Kevés olyan bicskanyitogató dolgot tudnék elképzelni, mint a vörösiszap-katasztrófára kicsinyes PR-akciót építeni. Ráadásul különösen bántóan kisstílűnek hat, ha az általában példás társadalmi szerepet vállaló Concorde csoportnál indít el valaki furcsán aránytévesztésben szenvedő partizánakciót.
A gáláns felajánlás lényege, hogy a Concorde Csoport annyiszor 100 forintot utal át a Vöröskeresztnek, amennyien like-ot nyomnak az ezt meghirdető facebookos kiírásra. Maximum 1 millió forintig (sic!). Most valamivel 300 kattintás felett, azaz lehengerlő 30 ezer forintos felajánlásnál járunk, de ne aggódjunk, a like-ok száma dinamikusan nő. Persze a kommentek kontraszelektívek, nem mutatják, hogy valójában mennyi látogatónak tűnt fel, milyen furcsa is az akció, de remélem, hogy nemcsak nekem.
Like? Nem like?
Úgy tűnik, hogy a Concorde hazánk történetének legnagyobb ipari katasztrófájával csak a facebookos követőinek számát akarja feltornászni. Gondoljunk csak bele: az egymillió forinthoz tízezer embernek kellene a Like gombra kattintania (ennek csak egy töredéke a reális), amit nyilván csak úgy tudnak megtenni, ha magára a Concorde Csoport oldalára is rányomják, és így előbb követőivé válnak a cég üzeneteinek, a 100 forintos adományért cserében.
Jelenleg kevesebb mint 1800 követője van a Concorde-nak, de nyilván valahol valaki fejében beakadt, hogy ezt minden áron növelni kell, mert ez a trend. A megoldás: lehetőség szerint minél több partner FB-oldalára ki kell rakatni a felhívást, ahonnan újabb követőket remélhet a Concorde. Kattintanak, like-olnak, nő a követőszám, valaki pedig a fejében élő torz közösségimédia-képnek köszönhetően nagyon elégedett lehet. És csak alig pár százezer forintba, vagy maximum egymillióba fájt a bravúr, és még olyan karitatívos hangulata is van. (A poszt írása közben majdnem százzal nőtt a követők száma, működik a varázslat!)
Maximum egymillió forint Magyarország legnagyobb független pénzügyi csoportjától, amelynek adózott eredménye - azaz a tiszta nyeresége - tavaly meghaladta az egymilliárd forintot (itt a jelentés pdf-ben). Tényleg egymillió forint lenne az adomány, amit csak hosszabb távú üzleti érdekek mentén, a targetált üzeneteket befogadó tömeg növelésével hajlandóak odaadni? Remélem, és nagyon valószínű is, hogy nem.
A Concorde mint vállalat és a tulajdonosok, vezetők magánszemélyként is általában nagyon nyitottak a jótékonyságra, néhányukat van szerencsém személyesen is ismerni, tényleg minden tiszteletem az övék. A vállalat egyik alapértéke, hogy nem a társadalomtól elkülönült szigetként, hanem annak részeként értelmezik magukat, és a támogatásaikat, szerepvállalásukat nem túlexponált reklámakcióként, hanem diszkréten, a lényeget nem szem elől veszítve intézik.
Ez a szerencsétlen, pitiáner Facebook-akció pedig ennek mutat hatalmas fityiszt, és vet rossz fényt a Concorde-ra.
Kiegészítés funkcionális analfabéták számára: NEM az a baj, hogy pénzt kapnak a károsultak, NEM az a baj, hogy valaki összefog egy ilyen kezdeményezést, hanem hogy a gyűjtés MÓDJA, NAGYSÁGRENDJE és a MÖGÖTTE MEGHÚZÓDÓ
SZÁNDÉK méltatlan a Concorde nevéhez és reputációjához és ahhoz a néha egészen megható országos összefogáshoz, amit a katasztrófa kiváltott.
Támogatja, 100 forinttal...