HTML

zugfirkász

Egy kutyaütő webzsurnaliszta privát hülyeségei - már nem Amszterdamból.

Dr. Justice

17:40 | 11.26.

Allah nem ver bottal

A technikai részleteken még lehet vitatkozni, de Dubai lényegében csődbe ment. Teljesen jogosan, és végre-valahára. Amit az arab világnak azon a részén műveltek, egyszerűen nem érdemelt mást, mint egy irgalmatlan sallert. Szerencsére a totálisan értelmetlen és improduktív pénzszórást egyébként is meg szokta torolni az élet mindenféle válság nélkül is, nemhogy akkor, amikor éppen azokat állítják világszerte pellengérre, akik minden áron többet akartak enni, inni, költeni, építeni, és magukat nagynak beállítani, mint amennyire a zsebük fedezetet nyújtott.

Pedig a dubai arabok nem is annyira csórók, bár az olaj náluk nem igazán számottevő bevételi forrás, de sikerült akkora felhajtást csapniuk maguk körül, hogy hirtelen mindenki talicskával hordta oda a pénzt. Ők meg lelkesen elköltötték a semmire, és a kősivatagban, a nihil kellős közepén felépítették a világ egyik legnagyobb szemfényvesztését.

Hitelből pörgetett cirkusz, pont mint az elmúlt két évben összeomlott játékok többsége. Olyan, mintha lenne mögötte valami gazdasági teljesítmény, de valójában nincs semmi. Mi az, ami miatt érdemes a világ legdrágább szállodáját éppen oda felépíteni? Semmi. Illetve a világ legdrágább/legmagasabb/leghaszontalanabb épületeiből még egynéhány, de valójában a luxuskurvák seggéről történő kokainszívás egy légkondicionált hotelszobában az egyetlen dolog, aminek feltételei tényleg maradéktalanul adottak. A spekulánsok mégis tömegével rohanták meg a kis emírséget, az arabok meg csak néztek, hogy mit kezdjenek annyi pénzzel.

Az elképesztően gyökér ötletek garmadájából az ostoba pénzszórás szobraiként a tengerbe épített „luxusszigetek” emelkednek ki, de akármilyen vérlázító marhaság dollár százmilliárdokból ilyeneket építgetni, csupán csak egyetlen szimbóluma annak a színes-szagos, ultrasznob plázamiliőnek, ami Dubai maga köré teremtett.

Ahogyan viszont az lenni szokott, az egyik kis idióta bukása szépen magával ránthatja a többit is, még akkor is, ha például a szomszédos Abu-Dhabi klasszisokkal életrevalóbb módon költötte el az elmúlt években petrodollárjait. Egy időben talán Dubai is megtehette volna, hogy elkezd értelmesen, a jövőt szem előtt tartva befektetni, de inkább brutális hiteleket felvéve építettek néhány irgalmatlan homokzátonyt a tengerbe.

Az meg már csak hab a tortán, hogy Dubai bejelentése lehet az a kis szikra, ami miatt ez az egész furcsa, irracionális eufória szertefoszlik, és a tőzsdék ismét a tavaszi pályára kerülnek. Ahová egyébként valók, a jelenlegi helyzet szerint. De ez már nagyon messzire vezet a gondtalan dubai nyártól.


Nagyobb térképre váltás

Gyökér az, nem pálma

134 komment

Címkék: dubai csőd idióták

A bejegyzés trackback címe:

https://zugfirkasz.blog.hu/api/trackback/id/tr691553621

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Laci33 2009.11.26. 21:00:16

@Marty Mcfly:
A pálma szigetekkel az az alapvető baj, hogy aki kitalálta azokat az nem egyeztette a dolgot a tengerrel.
Ugyanis a tengervíz áramlik, a part közelben jelentős az áramlás. Ez folyamatosan rongálja a mesterséges szigetek partjait. Tehát nem csak megépíteni kellett, hanem állandóan javítani kell a megrongálódó szigeteket. Normális ember nem épít üdülőt a folyó közepére. Mivel a befektetői pénz elfogyott,a fenntartás sokba kerül most jön a fekete leves.
A térképen (kicsinyítve) látható a második (szinte kopasz) sziget, hitel és befektetők hiányában szerintem azt nem tudják befejezni. A fiúk is megtanulják amit mi már tudunk: A víz az úr.

sertésmájkrém 2009.11.26. 21:00:28

@belekotty: Ja, gyakorlatilag el kell halasztania z álamkötvényeik kifizetését, de nincs bajban Dubai, mi?

Ha elfogy ott az olaja kutya nem lesz kíváncsi rájuk. Ha nem lesz olaj annyi a globalizált olcsó tömeges turizmusnak barátom.

kamasuka 2009.11.26. 21:13:24

"Hitelből pörgetett cirkusz, pont mint az elmúlt két évben összeomlott játékok többsége. Olyan, mintha lenne mögötte valami gazdasági teljesítmény, de valójában nincs semmi."

Magyarország 2004-2009(2010)

scuderia ferrari 2009.11.26. 21:13:37

És börtn jár egy nyilvános csókért...kézenfogva sétálásért pedig feltesznek a következő európai gépre

xJozsi 2009.11.26. 21:19:26

Én voltam dubai-ban, és elmondhatom hogy egy rakás szar az egész. Kezdve hogy a hülye iszlám miatt szinte minden tiltott, (még a speciális zónákban is fél az ember). A város legnagyobb lélekszámú nemzetisége az indiai. Ők épíptik az egész várost, cserébe minimálbért keresnek, és úgy bánnak velük mint a rabszolgákkal, csövesekkel. Megvetik őket.

A város 'pompája' este látszik a legjobban. A toronyházak szinte teljesen sötétek. Nem lakik bennünk senki. Vagy azért mert még nem adták el, vagy azért mert úgy sem a sivatagban lakik a tulaj.
Az egész városban alig van élet, ha bármelyik európai, vagy amerikai nagyvárossal hasonlítjuk össze. A 8 sávos autópályákon akkora a forgalom, mint a régi 7-es úton.

A pazarlás ami ott megy, egyszerűen visszataszító, még a leggazdagabb nyugati emberek számára is.
Azt is érdemes tudni, hogy a cégek akik dubai-ban vannak, mind csak a nagy kedvezmények, és támogatások miatt mentek oda. A város gazdasága egyébként közel sem elegendő ahhoz, hogy fenttartsák ezt a szinvonalat.

A pálma szigetek is nagy szemfényvesztés. A reklámokban jól néz ki, de közelről nagyon gáz. Pl sosem mutatják, hogy havonta megjelenik egy csomó bulldozer, és helyreállítja a partot, amit a szigetek miatt megváltozott áramlatok elmostak, vagy feltöltöttek.

Maga a városban nincs semmi szépség, mindent jóelőre megterveztek, minden rendezett.

Rengeteg vizet használnak öntözésre. Ha nem öntözöl, akkor pár hét alatt teljesen kiég a fű, és hamar újra sivatagos lesz. Az utakat folyamatosan takarítják, mert, mert egyébként betemeti a homok.

Ezt a pénzt jobban is el lehett volna költeni

csongorbela · http://belaba.blog.hu/ 2009.11.26. 21:20:19

És a strandok, ahová minden nap sok tonna homokot szórnak ki és gereblyéznek el, hogy a kedves nyugati vendég a sziklák helyett a fövenyen sétálhasson??

Általában tudjátok nem az eladó a segghülye, hanem a vevő. Szerintem Dubaiban is. Ha csődbe megy, akkor valóban a világ egyik legértelmetlenebb baromsága dől majd a tengerbe.

?aztaaa? 2009.11.26. 21:25:12

okostojasok:
ha Dubaj bukik, az azt jelenti hogy lehet keszulni a kitudjahanyforintos uzemanyagarakra.

Azert azt egyik okostojas sem gondolhatja komolyan, hogy ha becsodolni latszik az arab vilag, akkor ok azt csak ugy vegignezik???
Nemnem, akkor bizony arat fognak emelni. Es nem gyengen.

Ugyhogy mielott meg barki belekezdene a karorvendesbe,inkabb gondoljon bele hogy bizony MI fogjuk megfizetni a bukast.

ben2 2009.11.26. 21:25:51

Ez az egész okfejtés hülyeség. Amolyan értelmiségi "én előre megmondtam" okoskodás.
Az egész válság az USAból indult, mégsem valószínű, hogy csődbe megy Las Vegas, pedig ott az emberiség összes hülyesége ezerszer jobban feltupírozva jelenik meg, mint Dubaiban.

Patrick Bateman 2009.11.26. 21:28:58

Bahreinben dolgoztam egy ideig, és kíváncsiságból megfordultam Dubaiban, Abu-Dhabiban és Kuvaitban is. Nos, ezeknek az országoknak a turisztikai értéke hibahatáron konvergál a nullához. Általánosságban kegyetlen éghajlat, vértapló helybéliek, némi iszlám fundamentalizmus homokkal és aprókaviccsal megszórva a recept. Ha az üzleti célú turizmus megroggyan, viszi a komplett szálloda- és ingatlanipart, amely gyakorlatilag business class utasai és az expatok kiszolgálásából él. Bahreint Szaúd-Arábia talán még eltartja egy ideig, mert ha az bedől, akkor 4000 kilométert kell Rijádtól autózni a legközelebbi moziig, de ezeknek a Dubaihoz hasonló virtuális országoknak nagyjából harangoztak. Remek katasztrófafilmet lehet forgatni majd a homokból kiálló felhőkarcolók szélmarta romjai között...

sertésmájkrém 2009.11.26. 21:31:13

@elinnen: Vagy mad max lesz barátom, vagy vmi soft landinggal felturbózzák az alternatívák fejlesztését.

Persze esélyesebb a mad max, de ott az is 1000x es lesz...

?aztaaa? 2009.11.26. 21:35:40

En szemelysen nem jartam ott, de tobb kollegam igen. Es mindenki egybehangzoan allitja, hogy egy nagy NULLA az ami ott van. Mesevilag,lufihazak, kamu az egesz.
Kollegaim annyit mndtak meg , hogy amikor megerkeztek a becsi repterre, majdnem megcsokoltak a kifutot/annyira orultek annak hogy ujra civilizalt tarsadalomban vannak.
Olyan tarsadalomban, ahol mindenkinek vannak jogai. De ott lent NEKED semmi jogod nincs. PL: ha reszegen beulsz egy taxiba, a taxis kotelessege hogy automatikusan bevigyen a rendorsegre. Vagy pl: ha van egy koccanasod egy helybelivel, akkor neked annyi.... Akkor is ha a helybeli volt a hibas, mert a rendori intezkedes ugy kezdodik hogy TE kulfoldi vagy.

toneo3 2009.11.26. 21:37:06

A Palm szigeteknel a nagyobb gondot a patkanyok jelentik. A mesterseges szigetekkel tokeletes eletteret teremtettek nekik. Mivel hosszu hosszu idokig lakatlanul alltak, allnak az epuletek, zavartalanul tudtak olyan mertekben elszaporodni hogy gyakorlatilag nem lehet oket kiirtani. A jelenletukkel nem csupan a kozismert fertozesveszely fokozodott hanem a homokpadokat is nagyban rongaljak a jarataikkal.

?aztaaa? 2009.11.26. 21:39:21

egyebkent meg onmagukat amitjak az arabok ezzel az egesszel. Kollegam, aki ott el, meseli hogy amikor jon haza repulovel felszallas utan 1 oraval azt latja hogy a sok kontos moge bujt lany/asszony surranik ki amosdoba, es teljesen europai outfitben jon vissza.
Az arab ferfiak meg ez ido altt seggreszegre isszak magukat a DUTY FREE shopban vasarolt piakkal.

DR.version · http://m-12.blog.hu 2009.11.26. 21:46:49

a pénz nem ad észt,
arabok phejjj

Marty Mcfly 2009.11.26. 21:47:51

@Laci33:
ezt vágom teljesen, erről szólt a cikk is, én csak jóhiszeműen azt feltételeztem (amíg el nem olvastam a forrást), hogy akinek van pénze műszigetet építeni, az gondolt mindazon dolgokra, amiket te is írtál. Gondolom azért csak mérnökök készítették, akik meg csak nem olyan hülyék, hogy nem gondoltak az általad is említett áramlásokra, stb. Ergó az egész egy nagy rongyrázás és polgárpukkasztás és vérlázítás! :-)
Ez emlékeztet kicsit egy világítótorony megépítésének a sztorijára kb az 1800-as évek elején (vagy nemtom, de kva régen), aminek az építését az akkori körülmények között szinte lehetetlen volt kivitelezni, de legalább annak VAN/LETT FUNKCIÓJA! De ne menjünk messze a funkciómentes faszságok építésben, mikor itt vannak a piramisok...

Dzsok 2009.11.26. 21:50:39

Dubai 1500-2000milliárd FT-os adóssága aprópénz.

Ha nagyobb gebasz lesz, akkor a szomszédos arab országok majd átvállalják a tartozásokat (elemi érdekük) cserébe az ingatlanokért és ennyi.

