Nem tudom, hogy T-csoport anyaországbeli tagjai is ilyen virtuózak kommunikáció terén, mint a magyar leányvállalat, de minden esetre most biztos nagyon büszkék a magyar T-Mobile kríziskezelési módszereire. Az egy dolog, hogy lehal az egész hálózat fél napra, kétségtelenül kínos egy piacvezető vállalat számára, de egy technológiai iparágban, ha kellően ritkán történik, még el is fogadható – márpedig mindennaposnak nem nevezhetjük az esetet. Hamar el is felejthetnénk, ha nem tett volna rá a cég egy lapáttal. Aztán még eggyel.
Mindenki nagy és erős T-je cserébe a kellemetlenségekért (mármint hogy nem tudtál telefonálni pár órán keresztül, világok dőltek össze gondolom) frappáns módon, mintegy kárpótolva pórul járt ügyfeleit, megajándékozza őket fejenként 10 ingyen lebeszélhető perccel. Amúgy is jön a karácsony, Mikulás, egy csomó embernek mostanában van a szülinapja, névnapok is, meg minden, egy kis nagyvonalúság igazán belefér, ilyenkor még a kontrollingosztálynak is meglágyulhat a szíve.
Szóval 10 perc. Nem ismerem a T tarifáit, nagyon sok éve volt már, hogy ügyfelük voltam (és nem tervezem a visszatérést a magenta bódító világába), de első ránézésre 41 forint a legdrágább percdíj a Dominó csomagokban. Csak remélni merem, hogy a T-Mobile több millió ügyfelének csak kicsi része olyan rövidlátó, hogy ennyiért telefonáljon még 2009 végén is, azaz a többség úgy általában ennél (jóval) olcsóbban kapja a perceket. Lefordítva tehát a gáláns ajánlatot: a T-Mobile minden kedves ügyfelének tiszta szívből ad durván 2-300 forintot, ajándékba. Ejha!
És ez még nem minden, jön a slusszpoén. A remek szolgáltató sajtóközleményéből ugyanis kiderül, hogy ezt a 10 percet 2009. december 24-én 0 órától 2009. december 31-én 24 óráig használhatják fel a derék ügyfelek. A két ünnep között, egy hét alatt, és csak hálózaton belül. Nem előbb, nem később, akkor, és úgy, ahogy ők mondják. Örülj, hogy kaptál valamit, és jövő karácsonyig egy szót se! Ja, hogy hétköznap állt le a rendszer, a felajánlott időszakban meg van legalább három munkaszüneti nap? Hogy pénteken hálózaton kívülre sem lehetett telefonálni, de csak hálón belüli percet adnak? Hogy ebben az időszakban a fél ország szabadságon van, miközben teljesértékű munkanapon volt a leállás? Az mindegy.
Ilyen irgalmatlan kommunikációs öngólt ekkora szolgáltatótól azért ritkán látunk. Ahogy már írtam, egyáltalán nem tartom fontosnak a konkrét anyagi kárpótlást egy ilyen esetben. Nem vagyok benne biztos, hogy a cég magyarországi történetében volt-e már egyáltalán hasonló malőr, egy évtizedben egyszer pedig bőven belefér. Nyilván némelyeknek tényleg kárt okozott, de az ő számuk elenyésző, akinek akkora a baja, úgyis jelzi, és lehet rendezni vele úriasan, felesleges mindenkihez hozzávágni pár fillért. Ez így ugyanis átlátszóan kisstílű.
Ennyi ügyfélre persze a fejenként 10 percnek megfelelő összeg is szép summa lenne (azért nyilván nem percenként 41 forint), de ez már csak ilyen biznisz: ha megy, kurva sokat keresünk, ha meg baj van, kurva sokat lehet bukni. A T ezt csak látszólag ismeri be, és azon trükközik, hogy az a néhány százmillió, amibe ez a 10 perc kerülne, inkább legyen csak a fele, vagy egyharmada, vagy amennyire csak le lehet szorítani.
Az egész olyan, mintha a MÁV a késő vonatok minden utasának ingyenes menettérti jegyet biztosítana, de a kedvezmény csak Mátészalka-Fehérgyarmat viszonylatban, szombatról vasárnapra virradóan lenne érvényes. Adnak is, meg nem is, és ez a legkínosabb verzió. Ennél már az is jobb lett volna, ha csak széttárják a kezüket, hogy „bocs, máskor nem fordul elő”, és elfelejtjük az egészet.
Az utolsó 100 komment: