vesszők hibás használata is.

Ezek intelligenciára utalnak, ezek nem puszta kötözködések. Te nem vagy intelligens. Ilyen egyszerűen megítélhető, anélkül, hogy közelebbről ismernélek.

antisystem 2011.02.01. 09:31:38

@Brendel Mátyás:
"ha te ilyen primitív érvekkel jössz, ilyen primitíven gondolkozol, akkor sajnállak. egyébként tudom, hogy igen, és sajnállak."
Nézd Mátyás, az emberek tehetsége és arcmérete rendszerint fordítottan arányos... erről ennyit...

"ami a világ összes forradalmában így volt mindig. összehasonlításban ez a tüntetés számottevő tömeget képez." - ja, manapság tényleg az megy mindenhol, hogy a feltörekvő hataloméhes felső-középosztály nekiesik a hatalom gyakorlóinak, és a plebs meg elbiodiszleteskedik hozzá... tudod, boldog lennék, ha végre már olyan tüntetéseket látnék, amit nem a feltörekvő felső-középosztály kezd - amiről eleve bűzlik, hogy nem lebontani akarja a trónt, pusztán beleülni...

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.02.01. 09:32:20

@antisystem: igen, tudom, hogy neked ilyen perverz a világképed. Semmi nem szám1t, csak az, hogy azt hiszed, most jól bepamacsoltak a nyugati hatalmaknak. Beteg vagy.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.02.01. 09:36:18

@antisystem: "Nézd Mátyás, az emberek tehetsége és arcmérete rendszerint fordítottan arányos... erről ennyit..."

Nincs ilyen összefüggés. De ha lenne, arcban nem vagy kisebb nálam, szóval...

" tudod, boldog lennék, ha végre már olyan tüntetéseket látnék, amit nem a feltörekvő felső-középosztály kezd - amiről eleve bűzlik, hogy nem lebontani akarja a trónt, pusztán beleülni... "

Szerintem számodra nem lehet ilyen tüntetés, mert te mindegyik tüntetésbe ezt látod bele.

Továbbá "trón" az valóban mindig lesz, és valaki mindig bele fog ülni. Mert neked minden rendszer trón. Anarchia meg soha nem lesz. Szóval ezért nem lesz soha ilyen tüntetés. Nem lehet.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.02.01. 09:40:14

@antisystem: Mondok neked valamit, antisystem. Én ateista vagyok. Szenvedélyes ateista. Tunéziában és Egyiptomban egy szekuláris diktatúra bukik. Van veszélye annak, hogy iszlamista erők kerülnek hatalomra.

Ha én beteges ateista lennék, akkor ellenezném ezeket a forradalmakat. De nem vagyok az, és ezért nem ellenzem. Nem mindent az ateizmus szemövegén át nézek.

Te viszont betegesen nyugati-rendszerellenes vagy, és mindent ezen a szemüvegeden át nézel. Neked mindegy, csak dögöljön meg a nyugat, bármi áron. Te beteg vagy.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.02.01. 09:56:00

@Nikosi: "De te ezt bölcsész diplomával"

te arról papolsz itt, hogy a Facebookos, személyes adataimat valakiknek eladják. Teszed aközben, hogy annyira hülye vagy, hogy annak se tudsz utána járni, ami rólam nyilvános adat. Amíg ilyen hülye emberek, mint te, még ennek se tudnak utánajárni, addig nem nagyon félek a személyes adataim eladása miatt.

Egyébként nincs olyan adatom a Facebookon, amit ne tudhatna meg akárki. Továbbá, kb ugyanaz van, mint az iwiw-en. Az iwiw-en meg mindenki láthatja. Na látod, ez inkább görénység. De ha nagyon fájna, akkor törülném magam.

Továbbá. Vegyük mondjuk a a tisztaságfenntartó vállalatokat. Ezek havi sok ezer forintért elviszik a szemetemet. Elképzelhető, hogy felmérést készítenek, és eladják ezeket az adatokat. Itt nem ingyen nyújtanak szolgáltatást, és pluszban még lehet, hogy eladják az adataimat.

Amennyiben a Facebook eladja az én adataimat bárkinek, akkor az igazán kis dolog ahhoz képest, hogy ingyen nyújt egy szolgáltatást.

Kissé paranoiásak vagytok.

antisystem 2011.02.01. 10:04:58

@Brendel Mátyás:
"Te beteg vagy."...
"Te nem vagy intelligens."...
"ilyen primitíven gondolkozol"...
"Ha te a hülye emberek közé tartozol"...

Nomen est omen: Ne SZAJKÓzd már itten az ostobaságaidat MÁTYÁSmadár... itten a téma az egyiptomi forrongás kontra az elektronikus médiákok és az ekörüli nyugati hiszti, nem pedig az, hogy te zsebfároszként pislákolva milyen jelzős szerkezeteket vagy képes aggatni másokra...

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.02.01. 10:26:13

@antisystem: vegyük észre, elfogytak az érveid.:) de nem baj, úgy se akarok betegesen rögeszmés emberrel vitázni.

antisystem 2011.02.02. 14:34:55

Nézd Mátyás. mostanra elérte a Nyugat amit akart, megy a Twitter is meg a Facebook is, az egész nyugat oda jár "eszet osztani" az egyiptomiaknak, a két napja még békés tüntetők meg egymást verik botokkal. Most őszintén: PONT EZT AKARTAD? Mert abból, amit te itten akartál, nagyjából csak ez lehetett! - az ugynevezett Nyugat manapság másra nem nagyon képes, mint megosztani, abból az aljas szándékból, hogy uralkodhasson. Divide et impera - még mindig ez a jelszó...
Vállalod a véleményeidért a felelősséget???