Addig maximum annyit fogunk látni, hogy a forint megzuhan egy picit. :)

Patrick Bateman 2009.11.26. 21:52:00

@elinnen: A Bahrein-t Szaúd-Arábiával összekötő híd közepén van a határállomás. Szerdánként (ami a helyi péntek) a szandálos szaúdi effendik szépen leautóznak kis családjukkal idáig, itt helyet cserélnek a talpig hálózsáknak öltözött asszonnyal (nők ugyebár nem vezethetnek Szaúd-Arábiában), majd meg sem állnak az első plázáig, ahol a férfiak komótosan seggrészegre isszák magukat, miközben a nők a próbafülkékben húzzák magukra a Victoria's Secret tangát a Yohji Yamamoto koktélruha alá, majd az egészre jön a fekete burka...

Janiszta · http://www.ejatekok.com/ 2009.11.26. 21:54:10

De jó, hogy már nem naftával járok. Miattam is lehet bajban az arab világ???
Remélem a CHF nem fog nagyon nőni...

?aztaaa? 2009.11.26. 21:59:17

@Patrick Bateman:
ezek szerint nem kamuzott a kollegam:):)

?aztaaa? 2009.11.26. 22:04:42

dehat rongyrazasert nem kell olyan messze menni.
Augusztusban volt szerencsem 1hetet Kievben tolteni. Az, amit ott lattam,egyszeuen gyomorforgato.
Beall a gyerek a Lambo Gallardoval a belvarosi jardaszigatre,a hontalanok melle, mogotte szorosan a Cadillac Escalade-ben ulnek a gorillak. Kiszall a gyerek, ugrik 4gorilla, es bekiserik a sorozobe.
Es ilyen, es ehhez hasonlokat lehet latni egesz nap. Komolyan hanyingerem volt.
De nam attol mert valaki ko gazdag, hanem mert a millirdos, es a hontalan gyakorlatilag egymas mellett el a belvarosban.

?aztaaa? 2009.11.26. 22:05:59

akkora a kontraszt, hogy nekem napok kellettek, hogy meg tudjam emeszteni.

Gera 2009.11.26. 22:06:23

Azért azt látni kell, hogy egy kis államcsőd nem a világ vége :) Azt a rengeteg szart, amit odahordtak, nem viszi el senki. Szvsz egész ügyesek voltak, hogy ennyi pénzt tudtak összehozni a semmire, meg odacsábítottak milliónyi turistát egy ilyen elbaszott helyre.

Ez meg kicsit off, de a portfolio cikkének olvasásakor ismét rögtön az jutott eszembe, hogy azt szeretném már látni, hogy a kibaszott Moody's és S&P megy csődbe (vagy még inkább börtönbe) egyszer, mert amit pl ennek a válságnak kapcsán műveltek, az nagyon durva. És zéró következménnyel, miközben a minősítéseik százmilliók életét befolyásolják közvetlenül.

?aztaaa? 2009.11.26. 22:08:25

"hogy azt szeretném már látni, hogy a kibaszott Moody's és S&P megy csődbe (vagy még inkább börtönbe)"

van benne igazsag...

tomcsi71 2009.11.26. 22:11:46

néhány észrevétel:
az egyesült arab emirátusoknak van olaja (ide tartozik abu-dzabi és dubai is), de dubainak nincs... külön kasszán vannak!
dzsok azt az adósságot told meg egy nullával! az a 60 milliárd usd, amiről most szó van 12 000 milliárd forint csak...
las vegas és dubai között a különbség, hogy vegas mögött egy 300 milliós ország van + a tursiták, akik szivesen mennek vissza, míg dubaiban az átlag marha kétszer fordul meg életében (mármint először és egyben utoljára...)
egyébként a 7-es utas forgalmat honnan veszitek? minden ismerősöm, aki kint volt (bevallom nekem se lóvém, se kedvem nem volt hozzá - ebben a sorrendben) azt mondta, hogy ami megőrjítette az állandó dugó az x sávos utakon...

Patrick Bateman 2009.11.26. 22:15:54

@elinnen: Igen, Kijev is egy fura hely. Ott láttam életemben először három Bentley-t egyetlen parkolóban a Khreshchatyk közelében, tőlük tíz méterre pedig egy kvaszos lajtkocsi mögé jártak hugyozni az emberek hármassával.

xJozsi 2009.11.26. 22:27:34

@Gera: "Azt a rengeteg szart, amit odahordtak, nem viszi el senki. "

De. A sivatag szépen vissza fogja venni magának a területet.
Pont ez a legszarabb benne, hogy ha nem pumpálod a millió dollárokat a homokelszállításra, a víz sótalanítására, az öntözésre, akkor pillanatok alatt vissza veszi a sivatag.
Legjobb példa erre, amikor az út egyik oldalán szép zöld fű van, a másikon pedig kőkemény sivatag homokkal.

pablophone 2009.11.26. 22:29:22

@belekotty: Végre valaki aki rájött ! Ott a pont :)

Szeretném ha a mi országunk lenne ekkora csődben, és eme GIGANTIKUS csőd után kb. 2 évvel majd ott, ahol ők lesznek majd .... Savanyú a szőlő ....

pablophone 2009.11.26. 22:32:14

@xJozsi: Ugyanazt a várost ismerjük ? Lassan megkeresem a térképemet ! Mikor jártál arra ? Melyik részen ?

?aztaaa? 2009.11.26. 22:32:52

@tomcsi71:
jaja, a kollegam meselte hogy amikor kiment, ra volt bizva hogy hol akar lakni. Persze elso utja rogton a Palma volt:) De ott es akkor rogton kiabrandult. Mert a szigetet a varossal osszekoto utat alulmereteztek. Ami a gyakorlatban annyit jelent hogy +1ora az ut munka elott+munka utan. Ugyhogy nem ment oda. De elmondasa szerint egesz megfizetheto aron lehet hazat berelni a szigeten.Marmint Dubai arszinten.

pablophone 2009.11.26. 22:35:54

@elinnen: Ez vicc, minden este kapatosan értünk haza, és mindig taxival mentünk , ez úgy hülyeség amit mondasz, ahogyan van . A ffi-nő kapcsolat nyilvános helyen, az kemény, de annak meg vallási alapjai vannak .

Ленина · http://szanalmas.hu 2009.11.26. 22:40:41

Hamarosan befejezik a HL2-tornyot is, és akkor jöhetnek a böingek. :)

www.burjdubaiskyscraper.com/Burj_Dubai.jpg

pablophone 2009.11.26. 22:42:07

@scuderia ferrari: Ez viszont korrekt, erre vigyázni kell !

nyulak 2009.11.26. 22:43:15

@Patrick Bateman:
és ugye közben Katar is ott van a nagy összekötő híd előtt..
(Qatar-Bahrain Friendship Causeway)
csak a pontosság kedvéért..

Bal 2009.11.26. 22:45:13

Nagyon buta post. Azt sugallja, hogy Dubaiban valami balfék nagyravágyásból építkeztek, meg is érdemlik a hülyék, hogy bedőlnek.

Tegyük fel, hogy most épp van rohadt sok pénzed, de tudod, hogy ha elfogy az olaj, mehetsz vissza teveszart lapátolni. Muszáj valahogy a semmi közepére valamit csinálnod, addig, amíg tart a jó világ. Épp azért kell a rongyrázás, hogy legyen miért érdemes odamenni. Mi volt Dubai negyven éve? Néhány poros viskó a tengerparton. Most már van ott valami, a világ legnagyobb, legdrágább, legkúlabb eze meg aza. Ez vonz egy bizonyos féle turistát, ami elég lehet, hogy kihúzzák az olaj után is.

Az emirátus próbál diverzifikálni, de nem tehetnek minden városba pénzügyi központot. Dubai lenne a kirakat, a turistavilág, az újgazdagok szórakozása. Nem tehetnek róla, hogy ez a biznisz most épp csúnyán nem megy, és attól az eredeti ötlet - építsünk vidámparkot az elitnek - még jó.

Mindig furcsálltam, hogy a Schadenfreude német, és nem magyar találmány...

pablophone 2009.11.26. 22:48:04

És mivel igazából Dubai-nak valóban nincs olaja, ezért ők a turizmusra gyúrnak. Nem is kevés sikerrel, mert az elmúlt 10 évben mindenki megismerte a nevüket. Kifejezetten komoly turista célpont lett, természetesen inkább a jómódúbb turistáknak.

pablophone 2009.11.26. 22:49:37

@Bal: Szerintem is így van, és be is fog jönni nekik hosszú távon.

Patrick Bateman 2009.11.26. 22:58:21

@nyulak: Az még nincs kész, csak jövőre nyitják meg. Amiről én írtam, az a King Fahd Causeway (en.wikipedia.org/wiki/King_Fahd_Causeway). Csak a pontosság kedvéért...

Patrick Bateman 2009.11.26. 23:00:16

... a zárójelet meg kapd le a link végéről, akkor látszik is.

öregmogyi 2009.11.26. 23:01:19

A Maldiv szigetek elnöke tavaly azon kesergett, hogy lassan új otthont kell keresniük a tengerszint emelkedés miatt. Ehhez képest a Pálmán házat vevők miben bíznak?

?aztaaa? 2009.11.26. 23:12:47

@pablophone:
akkor nektek lehet hogy szerencsetek volt.
De tudomasom szerint a taxisoforoknek ki van adva hogy a matt reszegeket vigyek be egy ingyen ejszakara.

Persze lehet hogy rosszak a forrasaim.

elfelejtette 2009.11.26. 23:15:11

@Bal: Ugyan mar, nem eloszor latnank hitelbol fujt lufit, ha Dubai is becsodolne. Lehet azt mondani, hogy ezek milyen okosak, de hat okos volt a Lehman Brothers is, azt megis csodbe ment. Az arabok epitettek egy Las Vegas 2-t, de Vegasban nem vagjak le a pocsodet, ha csokolozol egy novel, anyanyelveden beszelnek hozzad, felulsz a belfoldi repulore es hipp hopp, ott is vagy, es tetejebe van hozzad hasonlo helyzetben meg masik par szazmillio ember.

?aztaaa? 2009.11.26. 23:41:57

@Patrick Bateman:

igen ott lattam en is ezeket a dolgokat nap mint nap.
Gyakorlatilag alap mercit nem is latni, kizarolag valami extrasat / amg,brabus, stb

ratman_ (törölt) 2009.11.26. 23:58:57

Most lehet, hogy én vagyok hülye, de eddig abban a tudatban éltem, hogy Dubai nem egy ország, hanem csak egy város, az UAE egyik városa, ahogyan Abu-Dhabi is. Lemaradtam valamiről? Vagy ezek külön gazdálkodnak meg csődölnek be?

Patrick Bateman 2009.11.27. 00:06:07

@elfelejtette: Meg nem utolsósorban Vegasban van némi kaszinóipar és a "minden pronyó lehet gazdag" ígérete. Ezzel szemben Dubaiban jószerivel csak teoretikusan legális a szerencsejáték, pronyókkal elvből nem állnak szóba, és van néhány szánalmas kaszinóutánzat, de sem akarat, sem tehetség nincs a felfuttatásukhoz.
Ezen kívül a nagy büdös semmi van, szépen feldíszítve. Lehet persze hűtött műhavon síelni, vagy műfüves erkélyen golfozni a tenger felett, de ezt mondjuk egy alkalmas alpesi hegyoldalon nagyjából negyvenszer érdekesebb. Dubai nem ország, hanem egy városnyi plázawurstli. Ez egy alapvetően kisebbrendűségi érzésektől gyötört kultúra, a saját bőrükön érzik, hogy hiába röpködnek aranyozott Learen, nagyjából az egész világ szubtilisen lenézi őket. Ebből aztán borzasztó komplexusok fakadnak, és ez, nomeg persze a jó kis felhasználóbarát iszlám tökéletesen képtelenné teszi őket pl. a szórakoztatásra.

Bal 2009.11.27. 00:21:31

@elfelejtette: lehet, hogy szar a megvalósítás, de akkor ne az ötletet fikázzuk már.

Egyébként Vegas nem a gazdagoknak készült. A párhuzam szembetűnő: ott is a sivatag közepén van egy város, ahol elvileg semmi érdekes sincs, mégis tódulnak oda a népek. Nyilván ezt szeretnék az arabok is leutánozni. Nem sok iparág van, amit a semmire lehet alapozni.

Azt is tegyük hozzá, hogy Vegasnak volt úgy ötven éve gyakorolnia, hírnevet építenie, klienseket szereznie, Dubai meg csak most kezdte. Ahhoz képest elég jó startot vett.

rexter 2009.11.27. 01:21:25

@version: gondolkoztam mit irjak, de te leirtad helyettem. a cikk nem tul erdekes, a kommentek annal inkabb az elemnybeszamolok. nekem csak kb 2 ev anglai tapasztalatom van ahol boven sikerult megisemrnem a muszlim emberek csodajat, igy tokeletesen el tudom kepzelni ayz egeszet. remelem 20 ev mulva Frei Tamas - ha el meg addig - katasztorfadokumentumot csinal rola, es ilyen mondatokat mond majd, ahogy szokott: "es igen, ezt a 100 emeletes 9 csillagos kihalt luxusszallodat is egy magyar vette meg - jol megnyomva a magyar szot - es igen 5 dollalert vette az egeszte cakkumpakk es 500 dollarert adta el a vastelepen. amen.

Nem vagyok fideszes 2009.11.27. 01:29:00

Könyörgöm, ezek tényleg azt hiszik, hogy európai, amerikai (de talán még a nem iszlám hitű ázsiai) a büdös életben egy kőkeményen iszlám országban felszabadultan fog bármikor is szórakozni? Na ne röhögtessenek már! Az európai/amerikai számára az, hogy az 50 fokban sem vehet fel rövidgatyát, az asszonynak tokától bokáig be kell öltöznie és nem érhetnek egymáshoz a szállodai szobán kívűl, meg nem sörözgethetnek/koktélozhatnak kedvükre, mikor lesz szórakozás? Plusz vegyük hozzá az átlag arab rettenetesen bunkó mentalitást, ahogy a "hitetleneket" kezelik a sunyi mosolyuk mögött. Totális agyrém.

StrayCat 2009.11.27. 02:39:23

'ratman'-nak uzenem, aki volt szives sajat magat hulyenek neveznin tajekozatlansaga miatt: az UAE (United Arab Emirates) 7 emiratus szovetsegi tarsulasa. A het emiratus nev szerint: Abu Dhabi, Dubai, Sharjah, Ajman, Umm al-Quwain, Ras al-Khaimah es Fujairah. Ezek kozul tobb emmiratus valojaban varosallam. Peldaul a Dubai emirseg osszterulete kb. 4000 negyzetkilometer (Budapest terulete a budapest.com adatai szerint kb 525 negyzetkilometer). Az UAE 'fovarosa' valamint gazdasagi, politikai es kulturalis kozpontja Abu Dhabi, amely eygbkent a masodik lagnagyobb varos az UAE-ben (az elso Dubai).

Zsola777 2009.11.27. 03:01:35

Bizony, emelkedni fog a tengerszint, az ott vett házakból majd megcsinálják a világ legmenőbb korallzátonyát. Majd csődülni fognak a búvárkodni vágyó hírességek, meglássátok!

Hefe 2009.11.27. 04:49:56

Igy van ez bizony feleym, lattiatiuc zumtuchel. A gazdasagi valsag kellos kozepen nem lehet elbaszott ingatlanokba nyomni a dollarmilliardokat, mert az bizony visszaut.

Hefe 2009.11.27. 04:53:03

@Bal: ne viccelj mar, itt eppen az otlet a bukta. Szerinted a 7 (!!!) csillagos Burj el Arabot kiknek epitettek? Vagy a palma/foldgolyo szigeteket? Vegasban mindenki elszorakozhat par dollarbol, na de Dubajban? Ne viccelj mar.

gpetersz 2009.11.27. 05:00:01

Már nekem is elég régen bökte a csőrömet a "síparadicsom a sivatagba", és egyéb, baromi értelmetlen projektek.

Nem tartom nagyra az arab kreativitást, bocs...

Bivalyrobi 2009.11.27. 05:36:46

Szerintem a legnagyobb hulyeseg az a sipalya volt. Azt senki nem emlitette? Nem csoda, hogy ObL nek elege lett.

walker57 2009.11.27. 07:23:35

Üdv mindeki!!
Én lenni arab diák from Dubai és ajánlani nekedtek jó bizniss nem kell több bodzaszedni, te küldöl nekem számlámra ezer euro én csinálni neked szerződés pálmasziget hotelben lakost, 3 ezer euroért már privát sziget profi homokból, aminek nem árt cunami.
Természetesen csak a készlet erejéig és a jelentkezés sorrendjében.
Kalandorok kíméljenek.

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2009.11.27. 07:56:38

Akkor most látszik, hogy a hülyeségnek nincsenek határai. Nálunk anno családok ezrei mentek tönkre a giliszta humusz miatt. Istenem! Gazdag ország= nagy bukta. Szegény ország=kis bukta.

csati 2009.11.27. 08:06:45

Hülye-e vagy? Mi az, hogy talicskával hordták oda a pénzt? Talicskával hordták EL a pénzt az élelmes nyugati vállalkozók, üzletemberek, és az épületeket, homokzátonyokat hordták oda... a semmibe, a semmiért...

Bizony, ahogyan az összes luxuscikk, ez is a hülyék adója volt. Nem, nem kidobott pénz, a pénz az okoshoz került. Vettek egy óriási rakás üveggyöngyöt, adtak érte aranyat (olajat, pénzt). Pont, mint az indiánoknál... (Bár most az indiánok mellé kerültek a hülye nyugati befektetők is, megérdemelték...)

Tessék kicsit jobban átlátni a folyamatokat!

resztli 2009.11.27. 08:26:35

de hát dubainak pont az a baja, hogy a mérhetetlen olajlét belenyomták egy teljesen fenntarthatatlan szisztémába.

először nem szállodákat kellett volna építeniük, hanem naperőműveket, mert a napfény az, amiből nekik mindig több lesz, mint másnak. meg amúgy ahhoz, hogy vegas létezzen 70 év után is, kell a hoover-gát által termelt energia, meg az onnét szabályozottan érkező víz.

dubaiban meg mi lesz, ha elfogy az olaj? vállalhatatlan rezsi, az.

Idet 2009.11.27. 08:42:42

A Deutsche Bahn most(?) építi ki Qatarban a teljes vasúthálózatot. Ez csak látszólag értelmes dolog, mert ahogyam a barátom írja, aki ott dolgozott tavaly, az egész országban mindent el lehet érni autóval 1h alatt, a szaudiakhoz a teherszállításnak még lenne valami értelme, de ott meg a teljes logisztika teherautókra van beállítva. Bahrein felé még hidat kellene építeni, és akkor meg 1,5h alatt jutnának el a fiúk a kupiba, akik amúgy egész nap mást se tesznek, mint a baromi méretű terepjáróikkal furikáznak. Hogy minek nekik vasút?! Csak. Mer'a szomszédnak meg metrója van, azér'!!

lostfanka 2009.11.27. 08:48:09

Az a problema hogy az ide frocsogo emberek 90% -a halott meg olvasott informaciokat Dubairol, a maradek 9% meg volt ket ket hetet nyaralni. Olyan eszmeletlen baromsagokat irtok rola hogy komolyan mondom vicc. Taxis bevisz a rendorsegre ha ittas vagy, nyakik be kell oltozni ha menni akarsz valahova. Felbasz ez a sok marha. minek irtok olyanrol amit meg soha nem lattatok.

En eltem ott 1,5 evet, siman lehet szorakozni, sokkal jobb barok vannak mint magyarorszagon barhol, lehet alkoholt fogyasztani a barokban, lehet taxival haza menni. A plazakban nem kell nyakig beoltozni, teljesen ugy elhetsz mint europaban. Kaszinok nincsenek egyaltalan, tiltja a vallas, nem tudom honnan lett szedve ez a baromsag is. A tengerpartok nagyon faszak, az utakon hatalmas dugok vannak mindig, este sincs kihalva, az egesz varosban porges van. Egyebkent az hogy a Dubai World csodkozelben van ez varhato volt, az egesz vallakozas nincs jol megcsinalva, rengeteg technoligia gondjuk volt. Ezen a cegen kivul meg van tovabbi 3 oriasi arab ingatlan ceg (nakheel, emaar..) ezek epitik az ingatlanok 80%-t. Dubaiban elni jo, jobb mint Budapesten, olcsobb a varos, szinvonalasabb es sokkal biztonsagosabb, a legbiztonsagosabb varos ahol valaha jartam. Egyedul az ingatlan arak magasak, de ez most a valsaggal kicsit leesett, nem artott. A valsaggal valoban megtorpant Dubaim, de az otletek amik mogotte allnak remekek. Egyebkent kb 20-25 eve Dubai bevetelenek 80% az olajbol jott (nekik nem sok van egyebkent), manapsag ez lement 20% ra, a maradek az ipar (aluminium gyar) illetve turizmus. Dubai a kozel kelet legnagyobb penzugyi kozpontja, pont feluton van Azsia es Eu kozott, minden cegnek itt van a kozel-keleti kozopnti irodaja. Az en velemeny hogy Dubai soha nem megy tonkre. Teny hogy egy mestersegesen fenntartott ipari korforgas ahol minden az ingatlanra epul, de jol kivan talalva.

Bárzongorista · http://www.pecsibalazs.hu 2009.11.27. 08:49:04

Én tavasszal jártam arra óceánjáróval. Áldottam az eszemet, hogy oda kértem magam ügyeletbe, akkora homokvihar volt, hogy az indiaiak három napig sikálták a hajót kívül-belül. Akik kinn voltak, nem láttak semmit, csak a nagy bedes barna homokot a levegőben. A sivatag kemény dolog, hiába veszed fel a harcot ellene, biztos, hogy a végén ő győz. Nem véletlen az egyiptomi mentalitás sem.

bolsh (törölt) 2009.11.27. 08:53:27

@Lófasz Hadnagy: "Könyörgöm, ezek tényleg azt hiszik, .."

Mindenféle financiális diagnózis ellenére ez a legfőbb hiba, és a csődhöz vezető legrövidebb út is.

A tévében volt, forgattak a törökök által megszállt ciprusi területeken. Ott volt a drótkerítés a tengerparton is meghúzva. A kerítésen túl prosperáló strand, nyüzsgés, jókedv. A török oldalán üresség, 10-20 emeletes szellemhotelek, nihil. Megkérdeztek egy ott vakarózó éhenkórász öreg török tatát, mit szól mindehhez? -Nagyon helyes! Koppantott a botjával dühében, s mondta-mutatta a kamerának a nyüzsgő életet a túlfélen:
Nézzék, bikiniben!, erkölcstelenek, disznók, fújj, satöbbi. És tovább vakarászta a tőkéit a bozótban, üres zsebbel, céltalanul.

Szóval, egy iszlám terület előbb utóbb poros bozóttá válik. Ezt már egyszer eljátszották Cipruson, most Dubai van soron.

bolsh (törölt) 2009.11.27. 08:57:07

@bolsh: De ugyanilyen szemléletes a görög-albán határ is. Görög oldalon szállodák, turisták, ÉLET, narancsültetvények, és albán ingázók. Az albán oldalon bozót, üres tengerpart, éhenkórászok hada.

Guido (törölt) 2009.11.27. 09:07:17

"Teljesen jogosan, és végre-valahára." - hasonlóan vélekedtem tegnap a hírek láttán. Maximálisan egyetértek

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.11.27. 09:10:58

@belekotty: Így-így, jól mondja kend.
Elég ostoba post, leginkább a proletár irigység süt belöle. Az uralkodó család jóval elörelátóbb és tágabb látókörü mint mondjuk a szomszéd Szaud-Arábiában. A dubai beruházások nem öncélú magamutogatásra hajaznak, hanem a legmagasabb technikai színvonalat bemutató attrakciók, amivel most teremtik meg a következö ötven év pénzkereseti lehetöségét. Az arab világban liberálisnak számító beállítottságuk miatt egyedül Dubai volt képes egy kisebb braindraint kiváltani. Mindenki megtalálja a számítását a Fülöp-szki melóstól az európai magasan kvalifikált munkaeröig.

A klimatizált buszmegálló pedig nem pazarlás, birkák.
Menjetek el augusztusban és nézzetek meg hajnal négykor a höméröt. 35 fokot fog mutatni, még mielött a nap felkel. Szükség, nem flanc.

pablophone 2009.11.27. 09:13:57

@lostfanka: 100%-ig veled értek egyet, szeretném ha mi is pont ekkora csődben lennénk mondjuk 2011-re. Tetszene ....

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.11.27. 09:14:43

@Lófasz Hadnagy: Tévedsz, nem is kicsit. Dubaiban pöröghetsz rövid nadrágban, szeszelhetsz is. A nöknek nem kell beöltözniük. Söt: nem dícséretes, de kurvázhatsz is.

Soha nem jártál még a környéken sem, de osztod az észt.

tárhejj · http://atarhely.hu 2009.11.27. 09:17:37

Szerintem ez valahol várható volt. Ekkora luxusnál? Ekkora válságban :)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.11.27. 09:18:22

@pablophone: A kevésbé jómodúak is nyugodtan mehetnek. Májustól októberig teljesen civilizáltak az árak.
Én a munkám miatt járok. Nyáron 90 euro volt az a szállodaszoba, ami márciusban 540. A szolgáltatás semmivel sem rosszabb nyáron, csak az idöjárás brutális. Ez persze nem zavarja pl. a kis(ebb)pénzü oroszokat.
A repjegy annyiba kerül, mint Bukarestbe, Szófiába vagy Isztambulba.

arabfobia 2009.11.27. 09:22:40

ITT SZINTE MINDENKI DÖG IRIGY. Ez a magyarokra jellemző: "dögöljön meg a szomszéd lova" Na ha Dubai olyan rossz, és az ottaniak olyan buták,akkor itt az MSZP-s és SZADESZOS "haverok" okosak? 20 év alatt úgy leélték Magyarországot, hogy VALÓBAN az összes arabnál okosabbak, ugyanis a pénz az előbb említett 2 állatfajta kezében van. Ti meg itt ültök, utálkoztok Dubai ellen, és közben Budapesten még a szaros Margit hídon sem tudtok átmenni a BKV "végkielégített" járataival, vagy utazgattok gondolatban a 10 szeres áron SEM kész 4-es metrón. Itt gond van ám sok emberrel.Akkor köpködjünk másra, ha itthon minden rendben van.
Egyet kívánok Magyarországnak: bár csak úgy "menne csődbe" ahogy Dubai. Ugyanis ott ha elsikkasztasz valamit, pl: BKV, VII. kerületi panama stb, akkor ott azonnal mész a dutyiba. Itt eddig 2 madarat találtak (Zuslag és Hunvald) hogy a többi gazembert fedezzék. Na ennyit az ottani csődről.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.11.27. 09:25:30

Az okosoknak: a Dubai katolikus plébániának 70.000 tagja van. Emellett van hindu templom és szikh imahely is. Ismétlem magam: a legliberálisabb emírség az Emirátusokban és messze a legszabadabb hely az egész arab világban. Persze tudom, hogy könnyebb egy magyarországi monitor mögül ok nélkül kárörvendeni meg üres közhelyeket és urban legendeket ismételni, mint odautazni és emberekkel beszélgetni vagy akár utánaolvasni.

lostfanka 2009.11.27. 09:27:42

@malenykij polgar: Sztem Ajman a legliberalisabb, aztan Dubai, Abu-Dhabi es Sarjah. Ajmanban licens nelkul is kapsz alkoholt.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.11.27. 09:30:32

@lostfanka: Alkohol szempontjából biztos. Csak Ajman messze nem kínál annyi lehetöséget, mint Dubai. Ott inkább lakni jó (ócsó) és Dubaiba bejárni dógozóba.

lostfanka 2009.11.27. 09:34:40

@malenykij polgar: Ez egyertelmu, bar mar inkabb Sarjahban laknek, bar nekem az sem tetszett, meg ugye a dugo naponta arra fele eleg gaz a Seikh Zayed Rd-on. Egyebkent ha valaki huzamosabb ideig el kint 600AED ert siman valthat Alcohol licenset es akkor nem a repterrol kell hozni a piat, hanem veheed 40% os alkohol adoval a boltbol:)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.11.27. 09:35:12

@lostfanka: >Egyebkent kb 20-25 eve Dubai bevetelenek 80% az olajbol jott (nekik nem sok van egyebkent), manapsag ez lement 20% ra,

7% körül van az olajbevétel aránya.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.11.27. 09:48:08

@lostfanka: Majd´ minden régiós országba járok és nem az alkohol volt a legnagyobb problémám. :)
Persze jól esik este egy-két hideg sör, szerencsére ez Dubaiban, Szíriában, Libanonban, Jordániában nem probléma. Kuwait meg Szaúd-Arábia persze más tészta, de oda nem turistának megy az ember.

Bal 2009.11.27. 14:42:30

@Hefe: fogd már fel, hogy nem ugyanaz a célközönség. Dubai helyesen felmérte, hogy oda nem fog hétvégére leruccanni az amerikai turista, túl messze van hozzá.

Nem néztem utána, de ha igazak a mások által ideírt számok (olaj már csak 7%-20% az összes bevételnek), ez fényesen igazolja, amit írtam: a stratégia az átmeneti nehézségek ellenére működik, Dubai nem kerül majd le a térképről az olaj elfogyása után sem. A sok tipikusan magyar módra kárörvendő hozzászóló meg inkább építse a saját kis vacak országát, mert - az olajtól eltekintve - kedvezőbb adottságaink ellenére kevesebbet tudunk felmutatni, mint az ottani arabok. Nem is a házak magassága számít, hanem hogy van hosszú távú stratégiájuk, nekünk meg lópikula van.

ÁkiBáki (törölt) 2009.11.27. 21:04:42

Most akkor csődbe mennek, vagy nem?
Mert ha nem, akkor nyáron leruccanok. A meleg nem nagyon zavar, már megszoktam Sydneyben. Viszont azt a helyet, amit itthon lefikáznak, azt mindig felkeresem. Eddig még nem csalódtam:-)
Egyébként kösz az infókat gyerekek.

Franzi 2009.11.28. 03:25:15

@Krajcs:
az ingatlanárak már megfeleződtek

Franzi 2009.11.28. 03:43:54

@kamasuka:

ez nem teljesen helyes.

egyrészt tudni kell, hogy a dubai-i sejk fia az usa-ban járt közgazdasági egyetemre. tudja, hogy el fog fogyni au olaj és a luxusturizmusba fektetett.

rengeteg pénzük van még most is. az a veszély fenyeget, hogy eladják a részvényeiket, illetve cégüket világszerte.

de a végén még az adózást is bevezethetik.

vagy módosíthatják azt a törvényt is, hogy a 20 évnél idősebb épületeket le kell bontani és újra építeni.

Franzi 2009.11.28. 04:07:52

@elinnen:

a taxisofőr indiai vendégmunkás és azt is alig érti meg, hogy melyik szállodába akarsz menni.

Franzi 2009.11.28. 04:10:48

@elinnen:

a taxisofőr indiai vendégmunkás és azt is alig érti meg, hogy melyik szállodába akarsz menni. @Patrick Bateman:

Franzi 2009.11.28. 04:13:12

@elinnen:

a taxisofőr indiai vendégmunkás és azt is alig érti meg, hogy melyik szállodába akarsz menni. és ha adsz neki 10 dollár jattot, akkor a lábadat is megcsókolja.

Franzi 2009.11.28. 04:17:17

@Patrick Bateman:

voltál ott?

a sípályát nem az osztrákoknak és a svájciaknak csinálták, hanem elsősorban az araboknak. mert arab turizmus is létezik.

Franzi 2009.11.28. 04:28:44

@Lófasz Hadnagy:

látom te is voltál ott.

de elmesélem:

5 csillagos szálloda. diszkó/nightclub a szállodavendégek számára ingyenes, a többieknek 50 dolcsi beugró.

bent diszkó nyugati zenével. és kb. 50 hivatásos. van kínai sarok, afrikai sarok, ázsiai sarok, ukrán sarok stb. a csajokat csak kísérettel engedik a szálloda lobbija felé távozni. és senki nem szól semmit. bent ihatod az alkoholt, ha nem vagy muzulmán. és ha öltönyben vagy és nem lebenyekben, akkor rendben.

és az arab nők is csak a nyilvánosságban takarják el magukat. különben gucci kosztüm és társai.

tudod mi a nagy előnye dubainak? a közbiztonság. mondjuk le is vágják a tolvaj kezét.

és sms-ben elválhatsz az asszonytól (!!!) :)

Franzi 2009.11.28. 04:37:08

@lostfanka:

most majdnem azt mondtam, hogy nálad a pont, de kiegészíteném. ha céget hozol létre, akkor mindig kell dubaii társtulajdonos. nem teljesen hülyék. :)

Franzi 2009.11.28. 04:43:45

@malenykij polgar:

erről az jut eszembe, amikor nyomják itt a szövöget, hogy mindenhol sokkal jobb mint MO-on. közben nem járt még sehol :)

Franzi 2009.11.28. 04:47:53

@ÁkiBáki:

nézd meg, érdemes. :)

csak nyáron napközben 45 fok, éjfél táján is 37. de mindenhol klíma van :)

ÁkiBáki (törölt) 2009.11.28. 11:59:22

@Franzi:
Gondolod Sydney jobb január-februárban? Ugyanaz pepitában, hűvös szellők, hát azok nincsenek. A homok meg vörös, nem aranyszínű. És ha kimész a városon kívülre, és nem mosatsz autót azonnal, akkor úgy kell lerobbantani a kocsiról.
Nagyon nem rajongok az arabokért, de szerintem vannak olyan kedvesek, mint a saját honfitársaim, ha hazajövök. Különösen ha ez a Dubai-projekt a turizmusról szól. Elvégre pénzt viszek oda, nem homokot:-)

Franzi 2009.11.28. 12:48:40

@ÁkiBáki:

sydney is ilyen durva? ott még nem jártam.

ÁkiBáki (törölt) 2009.11.28. 15:39:43

@Franzi:
A nyár meglehetősen, különösen a jan.-feb. de ott is minden klimatizált, sokszor túlzottan is, úgyhogy a pulcsi, vagy zakó mindenképpen kell nyáron is, mert vannak helyek, ahol nélkülük megfázás a vége.
Ami durva, az a magas páratartalom, sokszor elviselhetetlen, de még mindig jobb, mint Ázsia bizonyos része. A város egyébként nagyon szép, nálam az első ötben van, a strandok, a kikötők, a sok kis öböl, szóval gyönyörű.
Nem beszélve a csajokról:-)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.11.28. 22:21:37

@ÁkiBáki: Turistaként nem nagyon fogsz arabokkal találkozni, illetve helyiekkel. Mindenhonnan odakerült palesztinokkal talán igen, libanoniakkal dettó, de a többség indiai és fülöp-szki.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.11.28. 22:22:33

Ja, és mai hír szerint Abu Dhabi besegít.
Lehet folytatni a kárörvendö rikácsolást Tiszabasznám-felsöröl.

ÁkiBáki (törölt) 2009.11.29. 11:25:36

@malenykij polgar:
Nem hiszem, hogy valaha le fog szokni arról nemes honfitársaink egy része, hogy mindenkit megdobáljon egy kis sárral, mint a fenti kommentek egy része is ezt tükrözi.
Ennek mi értelme - nem igazán tudom. Ha elmegyek valahova, biztosan találok olyat, ami nem tetszik, de azt kikerülöm, és kész. Nem azért utazom el valahova, hogy kellemetlen élményeket gyűjtsek, hanem pont az ellenkezője miatt.
És ha valaki minél többet utazik, előbb-utóbb rájön, hagy nagyon nem vagyunk a világ közepe, már ha egyáltalán van ilyen. De csupán csak olyanná kellene tenni ezt az országot, hogy mindig jó érzés legyen hazajönni, és úgy érezzük, hogy igenis, nekünk ez a világ közepe, mert itthon vagyunk.
És ez nem is lenne nehéz, csak egy kis jóérzés kellene hozzá.
Szerintem persze.

DRtorgyi 2009.11.30. 12:30:49

Most már lezuhant a repülőszőnyeg. Na dubaion most már sajnos proszenyák. Kecskeszarral dobálhatják a patkányokat a Pálma szigeten, ez a dubai kaszinó. Még jó, hogy Abu Dabi állítólag önteni akarja a pénzt a feneketlen zsákba. Aztán becsődöl mindkettő és az emír meg a beglerbég teveszarral dobálják egymást a sivatagban. Reménykedjetek, csak fél év haladékot kértek. Utána biztos fizetni fognak. Gyerünk mindenki vegyen Dubajt. Van egy faszi, aki 3 millióért elvisz Svájcba (eddig jó, csak kicsit drága) aztán jön a nagy lehetőség. Ott kiképeznek indiainak és elküldenek Dubajba. Na most, aki fél éve befizette a pénzt, az most érkezik meg. Jó befeketetés.
Most már sajnos burdzs el arab van, ott aztán már bikiniben is ugrálhat a sejk, csőd lett a vége. Szegény Dubaj, nem lesz több Molnár Anikó playmate. Vagy lehet, hogy arab nő lesz a nagy ő. Most már Mekka lesz ott, mindent ellep a homok.

DRtorgyi 2009.12.26. 16:32:34

Délelőtt láttam filmet Dubajról, de azt még a válság előtt készítették és mindenki vidám volt. Azóta már sajnos homokszem került a gépezetbe.

Van egy másik film is, abban szegény ír fickó vigyorog, aki bevásárolt a világszigeten, hogy ott mini Írországot hozzon létre. Azóta öngyilkos lett.

Nem fog ugyanannyiba kerülni a jegy Bukarestbe és Dubajba, hiszen Bukarest sokkal jobb hely. Ezt ma délelőtt is láttam a tv - ből. Mennyivel szebb a Bulevardul Magheru, mint az az afira-zafira sejk road, amit itt írtak. Bukarest már csak azért is jobb hely, mert kevesebb az arab. Igaz, ott is meleg van nyáron, de legalább nem 50 fok, csak 40. Olyan nevezetessége is van, ami Dubajban soha nem lesz, hiszen Bukarestben van a legnagyobb parlament. Mellékesen jegyzem meg, hogy puliszka is van, sőt paradicsomos juhturó is. Arról már nem is beszélve, hogy Bukarestben egy és két pupú teve is van, míg Dubajban csak egypupú.

Hát, röviden ennyi a különbség. Bukarest mellett is voltak olajmezők, de ott jól használták fel az olajjövedelmeket, nem egy fenntarthatatlan szisztémába építették bele, mint itt valaki nagyon helyesen megjegyezte.